Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با اعلام برکناری اعضای دفتر اجرایی جنبش النهضه تونس، رئیس جمهور این کشور تعلیق یک ماهه پارلمان و لغو مصونیت قضایی نمایندگان آن را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «راشد الغنوشی»، رئیس جنبش «النهضه» تونس شب گذشته تصمیم به برکناری همه اعضای دفتر اجرایی این جنبش و تشکیل دوباره آن گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش دیروز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که غنوشی از همه اعضای دفتر اجرایی النهضه نهایت قدردانی را کرده و گفته است که تا زمان تشکیل دفتر جدید به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش شبکه الجزیره، رئیس جنبش النهضه تونس در این بیانیه همچنین بر ادامه انتصاب کمیته مدیریت بحران سیاسی به ریاست «محمد القومانی» به منظور مشارکت در فرایند خارج کردن تونس از شرایط فوق العاده‌ای که به سر می‌برد، تأکید کرده است.

29 روز پیش (25 ژوئیه)، «قیس سعید» به دنبال شکل‌گیری اعتراضات مردمی در انتقاد از شرایط کرونایی در تونس، نخست وزیر را برکنار و همه اعضای پارلمان را از کار تعلیق کرد. غنوشی به عنوان رئیس پارلمان و حزب متبوع او که اکثریت را در پارلمان داشتند، این اقدام را کودتا علیه خود و قانون اساسی دانسته‌اند.

با این حال، این جنبش تصمیم گرفته، با اقداماتی خود را در میدان سیاست حفظ کند. برای همین جنبش النهضه چند روز پیش کمیته‌ای را به منظور مدیریت بحران و یافتن راه حل‌ها و تفاهم‌ها تشکیل داد تا مانع از حرکت تونس به شرایط بدتر شده و شرایط در مؤسسات دولتی را به روال عادی برگرداند.

بر اساس این گزارش، این گام از سوی جنبش النهضه که گرایش اسلامی-اخوانی دارد، بعد از آن برداشته شد که نمایندگان این حزب در پارلمان بر اهمیت اعتراف به اشتباهات از سوی رهبران خود دعوت کردند؛ اشتباهاتی که به گفته آن‌ها در کاهش محبوبیت این حزب و از بین رفتن اعتبار انتخاباتی آن سهیم بوده است.

رئیس جمهور تونس که حقوق‌دان است، در دفاع از اقدامات خود (برکناری نخست وزیر، تعلیق پارلمان و لغو مصونیت قضایی آن‌ها) گفته است که این تصمیمات بر اساس قانون اساسی و با هدف «نجات تونس» گرفته شده است. او گفته است که اجازه نخواهد داد دزدان و اختلاسگران در این کشور آفریقایی در آرامش باشند.

 تمدید شرایط فوق العاده تا اطلاع ثانوی 

فردا چهارشنبه (25 آگوست) تعلیق یک ماهه پارلمان به پایان می‌رسد. دفتر ریاست جمهوری تونس ساعتی پیش اعلام کرد که قیس سعید تصمیم گرفته تدابیر فوق العاده مربوط به تعلیق پارلمان و لغو مصونیت قضایی آن‌ها تا اطلاع ثانوی تمدید شود.

دفتر رئیس جمهور تونس همچنین گفته که او در روزهای آینده برای مردم این کشور سخنانی را ایراد خواهد کرد. 

تونس به دلیل اینکه اولین جرقه انقلاب‌های مردمی را طی یک دهه اخیر زد و موفق به برکنار دیکتاتور سابق «زین العابدین بن علی» شد، در عرصه تحولات منطقه شمال آفریقا و کشورهای عربی نقش تأثیرگذاری دارد.

انتهای  پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: النهضه تون س تون س اعضای دفتر اجرایی تا اطلاع ثانوی جنبش النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می‌شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، بعد از ظهر امروز شنبه در نشست رودررو با مسئولین که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سازمان بسیج رسانه برگزار شد گفت: منتخبین مردم در ششمین دوره از مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان رسانه‌گریز نیستند و همواره بر حضور اصحاب رسانه در همه جلسات پارلمان محلی قزوین تاکید دارند.

وی ادامه داد: معتقدم حوزه مدیریت شهری، جای سیاسی‌بازی و باندبازی نیست و اصلی‌ترین هدف این مجموعه را خدمت‌رسانی به مردم قزوین می‌دانم. پارلمان محلی شهر قزوین هیچ محدودیتی برای ارتباط با رسانه‌ها نداشته و ندارد و معتقد است باید همواره پاسخگوی مردم و اصحاب رسانه باشد.

فرمانی با اشاره به تذکر جدی شورای شهر به شهردار قزوین مبنی بر انتصابات مدیران این چنین تصریح کرد: پارلمان محلی در حوزه انتصابات مجموعه مدیریت شهری اختیاری ندارد اما همواره هرکجا که لازم باشد تذکرات جدی را به شهردار داده و خواهد داد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از اصحاب رسانه استان قزوین مبنی بر اینکه آیا پارلمان شهری در برسی بودجه سالیانه از ظرفیت نخبگان استفاده کرده است این چنین افزود: بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بررسی بودجه سالانه شهرداری قزوین با بالغ بر 400 نفر از نخبگان و اقشار مختلف مردم بدون هیچ نگاه سیاسی و جناحی مشورت کرده و از نقطه نظراتشان استفاده کرده‌ام.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضعف سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین این چنین تصریح کرد: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم.

فرمانی در پایان تاکید کرد: بنده همواره به ارتباط با همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تاکید کرده‌ام و از همین رو بدون هیچ واهمه و نگاه پوپولیستی و تبلیغاتی به تعامل با مدیریت ارشد استان پرداخته‌‌ام.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی