Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی عصر دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از این پروژه ها با صرف بودجه کمی قابلیت تکمیل و بهره‌برداری است افزود: وظایف ابلاغ شده در خصوص واگذاری ظرح های نیمه تمام به دستگاه‌های مختلف مشخص شده و دستگاه ها باید در خصوص اجرای این روند پیگیری های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اکنون ۴۵ طرح نیمه تمام در ۱۰ دستگاه استان قابل واگذاری به بخش خصوصی است که در صورت واگذاری ۱۲ میلیارد ریال بار مالی از روی دوش دولت برداشته می شود.

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: طرح های ورزشی، کشاورزی و میراث و گردشگری در استان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و لازم است تا مشوق های لازم برای سرمایه گذاران در این بخش ها در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: اختیار واگذاری طرح های نیمه تمام در اختیار کارگروه استانی است و بر اساس قانون این طرح ها باید واگذار شوند و نیازی به اجازه مدیران کل از ستادهای مرکزی نیست.

شجاعی افزود: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها  برای تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده شود و دستگاه‌های اجرایی عملکرد خوبی را در سال جاری نشان دهند.

بر اساس بند الف ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت الحاق ۲ ، امکان واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جدید و نیمه تمام و تکمیل شده و آماده بهره‌برداری در قالب قراردادها و شرایط مورد تصویب شورای اقتصاد با تعیین نحوه تامین مالی دوره ساخت (فاینانس) پرداخت هزینه های بهره برداری یا خرید خدمات در مدت قرارداد با رعایت استانداردهای اجرایی کیفیت خدمات و در نهایت واگذاری طرح پس از دوره قرارداد به بخش غیردولتی با حفظ کاربری وجود دارد.

پیشتر رییس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی اعلام کرده بود که بدون احتساب طرح و پروژه های مستمر شامل آبرسانی سبار به روستاها و سایر فعالیت های مشابه، هم اکنون حدود ۸۰۰ پروژه عمرانی که دارای ساختار فیزیکی است، در استان نیمه کاره است و برای تکمیل این پروژه های نیمه تمامی حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. این در حالیست که مجموع اعتبار مصوب استان برای سال جاری استان حدود ۹۳۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی صرفا ۲۵ درصد از این پروژه ها تکمیل خواهند شد.
استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.

برچسب‌ها محمدعلی شجاعی اشتغال زایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدعلی شجاعی اشتغال زایی خراسان شمالی محمدعلی شجاعی اشتغال زایی خراسان شمالی نیمه تمام خراسان شمالی بهره برداری پروژه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند