Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز در حالی برگزار شد که این جلسه فوق العاده مربوط به انتخاب شهردار شیراز بود. ۲۲ کاندیدا برای تصدی این پست مدیریت شهری شانس خود را در معرض آزمایش قرار دادند.

در جلسه هفتم و هشتم شورای اسلامی شهر شیراز که از ساعت ۸ صبح اولین روز از شهریور ماه تا حوالی ساعت ۲۲ به طول انجامید ۲۲ کاندیدایی که قرار بود مدیریت شهری شیراز به یکی از آنان سپرده شوند برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را در صحن علنی این شورا در معرض نمایش افراد جامعه قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که بعد از پایان جلسه مشخص شد که ۶ نفر از افرادی که پیشتر خود را به عنوان کاندیدا معرفی کرده بودند از گردونه این مسابقه خارج شدند تا ۱۶ نفر مدعی حضور در ساختمان شهرداری شیراز به عنوان شهردار شیراز باشند که هر کدام از این کاندیداها تنها ۶ درصد شانس برای تصدی این پست مدیریت شهری داشت.

اما نکته قابل توجه در این رویداد آن بود که در فضای مجازی خبرهای مختلفی در خصوص سهم‌خواهی مطرح شده است.

انتخاب شهردار اساساً سیاسی نیست

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: دیدگاه جمع اعضای شورای شهر شیراز بر آن است که هیچیک از اعضا نباید با نگاه سیاسی انتخاب شهردار کنیم و اساساً شهردار شیراز سیاسی انتخاب نمی‌شود.

مهدی طاهری در ادامه بیان کرد: فرآیندی که برای انتخاب شهردار در نظر گرفته شده است افراد مختلفی به عنوان کاندیدای تصدی ریاست شهرداری شیراز معرفی شدند پس از بررسی اعضای شورای شهر در نهایت ۲۲ نفر به عنوان کاندیدای تصدی ریاست شهرداری‌شیراز معرفی شدند که این افراد می‌بایستی با حضور در صحن علنی شورای شهر نسبت به ارائه دیدگاه و برنامه اقدام می‌کردند.

او افزود: تمامی افراد انتخاب شده ۳۰ دقیقه زمان داشتند تا نسبت به ارائه برنامه‌های خود اقدام کند در مجموع شش نفر از افرادی که کاندیدای این پست مدیریت شهری بودند از کاندیداتوری انصراف دادند و در مجموع ۱۶ نفر نسبت به ارائه دیدگاه و برنامه‌های خود برای مدیریت کلان شهر شیراز اقدام کرد.

مهدی طاهری یادآور شد: پس از ارائه برنامه توسط کاندیداهای تصدی ریاست شورای شهرداری شیراز اعضای شورای شهر نسبت به رأی گیری و انتخاب پنج کاندیدای نهایی ریاست شهرداری شیراز اقدام کرد و در نهایت ۵ کاندیدای نهایی معرفی شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ملاک انتخاب شهردار کارآمد بودن، حرفه‌ای بودن و متخصص بودن از جمله ملاک‌هایی است که می‌تواند شخصی‌ها به عنوان شهردار شیراز انتخاب کرد.

هم در ظاهر و هم در باطن باید شفاف بود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: اعضای شورای شهر شیراز می‌کوشند تا فرایند انتخاب شهردار شیراز به صورت شفاف و در انظار عمومی صورت بپذیرد تا مردم آگاهی کامل در خصوص انتخاب شهردار داشته باشند.

محمد حسن اسدی ادامه داد: نگاه سیاسی برای انتخاب شهردار شیراز ملاک فعالیت و انتخاب نبوده و در تلاش بودیم تا هم در ظاهر و هم در باطن شفافیت در انتخاب شهردار وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: فرایند انتخاب شهردار با این موضوع آغاز شد که افراد می‌توانستند نسبت به معرفی کاندیداهای توانمند تصدی ریاست شهرداری شیراز اقدام کنند و پس از آن نمایندگان مردم در شورای شهر به نمایندگی از مردم نسبت به انتخاب شهردار شیراز اقدام خواهند کرد.

مردم انتظار دارند که شورای شهر شیراز اگر می‌خواهد مسیر موفقیت را بپیماید باید در مقابل سهم خواهی ها ایستادگی کند تا بتواند فعالیت‌های مثمر ثمری به جای بگذارد و گرنه فعالیت شورای ششم همانند شورای پنجم اثرگذار نخواهد بود.

انتخاب شهردار اولین آزمونی است که می‌تواند نشان بدهد که اعضای جدید به چه میزان قدرت تصمیم گیری دارند، تا چه تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار می‌گیرند و تا چه میزان تخصص لازم برای اداره امور شهر را دارند.

کد خبر 5287820

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز شهرداری شیراز انتخاب شهردار محمد حسن اسدی شورای ششم شورای شهر شیراز مهدی طاهری ویروس کرونا محرم 1400 عاشورا آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا ماه محرم عکس استانها مراسم عزاداری بوشهر کرمانشاه گرگان هفته دولت خطبه های نماز جمعه شورای اسلامی شهر شیراز انتخاب شهردار شیراز ریاست شهرداری شیراز اعضای شورای شهر شیراز اقدام مدیریت شهری تصدی ریاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه منعمی گفت: هرگاه طرح سوال از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری هستیم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای تثبیت جایگاهش شبیه است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالب است.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه‌ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود.

منعمی افزود: اینگونه انتصابات سیاسی منجر به تأخیر در اجرای پروژه‌ها یا کیفیت نامتعارف آنها می‌شود لذا تاکید دارم شهردار به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضای شوراست و نیز اهداف مدیریت شهری که خدمت رسانی بهتر به شهروندان است، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضاست؟ جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالت در جابجایی‌های مدیران ندارند.

وی افزود: اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد. رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6088075

دیگر خبرها

  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران