Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «احمد الاسدی» نماینده ائتلاف «فتح» در پارلمان عراق به برخی تلاش‌ها برای تعویق مجدد زمان برگزاری این انتخابات واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، نماینده پارلمان عراق در این زمینه تصریح کرد: برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر حتمی است. پیشتر اغلب گروه‌های سیاسی با برگزاری انتخابات در موعد تعیین‌شده موافقت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته هم «جمانه غلای» سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق در سخنانی تأکید کرد: زمان کناره‌گیری از انتخابات پارلمانی عراق در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خردادماه) به پایان رسیده است. سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت که از تاریخ ۱۳ تا ۲۰ ژوئن گذشته ۱۰۳ نامزد انتخاباتی از این فرایند کناره‌گیری کرده‌اند.

وی افزود که از ۳ هزار و ۲۴۹ نامزد باقیمانده هیچیک درخواست رسمی برای کناره‌گیری از انتخابات به کمیساریا ارائه نکرده و زمان کناره‌گیری از این فرایند نیز در تاریخ ۲۰ ژوئن به پایان رسیده است.

پیش‌تر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.

هر چند که اخبار ضد و نقیضی پیرامون احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شنیده می‌شود اما تاکنون هیچ‌گونه خبر رسمی پیرامون این مسأله شنیده نشده است. افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون تعویق قریب‌الوقوع زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق واکنش‌های زیادی را در صحنه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراق به این مسأله واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی زیر بار تعویق زمان برگزاری انتخابات نخواهند رفت. در همین راستا، شیخ عبد الامیر التعیبان، نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: هرگونه به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق به مثابه کودتا علیه اراده مردمی در این کشور است.

از سوی دیگر، چندی پیش جریان صدر از مشارکت در انتخابات انصراف داد. در همین حال، ائتلاف «وطنیه» نیز که «أیاد علاوی» ریاست آن را برعهده دارد انصراف خود از مشارکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق را اعلام کرد.

«وائل عبد اللطیف» از مقامات ائتلاف وطنیه در این زمینه اعلام کرد: در شرایط کنونی وضعیت به گونه‌ای است که مشارکت در انتخابات پایین خواهد بود و نتیجه آن روی کار آمدن دولتی ضعیف است. پیش از این نیز «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق انصراف خود از مشارکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام را اعلام کرده بود.

کد خبر 5287799 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق پارلمان عراق انتخابات پارلمانی عراق افغانستان ایالات متحده امریکا طالبان عراق لبنان روسیه طالبان افغانستان رژیم صهیونیستی فرودگاه کابل جو بایدن ایران انگلیس ترکیه سوریه انتخابات پارلمانی زودهنگام برگزاری انتخابات پارلمانی زمان برگزاری انتخابات مشارکت در انتخابات کناره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۷۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد

معصومه آمره،عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: به تازگی سخنگوی شورای اسلامی شهر، مصاحبه‌ای انجام داده و اعلام کرد که با نظر مثبت هیئت‌امنای دانشگاه صنعتی اصفهان، امکان تعویق بازنشستگی و ادامهٔ فعالیت ایشان به‌عنوان شهردار قم وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد:، اما مطابق با مادهٔ ۹۶ آیین‌نامهٔ استخدامی اعضای هیئت‌علمی، سقف سن فعالیت این اعضا تا سن ۷۰ سالگی بوده و بعد از آن باید بازنشسته شوند، این آیین‌نامه به هیئت‌امنای دانشگاه‌ها اجازهٔ تعویق بازنشستگی را تنها به آن دسته از اعضای هیئت‌علمی که در ۵ سال منتهی به بازنشستگی، استاد نمونهٔ کشوری بوده باشند می‌دهد، ولی آقای سقائیان‌نژاد عنوان عضو هیئت‌علمی نمونهٔ کشوری را نداشته و در این فهرست نام ایشان به چشم نمی‌خورد. 
عضو شورای شهر قم ادامه داد: بدین ترتیب به نظر می‌رسد که آقای سقائیان‌نژاد، پیش از دو سال قبل، یعنی در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ و زمانی که به سن ۷۰ سالگی رسیده‌اند، بنا بر قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان باید از سمت شهرداری کنار می‌رفته‌اند.
وی افزود: قائم‌مقام وزیر علوم در نامه‌ای خطاب به رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اعلام نموده که امکان تعویق بازنشستگی جناب آقای سقائیان‌نژاد وجود ندارد.
 آمره تصریح کرد: سخنگوی شورای شهر قم حکم کارگزینی آقای سقائیان‌نژاد را به‌عنوان مدرکی برای بازنشسته نشدن ایشان ارائه نمودند، در این خصوص اشاره به دو مطلب لازم است اولا این حکم بر اساس تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاه صنعتی اصفهان تنظیم شده و تاییدیه‌ای از هیئت امنای آن دانشگاه ندارد بنابراین قابل‌اعتنا نیست و ثانیا این حکم در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۱ تهیه شده است. با توجه به این که تعویق بازنشستگی ایشان توسط هیئت‌امنای دانشگاه تنها تا بهمن‌ماه سال گذشته اعتبار داشته است، حکم کارگزینی نیز تنها می‌توانسته تا آن بهمن‌ماه اعتبار داشته باشد.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در زنجان 
  • حذف زودهنگام هدایی از گرنداسمش عربستان
  • آغاز زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • زمان و مدت تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس مشخص شد
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس