Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@15:26:17 GMT

تداوم تاخت و تاز کرونای دلتا در تهران

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۶۷۴۸

تداوم تاخت و تاز کرونای دلتا در تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، ریاحی رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: با حجم بسیار زیاد مراجعات سرپایی و بستری کرونا مواجه هستیم و نشانه‌ای از کاهش مراجعات نداریم.

این فوق تخصص ریه گفت: به ناچار ما با دو تمهید یکی بستری موقت و دیگری ترخیص زودتر بیمارانی که حالشان بهتر است خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا را مدیریت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاحی با توجه به برخی رفتارهای اجتماعی اخیر، افزایش بیماران پیش بینی می شود گفت: با توجه به این حجم مراجعات، آمارهای فوتی ها همچنان بالا خواهد بود.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم افزود: مهمترین تفاوت سویه دلتا، شدت بیماری بیشتر آن و قدرت بسیار زیاد انتقال آن است، دیگر این که میزان ماندگاری ویروس کرونا نیز در بدن بیمار بیشتر است.

ریاحی با تاکید بر واکسیناسیون کرونا سریعتر و گسترده افراد، گفت: افرادی که فوت می‌کنند سن پایین تری دارند و راهی جز رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون سریعتر و گسترده نداریم.

محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز رعایت محدودیت‌ها در تعطیلات ۶ روزه را بهتر از قبل ارزیابی کرد و افزود: ۸۰ درصد کاهش تردد بین استانی داشتیم و حدود ۶۰ درصد رعایت عدم تجمع و دسته روی را داشتیم، اما متاسفانه در مجموع در برخی شهرها و مناطق، تجمع را داشتیم.

فرهادی گفت: در ادامه محدودیت ها، بر تعطیلی هفت گروه شغلی پر خطر تاکید شده که عبارتند از رستوران ها، کافی شاپ ها، پاساژها، سینما، تئاتر، استخرهای سرپوشیده و باشگاههای ورزشی هستند.

خسرو صادق‌نیت  رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی نیز در ارتباط تصویری با برنامه با اشاره به ثبات حجم بالای بیماران مبتلا به کرونا و مراجعه کنندگان گفت: میزان ماندگاری بیماران در بخش‌های ویژه و آی سی افزایش یافته که این موضوع ما را با کمبود تخت و میزان بیشتر فوتی‌ها روبرو خواهد کرد.

این پزشک متخصص از مسئولان تقاضا کرد: همه تلاششان را برای کاهش شیوع بیماری به ویژه در تهران بکنند برای این که پذیرش بیماران بیشتر دیگر میسر نیست.

چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در اصفهان حدود ۵۰ درصد ذکر کرد و افزود: مشکل زدن ماسک نیست، ماسک را اغلب استفاده می‌کنند، مشکل عمده بحث فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و قرار گرفتن در محیط‌ های سربسته با تهویه ناکافی است.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم از کاهش میزان ورودی بیماران به بیمارستان‌های مازندران خبر داد و از مسئولان خواست وقتی تصمیم به تعطیلات می‌گیرند در خصوص خروج خودروها از شهرها سختگیرانه‌تر عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108048 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳