Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@14:16:29 GMT

همه پروازها از فرودگاه کابل متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۶۳۹۶

همه پروازها از فرودگاه کابل متوقف شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز، پس از تلفات غیرنظامیان در فرودگاه کابل، اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان اعلام کرد که تمام پروازها از این فرودگاه تا اطلاع بعدی متوقف شده است.

این اداره در بیانیه‌ای مردم کابل خواسته است که تا زمانی که شرایط به حالت عادی بازگردد و جهت جلوگیری از ازدحام به فرودگاه نیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «همانطوری‌که در جریان قرار دارید، تمام پروازها در فرودگاه بین‌المللی حامدکرزی تا اطلاع ثانوی متوقف است، بنابراین به اطلاع عموم مسافرین و هموطنان که از این فرودگاه قصد سفر به ولایات و یا بیرون از کشور را دارند، رسانیده می‌شود که تا آغاز پروازها به‌حالت عادی، جهت جلوگیری از ازدحام و بی سرنوشتی به فرودگاه نیایند».

بر اساس این بیانیه، اداره هوانوردی درباره یک برنامه منظم کار می‌کند و در تلاش است که روند از سرگیری پروازها را در بخش داخلی و خارجی آغاز کند.

اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان تصریح کرد: کسانی که دارای اسناد و مدارک جهت سفر قانونی هستند، از نهادهای مربوطه جهت سفر به خارج از کشور تماس دریافت خواهند کرد.

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در کابل نیز در واکنش به ازدحام مردم در فرودگاه کابل اظهار داشت: کسانی‌که سند تأیید شده از سوی این کشور را دریافت نکرده‌اند، از رفتن به فرودگاه خودداری کنند.

سفارت امریکا در بیانیه‌ای خطاب به شهروندان افغانستان نیز گفت که «اگر دعوتنامه تائید شده ندارید، به شما در فرودگاه حامد کرزی و پروازهای تخلیه‌سازی اجازه داده نمی‌شود».

«وال استریت ژورنال» 25 مردادماه اعلام کرد که بر اثر تیراندازی نظامیان آمریکایی به غیرنظامیان در فرودگاه کابل 3 غیرنظامی کشته شده‌اند و برخی خبرنگاران نیز می‌گویند که تعدادی از غیرنظامیان نیز از یک هواپیمای آمریکایی سقوط کرده‌اند.

غیرنظامیان درحالی به ضرب گلوله کشته شدند که هزاران نفر به امید رسیدن به پرواز خروجی از افغانستان به فرودگاه هجوم آورده بودند. برخی خبرنگاران با انتشار تصاویری نیز گفته بودند که تعدادی از غیرنظامیان از هواپیما به بیرون پرتاب شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1108032 برچسب‌ها افغانستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: افغانستان فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم

سفیر روسیه در کابل با اشاره به موضع مثبت مسکو در برابر کابل گفت روسیه در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان نظرات طالبان را در نظر می‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان گفت روسیه در زمینه‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان است و می‌خواهد مناسبات میان دو طرف بیش از پیش گسترش یابد.

‏سفیر روسیه همچنین تأکید کرد همکاری و تعامل دوجانبه مسکو و کابل می‌تواند به ثبات منطقه و توسعه اقتصادی افغانستان کمک کند.

ژیرنوف با اشاره به موضع حمایتی روسیه از کابل در نشست‌های بین‌المللی درباره افغانستان گفت مسکو در جلسات مهم به نظارت حکومت طالبان ارزش می‌دهد.

سفیر روسیه همچنین ضمن دعوت از عبدالکبیر برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست اطلاعات ارائه کرد.

روسیه:حذف طالبان از فهرست سازمان‌های ممنوعه را بررسی می‌کنیمطرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکاحمایت روسیه از تصمیم عدم شرکت حکومت طالبان در نشست دوحه

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدار تأکید کرد مناسبات  کابل با مسکو به نفع دو کشور است و می‌تواند سبب ثبات و پیشرفت در منطقه گردد.

وی با قدردانی از دعوت روسیه برای حضور در نشست کازان، مناسبات میان دو کشور را مهم و دوستانه خواند و از سرمایه‌گذاران روسیه خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را کاملاً متوقف کرد
  • وقوع انفجار در کابل
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان