Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:39:15 GMT

ضرب آهنگ تولیدی که نوید سلامتی می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۷۱۶۰

ضرب آهنگ تولیدی که نوید سلامتی می‌دهد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها"که به عنوان شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده در حقیقت نقشه راهی در افق کاری مدیران و متولیان امر گشوده تا بتوانند در سال ۱۴۰۰ با فراهم کردن الزامات کاری لازم در راستای پویایی اقتصاد جامعه و تقویت معیشت مردم گام‌های محکم و موثری را بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز‌ها ایران و جهان درگیر مسئله‌ای فراگیر و بحرانی به نام اپیدمی کووید ۱۹ مشهور به کرونا شده است. مسئله‌ای که مسائل متعدد و متفاوتی را که مردم و کشور را درچند سال اخیر درگیر کرده، تحت الشعاع خود قرار داده است.

اما حافظه تاریخی مردم و کشور نشان می‌دهد که هر بار موضوعی سلامت و امنیت جامعه را به نوعی به خطر انداخته مردم با همبستگی بیشتر به مقابله با آن رفته اند.

این حس همدلی و همبستگی ملی با همه فراز و نشیب هایش در مقاطع مختلف از تاریخ کشورمان، در شرایط سخت قوی‌تر ظاهر شده و مردم در کنار هم و با همیاری یکدیگر بر بحران غلبه یافته اند.

در این میان تولید کنندگانی هستند که با جان و دل به مردم خدمت می‌کنند و در شرایط سخت قوی‌تر ظاهر شدند و با همیاری یکدیگر بر بحران کرونا غلبه کرده اند.

ضرب آهنگی برای شکست کرونا

شنیدن چرخ‌هایی که در کارگاه تولیدی پیام دوستی و همبستگی را زمزمه می‌کند.

چرخ‌هایی که در بزرگترین کارگاه تولیدی ماسک و البسه بیمارستانی جنوب آذربایجان غربی به عشق هم نوع می‌چرخد.

کارآفرینی که علاوه بر اشتغال زایی به کادر درمان هم کمک کرده است، که این نشانگر این است که حمایت و اعتماد به دانش و تخصص نیرو‌های داخلی، خودکفایی و ارزآوری را به همراه خواهد داشت.

آقای محمدی از کارآفرینان و تولید کنندگان در زمینه تولید البسه بیمارستانی و ماسک تمام پرس اتوماتیک کمک شایانی به ستاد مقابله با کرونای سطح شهرستان کرده است.

وی به خبرنگار ما گفت: ما یک شرکت تولیدی تجاری هستیم که از سال ۹۵ فعالیتمان را با اشتغالزایی ۱۰ نفر آغاز کردیم و در حال حاضر ۹۰ نفر از کارکنان در این بخش کار می‌کنند.

چرخ‌هایی که به عشق هم نوع می‌چرخند

چرخ‌هایی که هم باعث اشتغالزایی شده و هم به کمک کادر درمان آمده است.

محمودی فر مدیر تولید شرکت طب سلامت در این باره به خبرنگار ما گفت: روزانه ۸ الی ۱۰ هزار عدد لباس جراحی ، ۱۰ هزار عدد لباس ایزوله و ۳۰ هزار عدد ماسک طبق استاندارد‌های معاونت غذا و دارویی در این شرکت تولید می‌شود.

محمودی فر افزود: محصولات ما  شامل روتختی ساده و کشدار، شلوار، روبالشی ساده و کیسه‌ای، کلاه بیمار، کلاه جراح، بلوز بند دار و ساده، گان بیمار، گان جراح  ساده، گان جراح جلو لمینه، گان جراح تمام لمینه، گان جراح جلو لمینه جاذب، گان جراح تمام لمینه جاذب،  لباس ایزوله و ماسک سه لایه است.

منیژه خانم از کارکنان کارگاه به خبرنگار ما گفت: من از طرف کمیته امداد به شرکت معرفی و طبق قانون اداره کار اینجا حقوق می‌گیریم و کار کردنم در اینجا باعث شده که کمک خرجی برای خانواده و خودم باشم.

فاطمه خانم از دیگر کارکنان کارگاه تولیدی به خبرنگار ما گفت: ما اینجا در طول روز لباس جراحی تولید می‌کنیم و از کارمان خیلی راضی هستیم. 

وی افزود: با کار کردن در این کارگاه هم می‌توانیم کمک خرجی برای خانواده و خودمان باشیم و هم برای جامعه مفید باشیم.

نادیا از کارکنان برتر در زمینه تولید لباس ایزوله بخش کرونایی است به خبرنگار ما گفت: به مدت ۵ ساله در این مجموعه به عنوان دوزنده مشغول به کار هستم. 

برای رونق تولید و توسعه مسئولان هم پای کار آمدند

کارگاهی تولیدی که علاوه بر توسعه سلامت، بهبود وضعیت معیشتی را هم بدنبال دارد.

به همت کمیته امداد خط تولید این شرکت رونق گرفته و به یاری مدافعان سلامت آمده است.

حسین خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی مهاباد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کارفرمایان در مشاغل و صنوف مختلف در ازای به کارگیری هر یک از مددجویان کمیته امداد از بسته‌های تشویقی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه این شرکت تولیدی خدماتی ۴۰ نفر از مددجویان را بکارگیری کرده، افزود: کمیته امداد با اجرای برنامه‌های متنوع در زمینه توانمندسازی و دستیابی به اشتغال مناسب و پایدار در نظر دارد با اعطای بسته‌های تشویقی به کارفرمایان در قبال بکارگیری مددجویان گام‌های موثری بردارد.

خضری به مزایای بکارگیری مددجویان اشاره و اضافه کرد: کارفرمایانی که از این نهاد مددجو بکار گیری کنند می‌توانند به مدت ۳ سال از حمایت بیمه‌ای کمیته امداد در رابطه با مددجویانی که به کار گیری شده استفاده کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کارفرمایان مشمول این طرح به ازای بکارگماری هر نفر از مددجویان (پرداخت حداقل حقوق مصوب اداره کار و بیمه مددجو) می‌توانند از وام اشتغال به مبلغ ۵۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات کارفرمایی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله بهره‌مند شوند.

اقدامی خودجوش که کمکی برای همنوعان بود 

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد به خبرنگار ما گفت: این شرکت خدماتی جزو اولین واحد‌های تولیدی ما در سطح شهرستان است و در حال حاضر یکی از سرمایه گذار بسیار موفق از لحاظ نوع سرمایه گذاری و اشتغال بالای ۸۰ نفر است.

جهین افزود:  روزانه ۴۰ هزار عدد ماسک سه لایه یکبار مصرف در سطح شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شد، اما بنابه مخالفت بهداشت و درمان از رونق افتاده است.

این مقام مسئول ادامه داد: چهار واحد تولیدی ماسک سه لایه مجوزدار هم اکنون در صورت تامین مواد اولیه و پارچه می‌توانند ماهانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک یکبار مصرف تولید کنند.

وی گفت: این واحد در ایام نوروز که بیشتر مردم در تعطیلات بودند به صورت مستمر در حال فعالیت بوده و در زمان حاضر به تمام واحد‌های بیمارستانی و مردم و داروخانه‌هایی که در سطح شهرستان و استان البرز در حال فعالیت هستند، خدمات می‌دهد.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: با تولید و توزیع این میزان ماسک در سطح شهرستان، مشکلی در تامین اقلام بهداشتی برای اقشاری که نیازمند استفاده از ماسک هستند، نخواهیم داشت.

این مقام مسئول در مهاباد از شهروندان خواست اقلام بهداشتی خود را تنها از مراکز درمانی معتبر تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گران فروشی، کم فروشی، تقلب، درج نکردن قیمت، عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری را از طریق تلفن ۱۲۴ یا به صورت حضوری به بازرسان این اداره اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن به گزارش آنان رسیدگی شود.

از تولید ماسک برای شکست کرونا

این روز‌ها با شیوع بیماری ویروسی کرونا و اهمیت رعایت بهداشت فردی، مصرف مواد ضدعفونی مانند الکل و ژل‌ها تا حد بسیاری افزایش یافته است.

علاوه بر این دستکش و ماسک هم از جمله اقلامی هستند که استفاده از آن‌ها در خارج از فضای خانه و به ویژه بیمارستان‌ها توسط کادر درمانی و بیماران بسیار ضروری است.

در این راستا، افزایش تقاضای عمومی و کاهش میزان این اقلام در بازار، مشکلات بسیاری را برای مردم ایران رقم زده بود که خوشبختانه با توان تولید داخل در کشور شاهد افزایش تولید در زمینه تولید بهداشتی شده ایم.

به همین منظور بسیاری از شرکت‌های تولیدی که از گذشته در زمینه تولید ماسک فعالیت داشتند یا حتی کارخانه‌هایی که محصولات سلولزی یا منسوجات تولید می‌کردند در حال حاضر با همدلی، سعی بر یاری رساندن به مراکز درمانی مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها و مردم عادی دارند.

به همین دلیل اکثر کارخانه‌های تولیدی برای افزایش ظرفیت تولید خود، در حال انجام اقدامات لازم هستند.

افزایش شیفت کاری، نیروی انسانی و مواد اولیه از مهم‌ترین اقداماتی است که در کارخانه‌های تولیدی اجرا می‌شود؛ که با این حال شاهد افزایش لوازم مراقبتی هستیم.

در این گزارش کارگاه تولید کننده تجهیزات پزشکی در شهرستان مهاباد را مشاهده می‌کنید که کارکنان در این شرکت بطور شبانه روزی در حال تولید ماسک هستند، که برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا استفاده می‌شود.

چرخش مالی تولید البسه بیمارستانی چگونه است؟

در این باره مجددا به شرکت تجارت طب سلامت مراجعه کردیم و با کار آفرین این موضوع را مطرح کردیم.

آقای محمدی از کارآفرینان و تولید کنندگان در زمینه تولید البسه بیمارستانی و ماسک تمام پرس اتوماتیک راه‌اندازی خط تولید ماسک با استفاده از دو نوع دستگاه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک مقدور است.

دستگاه‌های اتوماتیک حدودا یک میلیارد تومان قیمت دارند و دستگاه‌های نیمه اتوماتیک ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان. تفاوت این دو دستگاه در شیوه کش‌زنی یا تعبیه بند ماسک‌ها است.

دستگاه‌های اتوماتیک، بدون نیاز به دخالت در فرآیند تولید، ماسک را به صورت کامل در سبد تولید قرار می‌دهند، اما دستگاه‌های نیمه اتوماتیک برای تعبیه کش یا بند به ماسک نیازمند وجود یک دستگاه دیگر نیز هستند.

هر دستگاه در هر دقیقه از ۴۰ تا ۶۰ عدد ماسک تولید می‌کند. با این حساب در صورت فعالیت هر یک از این دو نوع دستگاه به صورت دو شیفته (۱۶ تا ۱۸ ساعت) در هر روز، امکان تولید ۵۰ تا ۶۰ هزار عدد ماسک وجود دارد.

محاسبه هزینه‌های دیگر تولید از جمله هزینه‌های جاری همچون آب، برق، گاز و ... هزینه مواد اولیه، مکان و نیروکار به این دلیل که بسیار متفاوت است، در این گزارش لحاظ نمی‌شود.

نکته دیگر این که هزینه‌های مربوط به کسب مجوز و تاییدیه‌های سازمانی در کنار هزینه‌های ۱۰ تا ۱۵ درصدی هدر رفت تولید برای محاسبه دخل و خرج تولید ماسک باید در نظر گرفته شود.

اما معمولا تولیدکنندگان ۴۰ تا ۵۰ درصد از قیمت نهایی فروش را به هزینه‌های تولید اختصاص می‌دهند. یعنی برای هر ماسکی که قیمتش ۳ هزار تومان است، حدود هزار تا ۱۵۰۰ تومان صرف هزینه‌های تولید شده است.

با احتساب این موارد، هر کارگاه تولیدی ماسک در ماه (۲۴ روز کاری، معادل ۴۸ شیفت هشت ساعته) می‌تواند حدود ۱،۴میلیون ماسک تولید کند و از محل فروش آن‌ها (هر ماسک ۱۵۰۰ تومان) حدود ۷۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

در صورت تولید مازاد بر مصرف ماسک در کشور و صدور مجوز صادرات، ارزآوری بالایی در صادرات ماسک وجود دارد. اختلاف نرخ ارز باعث می‌شود تا درآمد حاصل از تولید و صادرات ماسک، بتواند بنیه تولیدی تولیدکنندگان را تقویت کرده و تا حدی نیز بازار ارز را در کشور سامان دهد.

چرا باید ماسک زد یا صورت را پوشاند؟

یکی از روش‌های اصلی انتقال بیماری کرونا از طریق قطرات تنفسی است که افراد در هنگام صحبت، آواز، سرفه یا عطسه بیرون می‌دهند.

اگرچه تحقیقات درباره این موضوع ادامه دارد، اما می‌دانیم که این ویروس می‌تواند توسط افرادی که علائمی از خود نشان نداده‌اند نیز منتقل شود، یعنی برخی افراد می‌توانند ناقل باشند در حالیکه خود از آن خبر ندارند.

این امر یکی از دلایل اهمیت فراوان فاصله‌گذاری اجتماعی در مناطقی است که بیماری کرونا در آنجا شیوع گسترده دارد.

اما در اماکن عمومی پرجمعیت، فاصله‌گیری از دیگران همیشه ممکن نیست و به همین دلیل استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای در چنین محیط‌هایی برای محافظت از یکدیگر توصیه می‌شود.

اما بیاد داشته باشید که ماسک به تنهایی از اشاعه کرونا جلوگیری نمی‌کند، ما همه باید فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست‌ها را ادامه دهیم. با انجام این اقدامات می‌توانیم کرونا را شکست دهیم. 

کلام پایانی

با همت و تلاش ایرانی و همچنین استفاده درست از منابع خدادادی موجود، می‌توان بدون نفت هم در بازار‌های جهانی موفق بود و گام بزرگی برای تحقق رونق تولید داخل برداشت.

همت، امید و کار بی وقفه رمز موفقیت کارآفرینی، چون آقای محمدی است ، موفقیتی که به زندگی اینگونه افراد برکت و معنا بخشیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

گزارش از سپیده خشمن

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق بازرگانی تولید ماسک تولیدکنندگان حمایت از کالای ایرانی کارآفرینی تولید البسه بیمارستانی البسه بیمارستانی خبرنگار ما گفت مقام مسئول زمینه تولید سطح شهرستان کارگاه تولیدی هزار عدد ماسک کارگاه تولید کمیته امداد چرخ هایی تولید ماسک تولید کنند تولیدی ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟