Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:28:40 GMT

بکارگیری بیش از ۹ هزار نفر در طرح ممنوعیت تردد شبانه

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۵۵۹۷

بکارگیری بیش از ۹ هزار نفر در طرح ممنوعیت تردد شبانه

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری که به مناسبت روز پزشک که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد،  با اشاره به مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا در اعمال ممنوعیت تردد بین استانی افزود: این ستاد اخیرا طی مصوبه ای از ۲۴ مرداد تا ۵ شهریورماه، ممنوعیت تردد بین استانی اعلام کرد و پلیس با حضور در مبادی ورودی و خروجی استان ها و استقرار در بیش از ۲ هزار نقطه با فعالیت هزار و ۹۰۰ تیم به انجام وظیفه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به استقرار تیم های پلیس راهور و راه در مبادی ورودی و خروجی استان ها گفت: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همزمان با اعمال ممنوعیت تردد در این ایام، از لغو همه مجوز ها خبر داد، بنابراین پلیس نیز موظف به انجام وظیفه بود.

سردار اشتری پیشنهاد داد: به نظر می رسد اگر بناست که برخی پزشکان همزمان با اعمال ممنوعیت در تردد بین استانی، مجوزی داشته باشند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا بایستی، لیست اسامی  وشماره خودروی افراد را در اختیار پلیس قرار دهد.

وی با اشاره به ماجرایی در ممنوعیت ترددهای بین استانی که در فضای مجازی واکنش هایی را در پی داشت افزود: بررسی ها نشان داد که پلیس به وظیفه خود عمل کرده به هر حال ما مجری مصوبات هستیم و اگر بناست که برای تردد پزشکی مجوزی صادر شود بایستی وزارت بهداشت در این باره اقدام و به پلیس اسامی را اعلام کند.

فرمانده ناجا یادآور شد: در هر حال ایفای نقش پلیس در اجرای محدودیت یا ممنوعیت تردد بین استانی می تواند در روند کاهشی انتقال زنجیره  ویروس کرونا موثر واقع شود.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی در عمل به وظایف خود در میدان مقابله با این ویروس منحوس خوش درخشیده، خاطر نشان کرد: امروز نیروی انتظامی هم در تامین امنیت مردم نقش دارد و هم دوشادوش مدافعان سلامت برای تامین سلامت مردم تلاش می کند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور خاطر نشان کرد: از زمانی که ورود این ویروس منحوس به کشورمان اعلام شد، با شعار و باور؛ " حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت " به میدان مقابله وارد شدیم و البته پیرو لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری " مدظله العالی" مبنی بر ورود نیروهای مسلح در این عرصه، همه ظرفیت های خود را به میدان آوردیم.

وی با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری " مدظله العالی" مبنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای مقابله با ویروس منحوس کرونا برای همه ما حجت بود؛ افزود: بنابراین علاوه بر ایفای نقش در تامین نظم و امنیت حداکثری، ظرفیت مراکز بهداشتی و درمانی خود را در اختیار عموم مردم قرار دادیم.

سردار اشتری با اشاره به راه اندازی قرارگاه امام رضا (ع) در ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان های مرتبط با این نیرو یادآور شد: در نیروی انتظامی با راه اندازی قرارگاه امام رضا (ع)، ضمن پیش بینی تمهیدات لازم در راستای مقابله با این بیماری، اقدامات خود را با به کارگیری حداکثری ظرفیت آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت درمانی بیمارستان های ناجا را صرفا منوط به ارائه خدمات به کادر درمان و خانواده هایشان نکردیم، تاکید کرد: در آن بازه زمانی به مسئولان بیمارستان های ۹ گانه ناجا و مراکز درمانی ناجا اعلام کردیم که هر بیمار و مراجعه کننده ای را پذیرش کنند و درهای بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا به روی عموم مردم باز بود؛ آمار مراجعه کنندگان به بیمارستان های نیروی انتظامی موید این ادعا است.

سردار اشتری با بیان اینکه بر تلاش ایثارگرانه جامعه پزشکی، پرستاری و درمانی ناجا واقف هستیم، خاطر نشان کرد: تلاش های شبانه روزی این عزیزان رضایت مندی مردم و مراجعه کنندگان را در پی داشت، از طرفی ستاد کل نیروهای مسلح نیز از روند ارائه خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا اظهار رضایت دارند.

وی خطاب به جامعه پزشکی، پرستاری و درمانی بیان کرد: پاداش ایثارگری و تلاش شما عزیزان نزد خداوند تبارک و تعالی محفوظ است، ما نیز به سهم و بضاعت خود در تلاشیم که قدردان زحمات شبانه روزی و بی منت شما عزیزان باشیم و قطعا تا ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا، مدافعان امنیت در کنار مدافعان سلامت هستند و همچنان از ظرفیت، امکانات و پشتیبانی های خود برای قطع زنجیره انتقال بیماری بهره خواهیم گرفت.

سردار اشتری با اشاره به روند ارائه خدمات درمانی به کارکنان، خانواده ها و مراجعه کنندگان به مراکز بیمارستانی و درمانی ناجا، از روند " غربال گری"  به عنوان یک اقدام مثمرثمر یاد کرد و افزود: با تمهید چنین رویکردهایی سعی کردیم به کاهش زنجیره انتقال بیماری کمک کنیم و درصد کمتری از کارکنان و خانواده هایشان به این بیماری گرفتار شوند.

وی با تشریح دیگر اقدامات ناجا در راستای مقابله با این ویروس منحوس خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از همکارانمان در جریان اجرای ماموریت ها به این ویروس منحوس دچار و به درجه رفیع شهادت نائل شدند از طرفی برخی از همکاران یا عضوی از خانواده ایشان نیز در جریان ابتلاء به لقاء الله پیوستند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با توضیح روند واکسیناسیون سبزپوشان ناجا خاطر نشان کرد: از حدود یک ماه و نیم قبل روند واکسیناسیون نیروهای پلیس آغاز شده است و به همه فرماندهان تاکید کرده ام که تا پایان این هفته واکسیناسیون همه فعالان این حوزه اعم از کادررسمی، پیمانی، قراردادی، خرید خدمت و ... تا سربازان وظیفه به اتمام برسد.

وی افزود: به عنوان عضوی از ستاد ملی مقابله با کرونا و بر مبنای جایگاه حقوقی در این ستاد درخواست کردم که به واسطه ایفای نقش پلیس در مقابله با کرونا، سبزپوشان ناجا بایستی جزء مشاغل پرخطر در ابتلاء به این ویروس محسوب شوند تا اینکه طی ماه گذشته این سهمیه تزریق واکسن به نیروهای پلیس تخصیص شد و شاهد واکسیناسیون نیروهای پلیس هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های پلیس از مرز تا مرکز خاطر نشان کرد: خوشبختانه روند و آمار واکسیناسیون نیروهای پلیس مطلوب است و ان شاء الله با سرعت بخشی به این کار، همه نیروها واکسینه می شوند.

وی خطاب به معاونان بهداد در استان ها و روسای بیمارستان های ۹ گانه و مراکز درمانی ناجا تاکید کرد: حتما بایستی روند واکسیناسیون همه سبزپوشان ناجا در طیف های اشاره شده، طی هفته جاری به اتمام برسد، چرا که سلامت کارکنان برای بنده بسیار مهم است.

سردار اشتری یادآور شد: زمانی که به بنده اعلام می کنند یکی از نیروهای پلیس به واسطه اجرای ماموریت یا هر دلیل دیگری به این ویروس منحوس مبتلا شده برای من بسیار سخت می گذرد، چرا که درک می کنم خانوادهایشان چه مشقتی را تحمل می کنند.

وی خطاب به جامعه پزشکی، پرستاری و درمانی ناجا تصریح کرد: هر اقدامی که باعث می شود یک نفر کمتر مبتلا شود یا کاری که سرعت انتقال بیماری را کاهش دهد انجام دهید، چرا که نجات جان انسان ها اجر و پاداش زیادی پیش خداوند دارد.

سردار اشتری با تاکید بر رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و توجه به پروتکل های بهداشتی خاطر نشان کرد: تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس همه باید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی خود را موظف و ملزم بدانیم.

قدردانی از ایفای نقش پلیس

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بی بدیل نیروی انتظامی در عرصه مقابله با ویروس منحوس کرونا بیان کرد: این ایفای نقش مسئولانه پلیس بارها مورد قدردانی مسئولان و مردم قرار گرفته است، به گونه ای که در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا حضرت "آیت الله رئیسی"؛ رئیس جمهور سه بار از خدمات شایسته ناجا قدردانی کردند و البته در جلسه ای که طی روزهای اخیر با ایشان داشتم فرمودند که "همکاران شما خیلی زحمت کشیدند، از قول من به همه آنها سلام برسانید و قدردانی کنید. "

وی در ادامه از ایفای نقش پلیس در شناسایی و برخورد با محتکران اقلام بهداشتی و ضروری مردم تا ضدعفونی کردن معابر پلیس با تجهیزات پلیسی یاد کرد و گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا عده ای با بهره مندی از فضای مجازی به دنبال تشویش اذهان عمومی بودند که اقدامات لازم را در شناسایی و دستگیری این افراد انجام دادیم.

سردار اشتری با قدردانی از تلاش همه پزشکان، پرستاران و جامعه پزشکی خاطر نشان کرد: ایفای نقش مان در میدان مقابله با ویروس منحوس کرونا باید هدفمند تر و با سرعت و شتاب بیشتری باشد.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: در این ۱۸ ماهه شیوع ویروس کرونا بخش های مختلف نیروی انتظامی در مقابله با این بیماری نقش داشتند و در این میان معاونت اجتماعی ناجا در  انعکاس زحمات و تلاش های جامعه پزشکی و کادر درمان بسیار نقش مطلوبی داشته که البته باید این روند با اثربخشی بیشتری تداوم داشته باشد.

گفتنی است، در پایان این جلسه از برخی پزشکان بیمارستان های ۹ گانه ناجا و مراکز درمانی با اهداء لوح قدردانی شد

برچسب‌ها ویروس کرونا حسین اشتری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز پزشک خط حادثه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا حسین اشتری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا حسین اشتری فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز پزشک خط حادثه ستاد ملی مقابله با کرونا فرمانده نیروی انتظامی مراکز درمانی ناجا ویروس منحوس کرونا نیروی انتظامی ویروس منحوس تردد بین استانی سردار اشتری ایفای نقش پلیس خاطر نشان ممنوعیت تردد نیروهای پلیس بیمارستان ها جامعه پزشکی ویروس کرونا یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و توقیف ۳ کامیون با ۸۹ هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس طرح مقابله با قاچاق اجرا کردند. 

وی افزود: ماموران در 24 ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری و اجرای ایست و بازرسی در سطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: مأموران در مجموع 89 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط کرده و 3 متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

جاویدان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضایی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه 26 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در ۷ محور شمالی کشور از امروز تا شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه
  • فیلم| هجوم وحشتناک و شبانه پلیس به دانشگاه همیلتون
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • وزش تندباد‌های لحظه‌ای و ممنوعیت تردد شناور‌ها در کیش، ۱۲ اردیبهشت
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس