Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت:  موافقت‌ها و مخالفت‌های ما باید بر مبنای شاخص‌هایی باشد و با ادبیات شایسته سالاری انطباق داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: موافقت‌ها و مخالفت‌های ما بر مبنای شاخص‌هایی باشد که در آموزه‌های دینی و در ادبیات موضوع مربوط به شایسته سالاری برای انتخاب مدیران در سطوح عالی به آن اشاره شده است. خداوند در قرآن می‌فرماید که امانت را باید به اهل آن سپرد. انتخاب وزیر یکی از این امانت هاست که باید به درستی آن را به فرد درست بسپاریم.

وی با بیان اینکه چند معیار برای انتخاب وزیر وجود دارد، بیان کرد: وزیر باید صداقت، پشتکار و امانتداری از جمله ویژگی‌های شخصیتی اش باشد، وزیر پیشنهادی از شخصیت جهادی برخوردار است و همچنین به لحاظ سلامت فیزیکی و روانی، می‌توان گفت از عهده وزارت حجیم علوم بر می‌آید و از آنجا که صد مقاله ASA دارد می‌توان گفت از توان ذهنی نیز برخورداراست. تجارب ایشان نشان می‌دهد توان مدیریتی و قدرت برنامه ریزی و همچنین مدیریت زمان و مدیریت تیمی را دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سوابق علمی و سوابق کاری مفید زلفی گل مرتبط را وزارت علوم است. او در تمامی مقاطع تحصیلی از دبستان تا دانشگاه را تدریس کرده و می‌تواند از عهده این وزارتخانه برآید. ما باید به وزیری رأی دهیم که مسئولیت پذیر باشد، از کارگر ساختمانی تا زنانی که در نورآباد برای تامین معیشت کار می‌کنند و کشاورزان انتظار دارند هزینه‌هایی که برای حل مشکلات کشور پرداخت می‌کنند در مسیر درستی هزینه شود، بنابراین وزیری که انتخاب می‌کنیم باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشد که زلفی گل از این شخصیت برخوردار است.

خدابخشی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی تعامل مناسبی با نمایندگان دارد، گفت: ۱۲۶ نفر از نمایندگان تقاضای صحبت در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی داشتند، از جمله ذوالنوری، فلاحی، فرشادان، رحیم زارع، مهرداد گودرزوند چگنی، کیوان مرادیان، سید غنی نظری و... می‌خواستند در دفاع از وزیر پیشنهادی صحبت کنند که نشان دهنده این است که او می‌تواند ارتباط خوبی با نمایندگان برقرار کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: نوع نگاه زلفی گل به کشور متناسب با نگاه آقای رئیسی است، چرا که در انتخابات برای او ستاد زدند. در واقع نگاه ایشان متکی بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور است و قطعاً همکارانی که در وزارتخانه انتخاب خواهند کرد، با همین نوع نگاه خواهد بود، بنابراین دکتر ایزدخواه و یزدی خواه نباید نگرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: همانگونه که در تاکیدات امام امت و مقام معظم رهبری بار‌ها با آن اشاره شده است دانشگاه مبدأ تحولات و از محور‌های اصلی پیشرفت و بهروزی کشور است، دانشگاه صرفاً یک مکان برای آموزش محتوا‌های تخصصی و تربیت متخصصان نیست، بلکه مکانی است برای پرورش نسلی فرهیخته، آگاه، متخصص و دین باور است. در وزارت علوم باید همواره بر ۴ اصل تاکید کنیم. تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد، ایجاد روحیه نشاط علمی و فرهنگی در جوانان و امیدبخشی به نسل آینده، توسعه فناوری نوین در حوزه‌های مختلف، حل مشکلات کشور از طریق علم و فناوری که همه این‌ها در برنامه ایشان وجود دارد.

خدابخشی در پاسخ به برخی انتقادات به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: شخصیت ایشان انقلابی و بابصیرت است و کارنامه موفقی در دوران فتنه ۸۸ داشته است، در دانشگاه بوعلی سینای همدان از حضور چهره‌های مسئله دار جلوگیری کرد و از آیت الله العظمی نوری حمایت قاطع کرد، در دورانی که برخی افراد به مواضع انقلابی ایشان انتقاد می‌کردند. همچنین تزریق مدبرانه نیرو‌های بسیجی در دانشگاه ثابت کرده که در مسیر اسلام، انقلاب و استکبارستیزی گام برمی دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس وزیر پیشنهادی زلفی گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: پاسخ حماس به طرح پیشنهادی جهت توقف جنگ ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: امشب آقای اسماعیل هنیه طی تماس تلفنی با اینجانب، ضمن قدردانی از مواضع قوی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور محترم و مردم ایران در حمایت از فلسطین و غزه، به تبیین آخرین تحولات پرداخت و اظهار داشت: «ما پاسخ حماس را به طرح پیشنهادی مصر و قطر برای توقف حملات رژیم اسرائیل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی و … ارسال کردیم. اکنون توپ در زمین مقابل است. ما در نیات خود صادق هستیم.»

کد خبر 6098752 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • هنیه: پاسخ حماس به طرح پیشنهادی جهت توقف جنگ ارسال شده است
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین با لابی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد
  • (ویدئو) آجرلو: موافق لایحه عفاف و حجاب هستم؛ اگر به صحن می‌آمد بهتر بود
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود