Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: دو تحول جدید فشارها بر کاخ سفید را افزایش داده است. در حالی که دولت آمریکا با انتقادها درباره خروج عجولانه نیروهایش از افغانستان مواجه بود اکنون تخلیه توام با هرج و مرج ده ها هزار نفر افراد نظامی و متحدان افغان آنها، این دولت را با چالش تازه ای مواجه کرده است.

بایدن قویا متعهد شده  تا زمان پایان عملیات تخلیه نیروها، سربازان آمریکایی را در فرودگاه بین المللی کابل نگهداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفته حتی اگر مفهوم چنین تعهدی این باشد که ضرب الاجل تعیین شده از سوی خود او در شهریور برای تکمیل عملیات خروج از افغانستان تمدید شود، این کار را خواهد کرد.

اما برخی از قانونگذاران دموکرات روز دوشنبه درباره پایبندی به چنین ضرب الاجلی ابراز تردید کرده اند و آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفته است «بسیار بعید است چنین ضرب الاجلی در موعد مقرر آن اجرا شود.»

واشنگتن تایمز نوشت: ماموریت تخلیه نیروها در فرودگاه کابل به شکل فزاینده ای خطرناک می شود. نیروهای آمریکایی در داخل فرودگاه در حال انجام ماموریت خود هستند و این درحالیست  که جنگجویان طالبان ایست بازرسی ها در خیابان های اطراف فرودگاه را تحت  کنترل دارند.

عناصری از نیروهای نظامی افغانستان نیز که قبلا توسط آمریکا تعلیم دیده بودند در این ماموریت امنیتی شریک هستند. هر چند با سلطه طالبان، ارتش افغانستان فروپاشید یک لشگر کوچک از نیروهای امنیتی افغان نیز حفظ شده اند تا به ماموریت تحت امر آمریکا در فرودگاه کابل کمک کنند.

با تیراندازی یک فرد مسلح به نیروهای آمریکا در فرودگاه کابل، و با توجه به این که هنوز معلوم نیست این فرد مسلح عضو گروه داعش بوده یا از سازمان دهای دیگر تروریستی، وزارت خارجه آمریکا به آمریکایی ها در کابل هشدار داده از فرودگاه فاصله بگیرند و دلیل آن را تهدید گروه های وابسته به داعش در افغانستان توصیف کرده است.

به نظر می رسد اکثر کسانی که تخلیه شده اند آمریکایی نیستند. یاهو نیوز روز دوشنبه به نقل از اسناد دولتی نوشت تنها حدود ۳۳۰۰ نفر از آمریکایی با آغاز تلاش های تخلیه نیروها از  خاک این کشور خارج شده اند.

مقامات پنتاگون این آمار را تایید نکرده اند اما گفته اند هزاران آمریکایی از خاک افغاستان تخلیه شده اند.

دولت بایدن همچنین با آمار دقیقی از تعداد آمریکایی هایی که هنوز در افغانستان هستند ارائه دهند. به گزارش مقامات پنتاگون از زمان آغاز این ماموریت حدود ۳۷ هزار نفر تخلیه شده اند.

واشنگتن تایمز نوشت: تلاش ها برای تخلیه نیروهای آمریکایی بشدت به همکاری طالبان متکی است که مراکز ایست و بازرسی بسیاری را در خارج از فرودگاه تحت کنترل دارد.

این گزارش با اشاره به تبدیل شدن پنجشیر به عنوان مقری برای جنبش ضد طالبان به نقل از کارشناسان مسائل منطقه نوشت: این مقاومت آخرین امید افغان ها را به جلوگیری از حاکمیت کامل طالبان برای بار دوم نشان می دهد.

بیل روگیو محقق ارشد بیناد دفاع از دموکراسی ها که از نزدیک تحولات جنگ در افغانستان را دنبال می کند به واشنگتن تایمز گفته است تخمین می زند تعداد جنگجویان ضد طالبان به ۱۰ هزار نفر می رسد.

مقاومت فزاینده در مقابل طالبان به سرکردگی امرالله صالح انجام می شود که معاون رئیس جمهور آمریکا تا زمان سقوط دولت تحت حمایت آمریکا در کابل در دو هفته قبل بود. احمد مسعود نیز که پدرش در جنگ با تهاجم اتحادیه جماهیر شوروی به افغانستان در دهه ۱۹۸۰ نقش داشت و بعد به ائتلاف ضد طالبان پیوست نقش کلیدی را در مبارزه و مقاومت در مقابل طالبان را دارد.

روگیو گفت اگر دولت بایدن می خواهد به جنبش ضد طالبان کمک کند باید رسما امرالله صالح را به عنوان رئیس جمهوری افغانستان به رسمیت بشناسد که اولین اقدام مهم خواهد بود.

وی با این حال تصدیق کرد که اراده سیاسی در آمریکا برای چنین تلاشی صفر است.

برچسب‌ها پنتاگون طالبان جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون طالبان جو بایدن پنتاگون طالبان جو بایدن ضد طالبان شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه CNN اخیراً اقدام به برگزاری یک نظرسنجی در رابطه با دیدگاه آمریکایی‌ها در مورد شیوه تعامل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با جنگ غزه کرده است.

بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۱ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه رضایت ندارند.

همچنین ۵۳ درصد دموکرات‌ها نیز گفته‌اند از شیوه تعامل او با جنگ در غزه ناراضی هستند.

در مجموع این آمارها بیانگر نارضایتی حداکثری مردم آمریکا از حمایت های بی چون و چرا و علنی نظامی و مالی واشنگتن از رژیم کودک کش صهیونیستی است که این روزها در کف دانشگاه های آمریکایی به طور واضح دیده می شود.

کد خبر 6092297 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم