Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد جعفرپور" عصر دوشنبه در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: بدنه شهرداری فربه شده و در حوزه خدماتی اشباع نیرو وجود دارد اما با کمبود نیروی کارشناسی مواجه هستیم که با این رویه می توان گفت شهرداری هزینه پرسنلی را پرداخت می‌کند اما ارائه خدمات به منظور رفع مشکلات شهروندان از کیفیت لازم برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: تخصص افراد باید بر اساس چارت شهرداری باشد و با توجه به اینکه بنده قسم خوردم تمام عملکرد شهرداری برای مردم شفاف باشد، از این رو اجازه نمی‌دهیم شهرداری آسیب ببیند و می‌طلبد با تعامل و همکاری سیستم شهرداری را اصلاح شود.
سرپرست شهرداری اراک عنوان کرد: بر اساس چارت اداری شهرداری اراک باید یک هزار و ۵۰۰ نیرو داشته باشد که اکنون ۷۵۰ نفر نیرو بر اساس چارت فعالیت دارند و مابقی آن خالی است.
جعفرپور  ادامه داد: پس از استیضاح شهردار جابجایی هایی در شهرداری انجام شد و ۲۰ نفر نیرو در سازمان آرامستان به‌ کارگیری شدند که دارای مدرک دانشگاهی هستند اما به عنوان نیروی خدماتی و حجمی تلقی می‌شوند در حالی که با فعالیت‌های خدماتی هیچگونه آشنایی ندارند که ما منتقد هستیم و امید است دستگاه‌های نظارتی در این راستا ورود کنند.
وی در خصوص بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری نیز گفت: ۵۰ درصد از مبلغ بیمه تکمیلی کارکنان را مدیریت شهری و ۵۰ درصد مابقی از حقوق پرسنل به شرکت‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.
سرپرست شهرداری اراک بیان کرد: ۲۱۹ نفر از پرسنل شهرداری اراک تا پایان مرداد ماه بازنشسته می‌شوند.
جعفرپور در خصوص وضعیت اراضی آرامستان اراک نیز گعت: متاسفانه برخی افراد ادعای مالکیت اراضی آرامستان را دارند و با توجه به اینکه امکان دارد در این راستا مشکلات اجتماعی حادث شود بنابراین نیاز است این اقدام با تعامل و همکاری دستگاه های نظارتی استان انجام شود هرچند که اولویت اقدامات مدیریت شهری پیگیری اراضی آرامستان و حمل و نقل عمومی است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: همان‌گونه که رسانه‌ها اعضای شورای اسلامی شهر را مورد انتقاد قرار می‌دهند هرچند که از مطالبات به حق اجتماعی است، انتظار می‌رود در خصوص بی انظباطی شدید در جذب نیرو در شهرداری اراک به ویژه در خصوص نیروهای حجمی با تعامل و همکاری با دستگاه‌های نظارتی استان ورود کنند.
سید " وحید میر نظامی " افزود: پذیرفتنی نیست از مردم عوارض و مالیات دریافت شود و شهرداری با جذب نیروهای غیر کارشناسی مانع ارائه خدمات مناسب به مردم شود در حالی‌ که شهرداری متولی ایجاد کار نیست و ساز و کار به‌ کارگیری نیروی انسانی در این ارگان ضوابط و مقررات قانونی دارد.
وی تاکید کرد: پیگیری اینگونه تخلفات درخواست و مطالبه سرپرست شهرداری اراک نیز است چرا که کمبود نیروی انسانی باید بر اساس نیازسنجی و تخصص حوزه های مربوطه در بدنه شهرداری پی گرفته شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: نیروهای حجمی که با نیت سوء استفاده در شهرداری اراک به‌ویژه آرامستان به‌ کارگیری شدند باید وضعیت انها توسط شهرداری و مدیریت آرامستان در اسرع وقت تعیین تکلیف شود و کمیته نظارت شورای اسلامی شهر اراک نیز این مهم را به سرانجام برساند.

نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: مقرر شده بود تعداد نیروهایی که سال‌های اخیر در قالب نیروهای حجمی، شرکتی و قراردادی در شهرداری اراک به‌ کار گرفته شدند توسط سرپرست شهرداری اراک اسامی و محل فعالیت آنها تعیین تکلیف شود.
" علی جعفر محصولی" عنوان کرد: سرپرست شهرداری  اراک نباید کلی گویی کند و در دوره ششم شورای شهر باید مردم در جریان امور باشند و تمام اقدامات شفاف سازی شود.
 سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست بیان کرد: اکنون با بحران نیروی انسانی در شهرداری مواجه هستیم و این در حالی است که مقوله آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی در این ارگان مغفول مانده است.
" عباس خسروانی" تاکید کرد: شهرداری از کمبود نیروی انسانی متخصص رنج می‌برد و به‌ کارگیری و جذب نیروهای شهرداری هدفمند ارائه شده است.
وی بیان داشت: شهرداری از وجود نیروی متخصص و مجرب در حوزه فرهنگی و ورزشی به شدت رنج می‌برد و پست‌هایی که برای به‌کارگیری نیرو معرفی شده به احتمال زیاد برای تبدیل وضعیت نیروهای موجود شهرداری است.
سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: پرسنل شهرداری نسبت به موضوع بیمه تکمیلی خود معترض هستند که این مهم باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری نیز در این نشست گفت: اقداماتی که در شهرداری انجام می‌شود نباید محل چالش شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری باشد.
" داود قربانی" افزود: در ماه‌های اخیر جذب نیروهایی صورت گرفته که به طور قطع مشکلاتی زیادی را برای شهرداری در آینده ایجاد می‌کند که باید این مهم با جدیت پیگیری شود.
وی تاکید کرد: وضعیت شهرداری بسیار اسف بار است و افرادی پشت صحنه در این مورد دخیل هستند چرا که پرسنل شهرداری از وضعیت بیمه تکمیلی ناراضی هستند و آرامستان نیز با جذب بالای نیروهای حجمی روبروست.
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری اظهار شورای کلانشهر اراک بیان داشت: ما نمایندگان مردم هستیم و مسئولین در هر پست و جایگاه باید پاسخگوی اعضای شورای اسلامی شهر باشند چرا که در شان نظام جمهوری اسلامی نیست که برخی افراد به جای ارائه خدمات مناسب به مردم ،سوء استفاده کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی نیز گفت: وضعیت کنونی آرامستان مورد تایید مردم نیست و باید در کوتاه ترین زمان ممکن موانع پیش رو برداشته شود.
پیمان عین القضات افزود: در خصوص تعیین تکلیف وضعیت نیروهای حجمی نباید واژه اخراج را به‌کار گیریم چرا وظیفه شورای اسلامی شهر نظارت است و طرف قرارداد ما شرکت پیمانکار است و این موضوع باید از این مرجع پیگیری شود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بسیاری از افرادی که در شهرداری اراک فعالیت دارند فاقد تخصص و توانمندی هستند.
سید رضا قریشی تاکید کرد: جذب نیروی جدید در شهرداری اراک ممکن است زمان بر باشد اما نیاز است نیروها ساماندهی و  در محل و بر اساس تخصص مورد نیاز به‌ کار گرفته شدند.
خزانه دار شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در ادامه این نشست گفت: ۲۰ نفر نیروی بدون مجوز در آرامستان برای قبرکنی وارد شدند که یک نفر از آنها این اقدام را انجام نمی‌دهد.
" محمد عسگری" تصریح کرد: به‌ کارگیری این افراد هزینه زیادی برای شهرداری و البته مردم تحمیل کرده است.
وی بیان داشت: وزارت کشور مجوز جذب و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را داده است که می‌طلبد نیروهائی که بیش از ۱۰ سال بدون قرارداد مشخص فعالیت دارند جذب شوند نه افرادی که پنج ماه است وارد بدنه شهرداری شده اند.
وی عنوان کرد: به‌کارگیری افراد باید متناسب با نیاز شهرداری د در تمام بخش های  آن صورت گیرد.

برچسب‌ها شورای شهر اراک استان مرکزی کمیسیون خدمات شهری سلامت و محيط زيست شورای شهر اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر اراک استان مرکزی شورای شهر اراک استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدجواد توحیدی‌راد امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: از شورا و مدیریت شهر اصفهان تشکر می‌کنم، زیرا اگر همراهی و کمک آن‌ها نبود، شورای استان با چالش روبه‌رو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه دولت و سازمان‌های آن، مدیریت شهر و روستا و سازمان‌های مردم نهاد سه ضلع اداره امور شهرها و روستاها هستند، افزود: در تمام جلسات کشوری از اصفهان دفاع کردم و آنجا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شده‌ام که اصفهانی‌ها در غیرت، مدیریت خوب، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: امیدوارم در سالی که شاهد فعالیت مجلس جدید هستیم، با هم‌افزایی نمایندگان شاهد اتفاقات خوب در استان باشیم.

وی گفت: نگاه ما استانی است و برای مشکلاتی همچون وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم، اما امیدوارم که اتفاقات خوبی برای جریان دائمی آب در این رود بیفتد.

کد خبر 748675

دیگر خبرها

  • نیروهای یگان ویژه موجب ارتقاء احساس امنیت شهروندان است
  • فوری /بودجه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۳ اعلام شد /تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • تجلیل از ۵۰۰۰ معلم شاغل و بازنشسته جنوب استان بوشهر
  • پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است