Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: وضعیت انبارهای گمرک تمرچین پیرانشهر نیازمند ساماندهی جدی است.

ناصر عتباتی امروز اول شهریور در بعد ازظهر سفرکاری پس از بازدید از حوزه قضایی پیرانشهر و گمرک تمرچین در جمع خبرنگاران گفت: یکی از بحث هایی که سیستم قضایی با جدیت دنبال می کند بحث مبارزه با قاچاق کالا و سالم سازی بسترهای مراودات تجاری در گمرکات هست و آذربایجان غربی به لحاظ ویژگی های خاص مرزی که دارد از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عتباتی افزود: در طی بازدید از گمرک تمرچین و بخش های  مختلف این مجموعه از وضعیت ونحوه ترخیص کالا و مشکلات مربوط و بعضا نواقص و معایبی که می تواندمشکل افرین باشد و  در بحث تجارت خارجی و واردات و صادرات مشکلات اساسی را ایجاد کند از نزدیک مطلع شدیم  و اظهارات و نکته نظرات مسئولین شهرستان و گمرک و فرماندهان مرزبانی را شنیدیم. 

رییس شورای قضایی استان ادامه داد: گمرک تمرچین در بحث وضعیت انبارها و ورود و خروج کالا نیاز به ساماندهی جدی دارد  و برای ساماندهی و التزام بخشی شرکتهایی که در حوزه گمرک فعال هستند از باب صیانت از حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال ورودهای جدی قضایی خواهیم داشت.

رییس کل دادگستری استان گفت: تلاشمان بر این خواهد بود در سالی که مقام معظم رهبری سال پشتیبانی از تولید و مانع زدایی در حوزه تولید نامگذاری کرده اند در بحث روان سازی فعالیتهای تجاری در حوزه گمرکات که می تواند یکی از آیتم های اصلی پشتیبانی از تولید باشد را در دستور کار قرار دهیم و تا جایی که مقدور باشد بر اساس مقررات قانونی و با استفاده از ظرفیتهای استانی مسایل و مشکلات این گمرک و سایر گمرکاتی که در دستور بازدید هستند را به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: در تلاشیم یک فضای مناسبی برای فعالیتهای سالم اقتصادی ایجاد کنیم و در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سواستفاده های احتمالی که در این موضوع متصور هست اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها گمرک تمرچین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت الاسلام و المسلمین اکبری در دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: ورود دستگاه قضایی استان به مسائلی که نیاز مردم را رفع می کند جنبه عمومی دارد و در جهت تقویت زیر ساخت ها تاثیر گذار خواهد بود و حل مشکلات معوقات آلایندگی نیاز به پیگیری جدی در چارچوب قانون دارد.

وی تاکید کرد: از جمله تاکیدات ریاست قوه قضائیه « پیگیری عوارض آلایندگی » است و دستگاه ها و بنگاه های اقتصادی که آلایندگی دارند باید وفق مقررات عوارض آلایندگی را پرداخت و این عوارض در راستای ارتقاء امور محیط زیستی استان سمنان صرف شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه ورود دستگاه قضایی استان در موضوعات محیط زیستی همچنان دارد افزود: حوزه حقوق عامه بستر وسیعی در پیگیری نیازها و مطالبات قانونی مردم دارد و دستگاه قضایی استان توسعه عدالت در جامعه را دنبال می کند تا در نتیجه هم افزایی و همراهی تمامی مسئولان استانی اهتمام به اجرای قانون صورت پذیرد.

بهرامعلی ظاهری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: ورود دستگاه قضایی استان سمنان در موضوعات محیط زیستی موجبات توفیقات بیشتر این سازمان در مسیر پیگیری قانونی تکالیف این سازمان را فراهم آورده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900229

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق