Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در دیدار ظهر سه شنبه خود با مدیرکل حفظ آثار و پیشکسوتان دفاع مقدس استان سمنان به میزبانی دفتر خود در سمنان، با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت باشد، تاکید کرد: ایجاد بسترهایی چون راهیان نور و برگزاری یادواره شهدا در جامعه با لبیک گفتن به رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از کارهای درخور توجه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استفاده از ابزار نوین ارتباطی در ترویج فرهنگ ایثار و جهاد در سطح جامعه ضرورت دارد، تاکید کرد: تاریخ دفاع مقدس سرشار از رشادت‌هایی است که رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل انجام داده‌اند، بنابراین برای تقویت روحیه انقلابی جامعه ضرورت دارد که به صورت منسجم و همه جانبه و با استفاده از ابزارها و تکنولوژی‌ها در گسترش فرهنگ دفاع مقدس کوشید.

سرکشی از ایثارگران دوران دفاع مقدس

امام جمعه سمنان با بیان اینکه پیام دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام باید به شیوه‌های مختلف از جمله نشر، تهیه فیلم و تئاتر، فضای مجازی، تولید فاخر فرهنگی و هنری و… به نسل جوان منتقل شود، بیان داشت: نسل امروز باید با آرمان‌های شهدا آشنا شوند و بر نهادهای فرهنگی است که در این راستا برنامه‌های مدونی را در دستور کار قرار دهند.

مطیعی با بیان اینکه نسل امروز و آینده ساز ایران اسلامی باید بداند که مردان و زنان استان سمنان در دوران انقلاب و همچنین جنگ تحمیلی چه ایثار و رشادت‌هایی را از خود نشان دادند، ابراز کرد: الگو سازی از سیره شهدا یکی از مهمترین اقدامات دستگاه‌های فرهنگی مرتبط باشد.

وی خواستار سرکشی و تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران استان سمنان شد و گفت: در سرکشی‌ها برنامه ریزی دقیق صورت گیرد تا از همه کسانی که در دوران ایثارگری و افتخار آفرینی نقش داشتند، تقدیر و تجلیل شود.

کد خبر 5288189

منبع: مهر

کلیدواژه: حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان دوران دفاع مقدس مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان ویروس کرونا محرم 1400 عاشورا واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا هفته دولت ماه محرم بوشهر عکس استانها کرمانشاه مراسم عزاداری گرگان خطبه های نماز جمعه ترویج فرهنگ دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباس مطهری بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس سمنان برای جذب اقشار مختلف مردم، تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی در مجموعه دفاع مقدس سمنان با موضوعات مختلف برای تمام اقشار سنتی مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای نشاط اجتماعی «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» پنجشنبه هر هفته در پارک موزه دفاع مقدس سمنان برگزار می‌شود، افزود: این مراسم بدون محدودیت سنی ویژه خواهران و برادران است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و جوانان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در این مراسم ویژه حضور پیدا کنند.

مطهری با بیان اینکه تلاش داریم با برنامه‌هایی مانند ورزش با سبک جبهه و ایستگاه صلواتی و… حال و هوای جبهه و مقر قائمیه فرزندان استان سمنان در دوران دفاع مقدس را بازسازی کنیم، گفت: این موضوع به یاد آوری رشادت‌های رزمندگان استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه نخستین «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» با حال و هوای جبهه ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور مردم و پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس افتتاح می‌شود، گفت: از فردا هر هفته این برنامه جمعه‌ها دایر خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان بیان کرد: این برنامه شامل سه بخش صبحگاه مختصر، ورزش با سبک جبهه و ایستگاه صلواتی می‌باشد که شروع و پایان ورزش صبحگاهی، روش ورزش کردن و رجزهایی که خوانده می‌شود تمامی آن الهام گرفته از دوران دفاع مقدس است.

کد خبر 6095191

دیگر خبرها

  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند