Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:44:57 GMT

کلاهبردار اینترنتی در شاهرود ناکام ماند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۳۵۲۵

کلاهبردار اینترنتی در شاهرود ناکام ماند

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد رضا فدائیان روز سه شنبه به رسانه ها ابراز داشت: در پی وصول یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود، رسیدگی در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر مستندات ارائه شده توسط شاکی مشخص شد متهم یا متهمان بواسطه سایت‌های درج آگهی اقدام به فریب شاکی پرونده کرده و در نهایت مبلغی به عنوان بیعانه دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدائیان افزود: متهم یا متهمان این پرونده قضایی با ترفندهای مختلف و درج آگهی‌های جعلی در سایت‌های مزبور اقدام به کلاهبرداری می کردند که با توجه به حساسیت موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان در راستای شناسایی متهم این پرونده گفت: طی انجام اقدام های تخصصی و پلیسی و تحلیل محتوای موجود در این پرونده متهم شناسایی و دستگیر شد؛ وی در ابتدا اظهار بی اطلاعی  می کرد اما با ارائه مستندات و ادله غیر قابل انکار و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

فدائیان به کاربران هشدار داد: سایت‌های درج آگهی فرصتی مناسب برای فروش کالا و ارائه خدمات بود اما نباید از این نکته غافل بود که مجرمان از هر بستر و زمانی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند و کاربران نباید قبل دریافت کالا و یا خدمات اقدام به واریز وجه تحت عناوین مختلف مثل بیعانه کنند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد از مطالب آموزشی این سایت استفاده کرده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری  و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس در میان بگذارند.

برچسب‌ها سمنان شاهرود کلاهبرداری آگهی بازرگانی پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان شاهرود کلاهبرداری سمنان شاهرود کلاهبرداری آگهی بازرگانی پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک نفر اراذل و اوباش که اقدام به تیراندازی در درگیری در فرحزاد تهران کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران ۳ روز گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه "فرحزاد" تهران که با سلاح گرم اقدام به تیر اندازی کرده بود دریافت و پیگیری موضوع را در دستور کار خود به صورت ویژه قرار دادند.


وی با بیان اینکه تحقیقات اولیه نشان از این داشت درگیری در بین چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و متهم برای قدرت نمایی اقدام به تیر اندازی نموده است افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.


راستی خاطر نشان کرد: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.


رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در پایان خاطرنشان کرد: پلیس در مسیر تحقق این مهم با قاطعیت و جدیت کامل با ارازل و اوباش و افرادی که قصد بر هم زدن نظم و امنیت عمومی و آسایش و امنیت شهروندان را داشته باشند برخورد جدی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • بازداشت شرور تیرانداز در فرحزاد
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران