Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@15:57:45 GMT

مرداد، ماه سیاه کرونایی برای شهرستان فسا

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۲۵۵۰

مرداد، ماه سیاه کرونایی برای شهرستان فسا

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا، مرداد ماه ۱۴۰۰ را دورانی بسیار سخت و سیاه به لحاظ شیوع کروناویروس و تعداد موارد ابتلا و مرگ توصیف کرد.

صادق مهدوی‌نیا، سه‌شنبه دوم شهریور در تشریح آماری وضعیت شیوع کروناویروس در شهرستان فسا طی مردادماه، گفت: در یک ماه گذشته ۳۱۸۱ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان فسا شناسایی شد که از این تعداد ۵۹ بیمار علیرغم تلاش‌های انجام شده برای بهبودی‌ آنان، جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی فسا، مهدوی‌نیا خاطرنشان کرد: در مرداد ماه، ۲۱ هزار و ۶۶۰ مورد مراجعه به درمانگاه ویژه کرونا در فسا مراجعه کردند که براساس تشخیص پزشک از ۶۶۵۰ نفر تست تشخیص مولکولی گرفته شد.

وی با بیان اینکه آمار تعداد موارد ابتلا و بستری و مرگ در مردادماه به شدت روندی افزایشی داشت، گفت: روند افزایشی مراجعه به درمانگاه، بیماران بستری بدحال و شیوع ویروس جهش یافته دلتا در شهرستان فسا بیانگر بدتر شدن وضعیت شیوع کووید۱۹ در این شهرستان است.

مهدوی‌نیا در ارائه گواهی بر این ادعای خود گفت: جان باختن ۲۷ بیمار، مراجعه ۷۴۸۹ نفر به درمانگاه کرونا و شناسایی ۱۰۵۲نفر بیمار مبتلا و انجام ۲۲۷۱ تست پی سی آر در ۹ روز پایانی مرداد ماه یک نشانه از طی شدن مسیری به سمت بدتر شدن شرایط شیوع این بیماری در فسا است.

او ضمن درخواست از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و شرکت نکردن در تجمعات، دورهمی های خانوادگی و استفاده صحیح از ماسک در زمان خروج از منزل، تاکید کرد: شهروندان متوجه باشند که ظرفیت بیمارستان‌ها در این شهرستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده و ظرفیت برای بستری بیماران بدحال در حال تکمیل است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا خاطرنشان کرد: افزایش سرعت واکسیناسیون در مردادماه بسیار چشمگیر بوده است و طبق آمار طی این ماه، ۲۶ هزار و ۹۲ نفر از همشهریان دوز اول واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند؛ امیدوار هستیم که شرایط برای تزریق حداکثری واکسن به مردم فراهم شود.

مهدوی‌نیا ادامه داد که از ابتدای شیوع کرونا تا پایان مرداد ماه حدود ۱۹ هزار بیمار مثبت کرونا در فسا شناسایی شده است و در این بین ۳۱۱ نفر جان خود را از دست دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا همچنین خاطرنشان کرد که از زمان آغاز واکسیناسیون علیه کووید۱۹ تا پایان مرداد، ۵۹ هزار و ۶۶ دُز واکسن کرونا تزریق شده که  ۴۳ هزار و ۵۷۰ مورد دُز اول و ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد دُز دوم بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان فسا کووید 19 کروناویروس خیز پنجم کرونا علوم پزشکی فسا روابط عمومی شهرستان فسا مرداد ماه مهدوی نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس