Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فیلم «حباب» در میان فیلم‌هایی از ۲۴ کشور جهان نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند جشنواره کودکان جیپور شد.

فیلم کوتاه حباب روایت مردی است که کشور خود را بی خبر و خداحافظی ترک می کند، و اکنون در غربت، مادر، پاسخش را نمی‌دهد، «حباب» روایت سرگشتی انسان است که در غربت تجربه می‌کند، روایت جبر و غربت و برای یافتن راهی برای ادامه زندگی تلاش می‌کند، ولی مهاجرت و غم غربت ویرانگر است و زندگیِ در تعلیق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم پیش از این برگزیده فستیوال‌های اوستیای- ایتالیا و فستیوال مردم شناسی، اینتی‌مالنته در فرانسه شده بود. این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.

عوامل فیلم: نویسنده و کارگردان: حامد اریب / مدیر فیلمبرداری: حسین بدرطالعی / مشاور کارگردان: کیهان خانجانی - آیدا قجر / دستیار کارگردان: فاطمه مهدی پور / مترجم: اسماعیل اریب

این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران تصویربرداری و تولید شده است و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.

فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، پیش از موفق شده بود که جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلمنامه فستیوال FFTG ۲۰۲۰ نیویورک و بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره برلین ایندی ۲۰۲۱ را کسب کند.

این جشنواره در بخش های‌مختلف، فیلم بلند سینمایی، مستند بلند، انیمیشن بلند، فیلم کوتاه، مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه، موسیقی، فیلم موبایلی، فیلم دانشجویی و اینترنتی هر ساله برگزار می‌گردد.

پیش از این فیلم‌سازان ایرانی در جشنواره جیپور هندوستان نیز موفق به کسب جایزه شده‌اند، کارگردان شهیر ایرانی «اصغر فرهادی» در سال ۲۰۱۲ موفق شد برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه شتر طلایی بهترین کارگردانی را دریافت کند و «ساره بیات» جایزه بهترین بازیگر بین‌المللی را برای همین فیلم کسب کرد. همچنین «مجید مجیدی» کارگردان مطرح ایرانی نیز جایزه یک عمر دستآورد هنری را در پنجمین دوره این فستیوال دریافت کرد.

این جشنواره در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اوت سال (۴ تا ۶ شهریور) در ایالت راجستان هندوستان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها جشنواره گیلان فیلم کوتاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره گیلان فیلم کوتاه جشنواره گیلان فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: «کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آن‌ها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابر‌ها سفر می‌کنند.»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انیمیشن کوتاه «آوای ابرها» به کارگردانی محمد لطفعلی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی هادی فیروزمندی از تولیدات مرکز فیلم جوان سوره، به سومین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن کاریبتونز (Caribetoons International Aanimation Festival) کلمبیا راه یافت.

این جشنواره از ۱۶ تا ۱۸ می ۲۰۲۴ برابر با ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در شهر سانتا مارتا‌ی کشور کلمبیا برگزار می‌شود.

همزمان با اولین حضور بین‌المللی «آوای ابرها»، از پوستر بین‌المللی این اثر که طراحی آن برعهده سینا رعیت‌دوست بوده است، رونمایی شد.

هدف جشنواره کاریبتونز، تشویق ساخت انیمیشن‌های سمعی و بصری و همچنین ارایه سناریوهایی‌ست که در آن شیوه‌های دیجیتالی توسعه یافته به کار برده شده است. همچنین این رویداد استعداد‌هایی را که در این حرفه در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مطرح می‌شوند، شناسایی می‌کند.

در خلاصه داستان «آوای ابرها» که روایتی از دل بمباران‌های متعدد بر سر کودکان غزه دارد و با تکنیک دوبعدی دیجیتال ساخته شده، آمده است: کودکان فلسطینی نمی‌میرند، آن‌ها برای مدت کوتاهی به جایی میان ابر‌ها سفر می‌کنند...

دیگر عوامل این اثر عبارتند از؛ مدیر هنری: محمد لطفعلی، طراحی و ترکیب صدا: احسان افشاریان، موسیقی: امید روشن‌بین، تدوین، انیمیشن و کامپوزیت: سینا پورجلال، مهدی خماریان، طراح گرافیک: سینا رعیت‌دوست، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی و محصول: مرکز فیلم جوان سوره.

پخش بین‌المللی این انیمیشن کوتاه برعهده مرکز بین‌الملل سوره است.

دیگر خبرها

  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • «آوای ابرها» با دغدغه کودکان مظلوم غزه به جشنواره کاریبتونز کلمبیا راه یافت
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد