Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله وزارتخانه‌هایی است که چتر گسترده‌ای بر سر هنرمندان دارد. اگر همکاران به قوانین و اهداف این وزارتخانه نگاه کنند می‌توانند درک کنند که به چه فردی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر پیشنهادی دانش آموخته علوم سیاسی است و شاید بتواند این وزارتخانه را مدیریت کند.

خانی ادامه داد: سوابق ایشان ارتباطی با بدنه وزارت ارشاد ندارد. اینکه در مرکزی کار پژوهشی انجام دهیم و از دل سوابق ۲۰۰ اثر استخراج کنیم با کدام یک از وظایف وزارت فرهنگ همخوانی دارد. وزیر پیشنهادی با کدام سابقه قادر به همکاری به نویسندگان، تولید کنندگان و ... است؟ یکی از عمده مسائل مهم وزارت ارشاد مباحث نظارتی و حمایتی است. اسماعیلی باید مجوز اکران فیلم‌های سینمایی را صادر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد: وزیر پیشنهادی با کدام رویکرد و دیدگاه می خواهد اعتماد رسانه‌های داخلی را برگرداند؟ اکثر سازمان‌های این وزارتخانه بی اثر هستند و نمی‌تواند بدیهیات وظایف این وزارتخانه را اجرا کند.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: جریان سازی انقلابی از زبان فرهنگ از جمله مهم ترین وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و با توجه به وظایف ایشان این اقدام عملیاتی به نظر نمی‌رسد. در دو سال اخیر وضعیت معیشتی هنرمندان مطلوب نیست و هر روزه شاهد انعکاس این مشکلات هستیم. برای حل این موضوع به کدامین دانش می‌خواهد متوسل شود؟

این نماینده مجلس گفت: این وظایف وزارت ارشاد تجربه‌ای زیاد می‌خواهد که در وزیر پیشنهادی این مسائل را نمی‌بینیم. امید داریم در گام دوم انقلاب که وزارت ارشاد یکی از مراکز اصلی تحقق آن است گلایه‌ای باقی نماند، زیرا فرصت آزمون و خطا را نداریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال

کمتر از یک هفته بعداز واگذاری قطعی مالکیت استقلال به پتروشیمی خلیج فارس، حالا وزارت ورزش اولین دخالت را در تصمیم های این مجموعه در مورد باشگاه فروخته شده، انجام دادند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ درحالی که وزارت اقتصاد برای تغییر نام باشگاه استقلال توسط خریدار، اجبار قانونی قرار داده، معاون وزیر ورزش در واکنش به اضافه شدن پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال گفت: «نمی‌شود که یک نفر شایعه‌ای را مطرح کند که نام باشگاه را تغییر دهند.» او البته اضافه کرده که «خریداران مختارند».

از شب گذشته شایعه‌هایی درباره اضافه شدن پسوند «خلیج فارس» به باشگاه استقلال و حذف نام ایران منتشر شد. خبرگزاری های رسمی کشور این خبر را تایید کردند. اما روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس مالک باشگاه استقلال، چنین چیزی را رد کرد.

ساعتی بعد عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تغییر پسوند استقلال خبر داد. نکته اینکه مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس، تایید کرد با افکار عمومی بازی کردند.

با این حال، شروین اسبقیان، معاون وزیر ورزش به یک برنامه تلویزیونی گفته «این شرکت‌ها مختار هستند که هیات مدیره خود را انتخاب کرده و آنها نیز مدیر عامل را تعیین کنند و در این میان هیچ دخالتی از سوی وزارت ورزش صورت نخواهد گرفت، چرا که این وزارتخانه دیگر تیمداری نمی‌کند.»

دیگر خبرها

  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • اختلاف دو وزارتخانه بر سر تغییر نام استقلال
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد