Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد از شورای حقوق بشر این سازمان درخواست کرد تا نقض حقوق بشر توسط نظامیان آمریکا، انگلیس، استرالیا و سایر کشور‌ها در افغانستان را مورد بررسی قرار دهد.

او همچنین خاطرنشان کرد که این کشور‌ها به دلیل جنایات نظامیان خود در افغانستان مسئول هستند و باید جوابگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده چین در سازمان ملل متحد گفت: «آمریکا و سایر کشورها تحت پرچم دموکراسی و حقوق بشر، مداخلات نظامی را در سایر کشورهای مستقل انجام می دهند و ساختار سیاسی خود را به کشورهایی با تاریخ و فرهنگ بسیار متفاوت تحمیل می کنند.»

ژانگ جون در ادامه افزود که تقریباً ۲۰ سال حضور نظامی در افغانستان به جهان نشان داد که قدرت نظامی نه تنها راه حل این بحران نیست، بلکه صدمات جبران ناپذیری به ثبات منطقه‌ای و حقوق بشر وارد کرده است.

سایت افشاگر ویکی لیکس سال ۲۰۱۰ نیز اسنادی از جنایات نظامیان متحدان ناتو مانند قتل‌های بی شمار غیرنظامیان که در طول این ۲۰ سال حضور نظامی در افغانستان اتفاق افتاده، منتشر کرد.

چندی پیش مجله فوربز افشا کرد که آمریکا در بیست سال حضور نظامی خود در خاک افغانستان، از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تا به امروز بیش از ۲ هزار میلیارد دلار هزینه کرده است.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان سازمان ملل نظامیان آمریکایی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم

 
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایندگان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

 منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است