Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@08:09:55 GMT

نخست وزیر عراق در لباس نظامی ظاهر شد +عکس

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۶۴۱۲

نخست وزیر عراق در لباس نظامی ظاهر شد +عکس

«مصطفی الکاظمی»  نخست وزیر عراق، امروز دوشنبه برای اولین بار از زمان تصدی پست خود در ماه مه سال ۲۰۲۰ با لباس نظامی ظاهر شد.

به گزارش موازین نیوز، وی در ادامه سفر خود به شهرستان الطارمیه در شمال بغداد و دیدار با شماری از بزرگان و شخصیت‌های این منطقه گفت: ما قبل از هرگونه وابستگی، بر عراقی بودن خود تاکید می‌کنیم؛ در حالی که گروه‌های تروریستی سعی می‌کنند با ایجاد اختلال در امنیت مردم و خدمات رسانی به آنها، به عزتشان آسیب برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تروریست‌ها فرزندان ما نیستن ، بلکه فرزندان ما کسانی هستند که از حیات انسان‌ها مراقبت می‌کنند.

الکاظمی تاکید کرد: الطارمیه خواسته‌های برحقی در خصوص خدمات و سرمایه گذاری‌ها در این شهرستان دارد، اما تروریسم می‌خواهد تمام زندگی را در اینجا هدف بگیرد، در الطارمیه طائفه‌های نجیب و منابع کشاورزی وجود دارد که باید محافظت و تقویت شوند.

نخست وزیر عراق افزود: تروریسم نه در بین ما و نه در هیچ نقطه‌ای از خاک عراق پناهگاهی نخواهد داشت و ما به هیچکس اجازه نمی‌دهیم سرویس‌های امنیتی را هدف قرار دهد و مبارزه با تروریسم به عهده همه، چه دولت و چه  شهروندان است.

وی ادامه داد: ما ارتش، سرویس‌های امنیتی و الحشد الشعبی را داریم که فرزندان شما در آن عضویت دارند و به همه سرویس‌های امنیتی دستور داده‌ایم که با شهروندان همکاری کرده و از آنها حفاظت کنند. ما انتخابات را پیش رو داریم؛ از همین رو یا باید درگیری و هرج و مرج  یا تغییر و توسعه را انتخاب کنیم.

وی خطاب به ساکنان منطقه طارمیه گفت: من از مردم می‌خواهم که با سرویس‌های امنیتی همکاری کنند  و مهمتر از همه  ما باید گفت‌وگو کنیم و به ساخت کشور خود از هر زاویه ادامه دهیم و می‌دانیم که شما تلاش می‌کنید مشکلات اجتماعی را حل کنید و دستگاه‌های امنیتی به شما کمک خواهد کرد.

الکاظمی گفت: حملات به دکل‌های برق توهین به همه عراقی‌هاست. تروریسم هدفی جز به بار آوردن خرابی ندارد و ما دیدیم که تروریست‌ها چه در موصل کردند.

چهار نیروی الحشد الشعبی (عضو جنبش مقاومت اسلامی نجباء) شنبه گذشته در کمین تروریستی داعش در الطارمیه به شهادت رسیدند.

 عناصر تکفیری ابتدا یک مین کنار جاده‌ای را منفجر سپس از پنج نقطه در مزارع مجاور به رزمندگان نُجَباء حمله کردند.

سازمان الحشد الشعبی عراق در پی این حمله تروریستی،از شهادت چهار مجاهد نُجَباء به نام‌های «علی کاظم الازیرجاوی»، «یوسف محمد الکریماوی»، «محمد حمزة الجبوری» و «ضرغام عدنان الجنابی» را تایید کرد و مجروح شدن شماری دیگر از رزمندگان این تیپ خبر داد.

معاون فرمانده تیپ ۱۲ الحشد الشعبی از جمله شهدای نُجَباء در این کمین است.

الکاظمی امروز دوشنبه وارد شهرستان الطارمیه شد و اول نشستی را با فرماندهان امنیتی برگزار کرد.

نخست وزیر عراق در این نشست از آغاز عملیات امنیتی در الطارمیه با همکاری اهالی منطقه و برای نابودی بقایای گروه‌های تروریستی در این منطقه خبر داد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی سرویس های امنیتی نخست وزیر عراق الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

به گزارش قدس آنلاین، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

این دومین بار در هفته گذشته است که پنتاگون کمک جدیدی را به اوکراین اختصاص می دهد. هفته گذشته کنگره بسته دیگری را به ارزش ۶۱ میلیارد دلار شامل کمک به اوکراین تصویب کرد که به امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا رسید.

بسته شش میلیارد دلاری که روز جمعه اعلام شد، بر اساس طرح کمک امنیتی به اوکراین (USAI) به این کشور اختصاص خواهد یافت که شامل قراردادهایی با شرکت های آمریکایی برای ساخت تسلیحاتی است که اهداف بلندمدت امنیتی اوکراین را تامین می کنند.

حتی با وجود شتاب در امضای این قراردادها، زمان نیاز هست تا این سلاح ها بدست اوکراین برسند زیرا آنها باید از ابتدا ساخته شوند.

ارائه سامانه های دفاع هوایی بیشتر به اوکراین اولویت آمریکا بوده و محور مذاکرات ماهانه گروه تماس دفاعی اوکراین بوده که روز جمعه برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • لباس نظامی روحانیون در جنگ با که؟!
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)