Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@22:07:08 GMT

ترکیه اردوگاه مهاجران نیست

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۸۸۱۵

ترکیه اردوگاه مهاجران نیست

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عمر چلیک گفت: ترکیه بر مرزهای خود کنترل دارد و اردوگاهی برای مهاجران نیست.

وی افزود: ترکیه توانایی میزبانی از پناهجویان جدید را ندارد و نمی تواند بار این مسؤولیت را بر دوش بکشد.

سخنگوی حزب عدالت و توسعه با اشاره تحولات افغانستان تأکید کرد که ترکیه تدابیر لازم برای امنیت سربازان این کشور در افغانستان را اتخاذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چلیک اضافه کرد، طالبان پس از تسلیم ارتش افغانستان حاکم فعلی این کشور است و بر لزوم تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان تأکید کرد.

وی همچنین گفت گه رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه مذاکرات دیپلماتیک مختلفی در خصوص افغانستان انجام داده است.

پس از سقوط سریع افغانستان، وضعیت نگرانی و اضطراب بر جامعه جهانی حاکم شده است، شورای امنیت سازمان ملل در نشست اضطراری دوشنبه هفته گذشته از طالبان خواست تا با احترام به حقوق همه جامعه افغانستان، دولت وحدت ملی تشکیل دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان احمد مسعود محمدرضا حکیمی ترکیه افغانستان مهاجران افغان پناهجویان محرم افغانستان رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان احمد مسعود محمدرضا حکیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز اعلام کرد که در یک عملیات اطلاعاتی بی‌سابقه و بر اساس اطلاعات دقیق، یک تروریست داعشی تحت تعقیب دستگیر شد.

در بیانیه این نهاد آمده است که فرد مذکور معروف به (ابو صکر) در موصل دستگیر شد. وی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق و مسوول آنچه «پلیس اسلامی داعش» خوانده می‌شد، بود و با مدارک جعلی در عراق تردد می‌کرد.

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۱۹۱ خانواده عراقی متشکل از ۷۱۴ نفر اردوگاه الهول در سوریه را ترک کردند؛ بنابراین گزارش، این خانواده‌ها پس از بازدید هیأت عراقی از این اردوگاه که با هدف تسریع در روند انتقال کامل عراقی‌ها از سوریه طی سال آینده انجام شد، اردوگاه را ترک کردند.

اردوگاه الهول که جمعیت زیادی از اعضا و خانواده‌های گروه تروریستی داعش را در خود جای داده است، در شمال شرقی سوریه و در ۱۰ کیلومتری مرز عراق قرار دارد و تروریست‌های آمریکایی هر از چند گاهی اقدام به جابجایی همقطاران داعشی خود از سوریه به عراق و بالعکس می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • سکانس‌هایی از فیلم شماره ده