Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، سام زراعتیان نژاد دوانی افزود: اهداکننده دچار پارگی شریان آئورت بود و وقتی فردی در این وضعیت قرار می گیرد، مدت زمان زیادی زنده نمی ماند و در مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت فوت می کند.

وی با بیان اینکه آئورت، اصلی ترین و بزرگ ترین رگ بدن است که جریان خون از آن عبور می کند، تصریح کرد: این بیمار ۶۰ ساله در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول شناسایی و با پلاکت بین ۱۰ تا ۳۰ هزار یعنی کمترین میزان فاکتورهای انعقادی خون به اتاق عمل انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زراعتیان اظهار داشت: با استفاده از ترمیم محل خونریزی شریان آئورت، کلیه و کبد مریض جدا شد که این نوع پیوند در کشور بی سابقه و در دنیا هم به میزان کمی گزارش شده است.

سرپرست واحد فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی کشور، پیدا کردن بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو به دلیل نتیجه مثبت تست PCR آنها به سختی انجام می شود.

وی افزود: در چنین وضعیتی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیمارانی را که حتی بعضی دانشگاه ها نامناسب برای اهدای عضو تشخیص می دهند، با استفاده از مراقبت های ویژه به فرآیند اهدا می رساند.

زراعتیان با اشاره به افزایش تعداد بیماران در انتظار پیوند، گفت: در ماه گذشته با وجود پیک کرونا نزدیک به ۱۴ بیمار، در واقع هر بیمار هشت عضو اهدا کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی ایران در پنج سال متوالی دانشگاه اول کشور از نظر تعداد عضو اهدایی و تعداد افراد اهدا کننده بوده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران اهدای عضو ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه کفت: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

امیر سرتیپ دوم خلیل آبادی  بهورزان را رکن اصلی شبکه‌های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می‌دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: بهورزان از شریف‌ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس کنند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد