Web Analytics Made Easy - Statcounter

2 شهریور 1313، اولین خبرگزاری دولتی ایران بانام «آژانس پارس‌» زیر نظر وزارت خارجه شکل گرفت‌.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بازخوانی رخدادهای تاریخی دوم شهریورماه، در سالهای گذشته، خالی از لطف نیست.

2 شهریور 1382

آقای سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن اظهار خشم خود نسبت به اقدام پلیس انگلیس در بازداشت سفیر سابق ایران در آرژانتین، اتهام دولت انگلستان نسبت به وی را زشت و دروغ خواند و خواستار عذرخواهی انگلیس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

2 شهریور 1379

مادلین آلبرایت وزیر خارجه کابینه بیل کلینتون در آمریکا برای اولین بار اعتراف کرد که کشورش در کودتا بر ضد مصدق در 1332 و ساقط کردن وی نقش فعالی داشت.

 

2 شهریور 1377

یک دادگاه فدرال آمریکا با صدور حکمی مدعی شد که ایران باید مبلغ 65 میلیون دلار به عنوان غرامت به سه گروگان سابق آمریکایی در لبنان و خانواده های آنان بپردازد.

 

2 شهریور 1373

عملیات اجرایی انتقال گاز ترکمنستان به اروپا از طریق ایران امروز طی مراسمی با حضور رؤسای جمهوری ایران و ترکمنستان در حومه تهران برگزار شد.

 

2 شهریور 1371

روزنامه جنگ، چاپ راولپندی پاکستان نوشت: «5 راهزن مسلح لحظاتی قبل از ربودن یک دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در پاکستان دستگیر شدند. آنان در بازجویی مقدماتی به 11 مورد آدم ربایی، قتل و راهزنی اعتراف کردند.

 

2 شهریور 1369

«عبدالله بشاره» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت پذیرش قرارداد 1975 الجزایر یک شکست بزرگ برای رژیم عراق در برابر ایران است.

 

2 شهریور 1367

دکتر علی اکبر ولایتی و طارق عزیز وزیران امور خارجه ایران و عراق برای شرکت در نشست سه جانبه ایران، سازمان ملل و عراق جهت انجام مذاکره راجع به اجرای قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل وارد ژنو شدند.

 

2 شهریور 1364

روزنامه «فیلادلفیا اینکوایر» چاپ آمریکا مصاحبه ای را به چاپ رساند که خبرنگار این روزنامه با مسعود رجوی سرکردة سازمان مجاهدین خلق انجام داده است. رجوی در این مصاحبه تلاش کرد تا کدورت ناشی از اقدام افراد این سازمان در ترور مستشاران آمریکایی در سالهای قبل از انقلاب را از ذهن آمریکاییها پاک کند.

 

2 شهریور 1362

از سوی حجت الاسلام سید محمد خاتمی وزیر ارشاد اسلامی روزهای پنجم تا یازدهم شهریور هر سال به عنوان «هفته دولت» نامگذاری شد.

 

2 شهریور 1359

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام کرد به دلیل انحلال کنسولگری ایران در لنینگراد، دولت شوروی نیز باید کنسولگری خود را در رشت منحل کند.

 

2 شهریور 1358

امام خمینی طی فرمانی به آقای بازرگان نخست وزیر خواستار تشکیل دادگاه انقلابی برای محاکمه و مجازات رؤسای ادارات کشوری، امنیتی و نظامی که جنایاتی را علیه ملت ایران مرتکب شده اند گردید. امام تأکید کردند که محاکمات در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی صورت گیرد.

 

2 شهریور 1357

حجت الاسلام سیدعلی اندرزگو ـ روحانی مبارز ـ در رویارویی با مأموران ساواک به شهادت رسید.

 

2 شهریور 1357

اکثر شهرهای ایران شاهد تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم علیه رژیم شاه بود.

 

2 شهریور 1357

هزاران نفر از عزادارانی که برای برگزاری اولین «شب جمعه» پس از فاجعه سینما رکس آبادان به گورستان این شهر آمده بودند در بازگشت به شهر، بسیاری از بانکها را مورد حمله قرار دادند و تأسیسات آنها را منهدم کردند.

 

2 شهریور 1356

روزنامه اطلاعات در شماره امروز خود با چاپ نامه یکی از خوانندگان خود به شدت به جشن هنر شیراز حمله کرد و از آن با القابی چون شنیع، چندش آور و کثیف یاد کرد.

 

2 شهریور 1352

در تیراندازی چند عراقی به روی مردم آبادان 2 نفر کشته و 16 نفر به سختی مجروح شدند.

 

2 شهریور 1350

خلبان عراقی که در 28 مرداد 1350 با جنگنده خود به ایران پناهنده شده بود به بازداشتگاه منتقل و هواپیمایش به عراق تحویل گردید.

 

2 شهریور 1348

آیت الله العظمی گلپایگانی با انتشار اعلامیه ای ضمن محکوم کردن آتش سوزی مسجدالاقصی و عوامل صهیونیست این حادثه، مردم را برای شرکت در مراسمی به خاطر اظهار تأسف و انزجار از دشمنان اسلام و اشغالگران اماکن مقدسه فراخواند.

 

2 شهریور 1341

لیندون جانسون معاون رئیس جمهور امریکا برای اعلام حمایت کشورش از شاه و اصلاحات مورد نظر او وارد تهران شد.

 

2 شهریور 1341

به موجب یکی از اسناد ساواک که تاریخ امروز را دارد، باشگاه فراماسونری «لاینز» درخواست عضویت حسنعلی منصور نخست وزیر برای عضویت در این باشگاه را تصویب کرد.

 

2 شهریور 1340

سخنگوی دولت اعلام کرد ایران هرگز به یک پایگاه اتمی بر ضد شوروی تبدیل نخواهد شد.

 

2 شهریور 1321

سفارت انگلستان در تهران از نخست وزیر ایران خواست از نصب رادیو در اتومبیلهای شخصی جلوگیری کند . دولت ایران این دستور را روز بعد به اجرا گذاشت .

 

2 شهریور 1320

اسمیرنوف سفیر شوروی و بولارد سفیر انگلیس در تهران هرگونه شایعه در مورد تصمیم دو کشور برای اشغال ایران را تکذیب کردند. این تکذیب تنها یک روز قبل از اشغال ایران توسط روسیه و انگلیس ابراز شد.

 

2 شهریور 1320

. در تمام طول شبانه‌روز، نیروهای دریایی، زمینی و هوایی شوروی و انگلستان در شمال و جنوب ایران به آماده‌سازی خود مشغول شدند و از ساعت 24 به حال آماده‌باش کامل در آمدند.

 

2 شهریور 1320

یک روز قبل از اشغال ایران، «چرچیل» نخست وزیر بریتانیا در پیامی به فرمانده نیروهای نظامی انگلیس در عراق دستور داد خودش را برای اشغال نظامی پالاشگاه نفت آبادان و چاههای نفت مجاور آن و همچنین چاههای نفت خانقین در صورت عکس العمل ایران علیه انگلستان آماده سازد.

 

2 شهریور 1313

اولین خبرگزاری دولتی ایران بانام «آژانس پارس‌» زیر نظر وزارت خارجه شکل گرفت‌.

 

2 شهریور 1308

عهدنامه مودت میان ایران و نجد و حجاز (عربستان) به امضا رسید.

 

2 شهریور 1302

40 هزار نفر از مردم تهران در اعتراض به رفتار انگلیس علیه روحانیت ، در مسجد شاه تجمع کرده و از آنجا به سوی میدان بهارستان به راه افتادند. سپس قطعنامه ای در شرح مظالم انگلیس قرائت کردند.

 

2 شهریور 1300

روزنامه «طوفان» به صاحب امتیازی محمد فرخی یزدی و سردبیری موسوی یزدی با شعار طرفداری از طبقه رنجبر و دهقان منتشر شد.

 

2 شهریور 1296

رشیدالسلطان و حسین خان الله دو نفر از اعضای کمیته مجازات بامداد امروز در میدان توپخانه به دار آویخته شدند.

برچسب ها: تاریخ ، تاریخ نگاری ، خبرگزاری پارس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OyX

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تاریخ تاریخ نگاری خبرگزاری پارس نخست وزیر 2 شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از اسکای نیوز، «دیوید کامرون»، وزیرخارجه انگلیس قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را رد کرد.

در این گزارش گفته شده که از آنجا که کامرون می خواهد روابط دیپلماتیک خود را با تهران حفظ کند، با قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی مخالفت کرده است.

این موضع گیری را وزیر امور خارجه انگلیس در حضور اعضای کمیته روابط بین الملل و دفاع پارلمان این کشور تشریح کرده است.

کامرون در عین حال در ادامه مواضع خصمانه و ضدایرانی خود، تحریم‌ها علیه ایران را قدرتمند و کافی عنوان کرده و گفت: «همه کارهایی که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم که می‌توانیم علیه آنها عمل کنیم، از طریق تحریم‌ها وجود دارد. ما سپاه را به طور کامل تحریم کرده‌ایم. وقتی از سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم، آیا اقدامات بیشتری انجام دهیم، پاسخ منفی است.»

کامرون ادامه داد: «در مورد ممنوعیت بیشتر علیه سپاه پاسدارن یک عیب وجود دارد، و آن این است که این اقدامات به طور موثر به روابط دیپلماتیک ما با ایران پایان می دهد. در حالی که روابط دیپلماتیک ما در حال حاضر نیز بسیار محدود است.»

وزیرخارجه انگلیس در ادامه درباره لزوم رابطه دیپلماتیک لندن با تهران گفت: «وقتی صحبت از تلاش برای توقف درگیری به میان می‌آید، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود… من خودم می‌خواهم آن گفتگو را داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که آیا می توانید با این پیام به ایرانیان پیام دهید؟ من فکر می کنم که این به نفع بریتانیا نیست، این رویکرد ما را تقویت نمی کند و از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

پیش از این نیز یک منبع بلند پایه انگلیسی اعلام کرده بود که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس شخصاً یک پیام به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم تحویل داده است. بر اساس این گزارش، مفاد پیام مذکور به این نکته اشاره دارد که انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد. در این گزارش تاکید شده بود که نتانیاهو و کاتز از کامرون در جریان نشست مشترک ماه گذشته در اراضی اشغالی خواسته بودند این اقدام را انجام دهد. بهانه آنها این بود که عملیات تنبیهی ایران ثابت کرده اتخاذ چنین اقدامی ضروری است!

با این وجود منبع انگلیسی مذکور تصریح کرد که کامرون تاکید کرده با این اقدام مخالف بوده و بهتر است لندن به مذاکرات خود با تهران ادامه دهد.

ماه گذشته نیز وزیر خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواسته بود به تنش ها در منطقه خاورمیانه دامن نزد و به تلافی جویی ضد ایران نپردازد و ایده حمله به ایران را کنار بگذارد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همکاری با متحدانش، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. کامرون به این رژیم توصیه کرد تمرکز خود را بر توافق آتش بس با حماس قرار دهد.

دیگر خبرها

  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • رشد نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد | خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • افزایش نرخ فقر در غزه به ۹۰ درصد/ خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ غزه
  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی