Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نوری المالکی، نخست وزیر پیشین عراق و رئیس ائتلاف دولة القانون در گفت وگو با شبکه رووداو در پاسخ به این سوال که عدم حضور شما در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی علیرغم حضور بسیاری از سیاستمداران عراقی و روسای احزاب برای ما و تمام عراقی ها بسیار عجیب بود، دلیل این امر چیست؟ آیا دعوت شدید و شما دعوت را نپذیرفتید و یا دلیل دیگری دارد، گفت: اولا من با آقای رئیسی روابط شخصی و دوستانه دیرینه دارم و بیش از یک بار با او دیدار داشتم، دوما آن ها زمانی که تنها سه نفر از عراق را دعوت کرده بودند من جزو آن سه نفر بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: من قصد داشتم در آن مراسم شرکت کنم اما با نزدیک شدن موعد سفر احساس کردم که به کرونا مبتلا شدم بنابراین مشغول دادن آزمایش و کارهای پزشکی شدم و از ترس بد شدن وضعیت سلامتی خود از سفر منصرف شدم ، من هیچ دلیلی برای عدم مشارکت ندارم و تنها دلیلم احساس ابتلا به ویروس کرونا بود.

مالکی در پاسخ به این سوال که آیا به کرونا مبتلا بودید گفت: الحمدلله آزمایش دادم و مبتلا نبودم.

رئیس ائتلاف دولت قانون در پاسخ به این سوال که آیا واکسن زدید گفت: بله ، دو دوز واکسن فایزر.

نوری مالکی درخصوص آینده ایران در زمان ریاست جمهوری رئیسی تاکید کرد:درخصوص جمهوری اسلامی اختلافاتی که میان اصولگرایان و اصلاح طلبان وجود داشت شکاف هایی در وحدت نظام سیاسی ایجاد می کرد، امروز تقریبا نظام سیاسی در جمهوری اسلامی یکپارچه شد و  همگی از خط اصولگرایان هستند. این مساله باعث می شود که ایران در مقابله با چالش های موجود پیشرفت کند.

وی گفت:من بر این باورم که این امر موجب ثبات بیشتر در ایران شود اما به این معنا نیست که خط مقابل کلا از روند سیاسی دور شود ، اگر جمهوری اسلامی به دنبال ثبات بیشتر است باید خط مقابل نیز در تشکیل دولت شریک باشد و این مساله عجیبی نیست .

کد خبر 622454 برچسب‌ها عراق - نوری المالکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عراق نوری المالکی سه نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رئیس‌جمهور در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا را اراده دو کشور در توسعه روابط دانست و گفت: ضرورت دارد که برنامه دقیقی هم نسبت به کل قاره آفریقا و هم نسبت به یک یک کشور‌های آفریقایی با زمانبدی مشخص شود. اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشور‌های آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است.

حجت الاسلام رئیسی دومین گام را شناخت ظرفیت‌های قاره آفریقا و جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بیان کرد: بعضا برخی فعالان اقتصادی آشنایی کامل با ظرفیت‌های فی مابین ندارند و برگزاری این همایش به شناخت بهتر ظرفیت‌های متقابل کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش آنا، دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشور‌های آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است