Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:08:34 GMT

تلگراف: «پنجشیر» برای توافق با طالبان آماده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۲۲۱۵

تلگراف: «پنجشیر» برای توافق با طالبان آماده می‌شود

نشریه انگلیسی نوشت که «احمد مسعود» فرمانده نیروهای مقاومت مردمی علیه طالبان در نبود حمایت‌های بین‌المللی برای توافق با طالبان آماده می‌‍شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشریه انگلیسی «تلگراف» نوشت که «احمد مسعود» فرمانده نیروهای مقاومت مردمی علیه طالبان به دلیل عدم حمایت‌های بین‌المللی برای توافق با طالبان و واگذاری پنجشیر آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلگراف به نقل از مشاور مسعود که در گزارش از او نامی برده نشده، نوشت: پنجشیر نمی‌تواند با طالبان بجنگد، طالبان قدرت زیادی دارد، این دیگر دهه 80 میلادی نیست، نیروهای طالبان از قدرت نظامی بالایی برخوردارند.

وی افزود که مسعود برای توافق با طالبان بدون آسیب‌زدن به «عزت» خودش به دنبال راه تازه‌ای است.

مسعود پیش از این با انتشار یادداشتی در واشنگتن پست با اعلام آمادگی برای مقابله با طالبان از فرانسه، اروپا، آمریکا و جهان عرب خواستار کمک‌های تسلیحاتی شده بود.

رسانه‌های نزدیک به طالبان روز گذشته اعلام کردند که پس از نتیجه ندادن مذاکرات این گروه با فرماندهان محلی در پنجشیر برای واگذاری مسالمت‌آمیز این ولایت، بیش از 3 هزار نیروی طالبان عازم پنجشیر شده‌اند.

طالبان: تلاش‌ها برای حل مسالمت‌آمیز مسئله پنجشیر ادامه داردروسیه: طالبان به دنبال راه حل مسالمت‌آمیز وضعیت «پنجشیر» استافغانستان| تلاش‌ها برای حل مشکل «پنجشیر» از مسیر مذاکره ادامه دارد

طالبان نیز در حساب توئیتری عربی خود اعزام صدها عضو این گروه برای تصرف پنجشیر را تایید کرده است.

گفتنی است که پنجشیر هنوز به تصرف طالبان در نیامده و «احمد مسعود» پسر «احمد شاه مسعود» قهرمان ملی افغانستان در آنجا برای انسجام نیروهای محلی علیه طالبان تلاش می‌کند.

مسعود اخیراً در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» گفته بود که برای صلح با طالبان و تشکیل حکومت مشارکتی تمایل دارد اما تحمیل زور و استفاده از سلاح را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/.

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان برای توافق با طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 

دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه اسنادی اراده شد که طبق آن مسعود رجوی بعد از آنکه هم‌رتبه‌های او در سازمان مجاهدین خلق، اعدام شدند، از طرف شاه حکم عفو گرفت و همکاری خود با ساواک را آغاز کرد. ویدیویی که در ادامه تقدیم می‌شود روایتی است از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین است که می‌توانید مشاهده کنید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!+ فیلم
  • ویدیو/ مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟! 
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • علیرضا حقیقی از لیست مسعود شجاعی خط خورد
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور