Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد صدری در حالی به انتقاد از برخی مسائل در حوزه فرهنگ و هنر پرداخت که خودش در دولت قبل سه شغل مهم در حوزه فرهنگ و هنر را در اختیار داشته است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، احمد صدری که از سال 1396 به طور رسمی به عنوان مشاور معاون وزیر و نیز رییس کمیته‌های تخصصی ارزشیابی هنرمندان منصوب شده‌بود؛ اکنون با پایان دولتِ دوازدهم و شروع به کارِ‌ دولتِ سیزدهم، زبان به انتقاد از اوضاعِ چند سال گذشته گشوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد صدری از سال 1397 سُکانِ هدایتِ جشنواره موسیقی نواحی را هم در دست گرفت.

سی و دومین ویدیوی تار ایرانی منتشر شد / علی قمصری در کنار مرد سبز مازندران

 

یعنی صدری در حدود چهار سال گذشته، سه جایگاه مهم در حوزه فرهنگ و هنر کشورمان را در اختیار داشته است؛ نخست آنکه مشاور معاونِ هنریِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است، دوم آنکه رییس کمیته‌های تخصصی ارزشیابی هنرمندان را در اختیار داشته و سوم دبیر جشنواره موسیقی نواحی بوده است.

اکنون بیایید صحبت‌های احمد صدری در گفت‌وگو با برنامه‌ی «گفتگوی فرهنگی» رادیو را بخوانیم و ببینیم که چطور یک مسئولِ سه شغله، با تغییر دولت، تغییر موضع می‌دهد:

احمد صدری در برنامه رادیوییِ «گفت‌وگوی فرهنگی» گفت: عدم وجود نگاه آمایشی به سرزمین ایران یکی از مهمترین مسائل حوزه فرهنگ و به ویژه موسیقی است. آمایش سرزمینی بسیار مغفول واقع شده و مسئولان فرهنگی در طول سالیان کمترین توجه را به آن داشتند.

وی تاکید کرد:‌ در بستر آمایش سرزمینی می‌توان متناسب با شرایط فرهنگی هر منطقه برای آن برنامه ریزی کرد. برنامه ریزی در هر منطقه موجب شکوفایی هر منطقه می‌شود در حالی که با نداشتن نگاه آمایشی در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و به ویژه برنامه‌های اجرایی همواره با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ضمن ابراز تاسف از نبود نگاه آمایشی به سرزمین و در پی آن برگزاری جشنواره‌های بی‌ربط، گفت: عدم وجود پیمایش و رصد هنری چالش بعدی این حوزه است و همچنین با وجود تعدد مراکز هنری و موازی کاری‌ها در آنجا، آمار درستی از فعالان حوزه موسیقی اقوام ایران در دست نداریم و به نظر می‌رسد شورای عالی هنرمندان که در ذیل وزارت فرهنگ کار می‌کند، تنها جایی است که در آن طبقه بندی از هنرمندان صورت گرفته است.

 

احمد صدری در حالی از نبود نگاه آمایشی به سرزمین سخن می‌گوید که خودش چند سال است مسئولیتِ برگزاری جشنواره موسیقی نواحی را برعهده دارد و مشاور معاون هنری وزیر هم بوده است. پرسش اصلی را خودِ صدری باید پاسخ دهد که در این چند سال برای آمایش سرزمین و کارکرد عملی در حوزه هنر و به خصوص موسیقی چه کردید؟ در طول دورانی که احمد صدری دبیر جشنواره موسیقی نواحی بوده است؛ این جشنواره در کرمان ماندگار شد. به راستی براساس کدام آمایش سرزمین این تصمیم اتخاذ شد!

 

صدری از نبود بانک اطلاعاتی در حوزه هنر سخن گفت و ادامه داد: نداشتن پیمایش موجب نداشتن فعل حمایتی می‌شود و در همین شرایط کرونا شاهد حمایت‌های جداگانه و بدون طبقه بندی بودیم و تنها راه آن ایجاد تشکل‌های صنفی برای این حوزه است.

 

صرفا جهتِ اطلاعِ احمد صدری، یادآور می‌شویم که مراسم رونمایی از سامانه بانک اطلاعات موسیقی کشور، صبح دوشنبه 20 اسفند 1397 در طبقه پنجم دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. یعنی درست در زمانی که احمد صدری مشاور معاونِ هنریِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است؛ سامانه بانک اطلاعاتی کشور رونمایی شده است. اکنون احمد صدری از نبود بانک اطلاعاتی در حوزه هنر سخن می‌گوید! آقای صدری همین بانک اطلاعاتی که در حوزه موسیقی و با بودجه‌های کلان راه‌اندازی شد، به چه کارِ‌ اهالی موسیقی آمد؟

 

 

 

 

سامانه بانک اطلاعات موسیقی شروع به کار کرد / وقتی ثابت نیا از پاسخ فرار می‌کند

 

دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران همچنین نگرش‌های متفاوت و معارض دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را از دیگر چالش‌ها خواند و گفت: یک بام و دو هوایی از معضلات بزرگ فرهنگی هنری در کشور است و همچنین کمبود اعتبارات برای این حوزه و عدم گردآوری و توزیع آن در جایی متمرکز چالش بعدی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره موسیقی نواحی موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد جشنواره موسیقی نواحی موسیقی معاونت هنری وزارت ارشاد جشنواره موسیقی نواحی بانک اطلاعاتی آمایش سرزمین حوزه فرهنگ احمد صدری مشاور معاون نگاه آمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس

جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: هنرمندان خطه مرزی تایباد در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در بندرعباس به روی صحنه رفتند و به اجرای موسیقی مقامی خراسان پرداختند.

وی افزود: این گروه هنری، متشکل از هنرمندان نسل قدیم و جدید موسیقی، با نام «مولانا» و با حضور اساتیدی همچون حسین رحمت الهی و یعقوب تنها و نیز یونس یوسفعلیزاده و عزیز عزیزانی به عنوان نماینده استان خراسان رضوی در این جشنواره فرهنگی حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس از هفتم تا دهم اردیبهشت در تالار شهید آوینی مرکز استان هرمزگان برگزار شد.

آفریدون بیان کرد: از ۳۲ اثر ارسال شده، تعداد ۱۰ اثر برگزیده به بخش پایانی این جشنواره موسیقی راه پیدا کردند و هنرمندانی از استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و کرمان به روی صحنه رفتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: خطه تایباد به عنوان مهد و خواستگاه موسیقی مقامی خراسان شناخته می‌شود؛ به طوریکه در حال حاضر ۱۵۰ هنرمند دوتارنواز در این شهرستان شناسایی شده اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد خاطرنشان کرد: در راستای انسجام بیشتر فعالیت فرهنگی و هنری، در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار باشگاه دوتارنوازان در شهرستان اساس گذاری شد که هدف آن استعدادیابی در حوزه موسیقی، پرورش و آموزش آن و نیز اعزام هنرمندان به رویداد‌های مختلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس
  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس