Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای شهر مشهد تمام پروژه‌های سطح محلات به ویژه در حاشیه شهر بر اساس پیشنهادات مردمی و با محوریت مساجد خواهد بود.

حجت الاسلام حسن منصوریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص هفته جهانی مسجد و سیاست‌های شورای ششم شهر مشهد اظهار کرد: مسجد اولین و نخستین پایگاه اجتماعی بود که پس از استقرار حکومت دینی شکل گرفت و از ابتدا کارکردهای بسیار مهمی داشت و بنای شکل‌گیری آن بر پایه رفع حوائج مادی و معنوی مردم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسجد در طول تاریخ نقش کنشگری داشته و باهدف بهبود معیشت و معاد مردم شکل گرفته است. بسیاری از کانون‌های تربیتی و خیریه‌ها ابتدا از مساجد تأسیس شده‌اند. مجموعه‌هایی نیز موفق بوده‌اند که همچنان پیوند خود را با مساجد حفظ و از این بستر اجتماعی بهره می‌برند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این روزها که جنگ سخت در مرزها و درگیری با ویروس کرونا به داخل شهرها کشیده شده است، مساجد نیز به نقش آفرینی‌های تغییریافته با توجه به نیاز جامعه روی آورده‌اند و در راستای مواسات و کمک مومنانه گام برمی‌دارند.

منصوریان ادامه داد: اقدامات مدیریت شهری نباید به صورت ابلاغی و از بالا به پایین باشد. مطالبه‌ها و نیازسنجی باید از سطح محلات و مساجد احصا شود. مسجد می‌تواند محل تجمع نخبگان باشد و شورای اجتماعی محلات می‌تواند نسبت به مسائل محله به جمع بندی برسند و خواسته‌های خود را به سطح منطقه و شورای شهر برسانند.

وی با تاکید بر اینکه مسجد محوری سیاست اصلی شورای ششم است گفت: بر اساس مصوبه اخیر شورای شهر مشهد تمام پروژه‌های سطح محلات به ویژه در حاشیه شهر بر اساس پیشنهادات مردمی و با محوریت مساجد خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: شورای ششم مساجد در تراز انقلاب را تقویت خواهد کرد و به دنبال محله محوری در سایه مسجدمحوری هستیم.

کد خبر 516385

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مسجد مسجدمحوری شورای ششم شوراي شهر مشهد عضو شورای شهر مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر شهر مشهد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است

حسن ناهیدی عصر سه‌شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده و شورای اجتماعی خراسان شمالی که در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد، بر ضرورت ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه‌ها اجرایی شود.

حسن ناهیدی تصریح کرد: هر چقدر ریشه‌یابی و شناخت آسیب‌ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب‌ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه باشد.

ناهیدی با تاکید بر نقش آفرینی بانوان خراسان شمالی در تمام عرصه‌ها و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری و مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت‌های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 6093601

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا