Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای توسان TL با فولگس واگن تیگوان است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی هیوندای توسان TL:

هیوندای توسان TL، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۶۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۲ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به گرمکن فرمان ، سنسور نور ، کلید استارت ، گرم کن و سرد کن صندلی ، ترمز پارک الکترونیکی ، یخچال ، سانروف پانوراما ، آینه الکتروکرومیک (EMC) ، صفحه کیلومتر سوپر ویژن با ال سی دی رنگی ۴.۲ اینچی ، باله عقب مجهز به چراغ ترمز ، چراغ‌های عقب LED ترکیبی ، چراغ‌های جلو LED اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به چراغ‌های LED با سیستم روشنایی در روز DRL و چراغ‌های مه شکن ، چراغ‌های راهنما بر روی آینه‌های جانبی و سیستم روشنایی ورود به خودرو ، رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی ، سیستم شناسایی نقطه کور ، سیستم کمکی پارک به وسیله سنسور‌های عقب و جلو (PAS) است.

معرفی فولگس واگن تیگوان:

فولگس واگن تیگوان، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۸۰ اسب بخار در ۳۰۰۰ و ۹۴۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۳ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید ، سیستم اتوماتیک خاموش / روشن خودور (Start / Stop) ، امکان تعویض دنده از پشت فرمان ، فرمان برقی با روکش چرم همراه با کنترل سیستم صوتی و بلوتوث ، صندلی‌های اسپرت با کیفیت چرم مرغوب ، صندلی‌های جلو برقی، ۱۲ حالته همراه با حافظه صندلی ، صندلی‌های متحرک و تاشو ردیف عقب ، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به میز پذیرایی تاشو در پشت صندلی‌های جلو ، خروجی برق ۱۲ ولت برای سرنشینان ردیف جلو، عقب و فضای صندوق عقب، سیستم تهویه مطبوع سه گانه همراه با فیلتر ضدآلرژی قابلیت تنظیم جداگانه ، آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرمکن ، نورپردازی داخلی ، چراغ‌های LED جلو همراه با چراغ‌های روشن در روز به صورت مجزا) Day light) ، گرمکن اتوماتیک نازل آب پاش شیشه جلو است.

علاوه بر این، فولکس واگن دارای سنسور نمایشگر باد لاستیک (TPMS) ، Auto Hold ، شیشه‌های سولار و دودی ، چراغ مشایعت ، درایو مود ، کروز کنترل ، سیستم هشدار خستگی راننده است.

خودرو هیوندای توسان TL فولگس واگن تیگوان کشور سازنده کره جنوبی آلمان سال (طراحی) 2016 2016 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 1999سی سی 1984سی سی حداکثر قدرت 164 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه 180 اسب بخار در 3940 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 192 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 320 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه جعبه دنده 6 سرعته خودکار 7 سرعته دوکلاچه شتاب 0 تا 100 8.1 ثانیه 7.7 ثانیه حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت 208 کیلومتر در ساعت وزن 1583 کیلوگرم 1645 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4475 طول ، 1850 عرض ، 1650 ارتفاع 4486 طول ، 1839 عرض ، 1646 ارتفاع فاصله بین دو محور 2670 میلیمتر 2677 میلیمتر مصرف سوخت داخل شهر 11.2 لیتر در هر صد کیلومتر 9 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت خارج از شهر 9 لیتر در هر صد کیلومتر 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 10.1 لیتر در هر صد کیلومتر 7.3 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 62 لیتر 63 لیتر ترمز و پایداری سيستم کمکي کنترل حرکت در شيب‌ HAC ، سيستم کنترل پايداري الکترونيکي با امکان کنترل مجزاي 4 چرخ ، ABS ، EBD سیستم پایداری خودرو ESP همراه با Trailer Stabilization ، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی HDC – ترمز ABS و EBD کیسه هوا 6 کیسه هوا دارای 9 کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو، جانبی برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده‌ای در دو طرف و زانویی برای راننده) سیستم صوتی رادیو و سی دی و بلوتوث مجهز به پورت‌هایAUX و USB – صفحه نمایش 9.2 اینچی لمسی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو دور در دقیقه کیلومتر در ساعت هیوندای توسان TL استفاده شده نیوتن متر ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار مصرف سوخت آن از یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود

هونگچی سدان لوکس خود را به نام Guoya، برای رزرو توسط مشتریان در سراسر جهان معرفی کرد. این خودرو تحت برند جدید Hongqi Golden Sunflower قرار می‌گیرد و آن را می‌توان یکی از اولین رقیبان مستقیم مرسدس‌بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ به حساب آورد.

علاوه بر Guoya، سه مدل دیگر به نام‌های Guoyao، Guoli و Guoyue ناوگان Golden Sunflower این برند را تشکیل می‌دهند. گلدن سان فلاور نامی از گران‌ترین و مجلل‌ترین مدل‌های هونگچی است.

این مدل که قبلاً با نام هونگچی L ۱ شناخته می‌شد، از زبان طراحی خودروی L-Concept استفاده می‌کند. نمای جلویی آن از یک جلوپنجره بزرگ آبشاری استفاده می‌کند که با ادوات کرومی تزئین شده است، در حالی که چراغ‌های جلوی گرد در هر دو طرف حس خاصی را به شما می‌دهند. لوگوی مرکزی و برجسته هونگچی قابل جمع شدن است.

شایان ذکر است که چراغ‌های جلو از فناوری DLP (پردازش نور دیجیتال) بهره می‌برند که چراغ‌ها را قادر می‌سازد تا نور را در جاده به حداکثر برسانند و نماد‌هایی را برای نشان دادن به عابران پیاده نمایش دهند. هونگچی ادعا می‌کند که طرح چراغ عقب از شکل "فانوس قصر" الهام گرفته شده است.

ابعاد این خودرو ۵۳۵۳/۱۹۹۸/۱۵۱۱ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۲۶۰ میلی‌متر است. هونگچی این مدل را در مدل‌های ۴ نفره و ۵ نفره عرضه می‌کند. از بغل، این خودرو دارای فاصله کم از سطح زمین، همراه با بدنه دو رنگ سفید - قرمز و رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی پره‌ای متراکم است.

دو گزینه پیشرانه برای مشتریان در دسترس است، پیشرانه پلاگین هیبریدی ۳.۰ T و پیشرانه پلاگین هیبریدی ۴.۰ T که هر دو با گیربکس ۸سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند. موتور ۳.۰ T دارای حداکثر قدرت ۳۸۸ اسب بخار است. موتور ۴.۰ T حداکثر قدرت ۴۸۲ اسب بخار دارد. هر دو پیشرانه با بسته‌های باتری لیتیومی سه‌تایی جفت می‌شوند، اما ظرفیت و برد مشخصی در حال حاضر توسط هونگچی به طور رسمی اعلام نشده است.

همانطور که قابل حدس بود، کابین خودرو مجهز به نمایشگر کیلومترشمار و یک صفحه‌نمایش مرکزی بزرگ است. لوگوی نمادین گلدن سان فلاور در فرمان خودرو دیده می‌شود. فضای داخلی نیز با تعداد زیادی روکش چوب تزئین شده که با پوشش چرمی نرم و مواد فلزی تکمیل شده است.

یک صفحه‌نمایش لمسی در ردیف عقب برای کنترل عملکرد‌های داخلی مانند گرمایش صندلی، ماساژ و دمای تهویه‌مطبوع وجود دارد. امکانات دیگر عبارت‌اند از هدآپ دیسپلی با قابلیت واقعیت افزوده، حالت تعامل چندحالته چهره، صدا و حرکت و تنظیم هوشمند نور محیط.

منبع: خبر آنلاین؛ امیر مسعود عابدین

tags # خودرو لوکس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ اطلاعاتی جالب درباره زندگی انسان در کره ماه؛ از قیمت زمین تا وام مسکن در ماه! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • خودرو جنسیس GV80 2025 چه مشخصاتی دارد؟
  • سانتافه 2024؛ جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+تصاویر)
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)