Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@06:28:50 GMT

میزان تلفات برق تولیدی کشور چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۵۸۱۳

میزان تلفات برق تولیدی کشور چقدر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین ، رضا پدیدار افزود: داده‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که ۱۰ تا ۱۲ درصد برق تولیدی در کشور در مرحله انتقال و توزیع از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: طبق آمار رسمی وزارت نیرو، ظرفیت تولید برق در کشور رقمی معادل ۸۵ هزار مگاوات و این در حالی است که ظرفیت واقعی تولید برق کشور کمتر از ۶۰ هزار مگاوات است و ۱۲ هزار مگاوات از تولیدات این بخش نیز مربوط به نیروگاه‌های آبی است که با توجه به روند خشکسالی‌ها در کشور طی سال‌های اخیر، نیروگاه‌های آبی کشور با نصف ظرفیت فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدیدار گفت: تعداد مشترکان جدید در سال ۹۹ به ۷۵۴ هزار مشترک رسیده است در حالی که این میزان در سال پیش از آن، معادل ۷۱۴ هزار مشترک جدید بود.

وی افزود: وزارت نیرو در حالی سال گذشته، رشد ۴۸۰۰ مگاواتی تولید برق را هدف‌گذاری کرده بود که در عمل تنها ۴۰ درصد از آن محقق شد که با روند محدودیت‌های موجود، در سال‌های آتی نیز کاهش تولید برق در کشور تداوم پیدا خواهد کرد.

پدیدار گفت: با استناد به آمار وزارت نیرو، ۴۶ درصد از ظرفیت تولید برق کشور مربوط به نیروگاه‌های حرارتی و گازی است. راندمان این نیروگاه‌ها معادل ۲۰ تا ۳۲ درصد است که از حیث استاندارد و نرم

جهانی، راندمان بسیار ضعیفی است که با تبدیل این بخش از نیروگاه‌ها به نوع چرخه ترکیبی، راندمان تولید برق به بیش از ۴۵ درصد قابل انجام است.

وی افزود: بخش عظیمی از برق کشور در نیروگاه‌هایی تولید می‌شود که راندمان بسیار پایینی دارند. در حال حاضر تنها ۳۶ درصد برق کشور از نیروگاه‌های چرخه ترکیبی تولید می‌شود که این میزان معادل یک‌سوم برق کشور است.

پربیننده ترین تهران چه زمان با مشکل آب مواجه می شود؟ کمیته تحریم و فروش نفت احیا شود / رابطه بابک زنجانی با معاونت بین الملل وزارت نفت چه بود؟ تقسیم سود ۱۹۳ تومانی تاپیکو / ورود شرکت‌ های تابعه به بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ حرکت دومین کشتی سوخت از ایران به سمت لبنان چند روز دیگر قیمت نفت خام جهش کرد / برنت به ۶۵.۹۳دلار بازگشت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برق وزارت نیرو تولید برق برق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲

گمرک ایران اعلام کرد: واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گمرک ایران، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند، می افزاید: ۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

این گزارش می‌افزاید: تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. شایان ذکر است، تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند. سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

کد خبر 748129

دیگر خبرها

  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت