Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه کره جنوبی سه شنبه پس از دیدار مقام‌های عالی رتبه این کشور با معاون وزیر خارجه روسیه در سئول اعلام کرد که مسکو قصد دارد نقش سازنده‌ای در روند صلح در شبه جزیره کره ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» در بیانیه وزارت خارجه  کره جنوبی آمده است: «روسیه بر آمادگی خود جهت ایفای نقش سازنده در حل مسالمت آمیز مشکلات شبه جزیره کره تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، «ایگور مورگالوف» دیپلمات ارشد روس در این ملاقات با ضرورت از سرگیری سریع مذاکرات خلع سلاح اتمی با مشارکت کشورهای ذیربط  و گفت‌وگو بین کره شمالی و آمریکا و سئول و پیونگ یانگ جهت حفظ ثبات در شبه جزیره کره و منطقه تاکید کرد.

کره جنوبی نیز ابراز امیدواری کرده که روسیه به نقش سازنده خود در تضمین ثبات ادامه دهد و از تلاش‌های از سرگرفته شده برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی و همکاری دو کره حمایت کند.

روز دوشنبه، این دیپلمات ارشد روس با «سونگ کیم»، فرستاده ویژه آمریکا در کره شمالی دیدار کرد تا درباره راه حل وضعیت در شبه جزیره کره گفت‌وگو کند.

علی رغم تاکید کره شمالی بر عدم گفت‌و‌گو با آمریکا تا تغییر رویکردهای این کشور و رفع تحریم‌ها، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی دوشنبه شب به وقت تهران گفت، ایالات متحده رویکرد خصمانه علیه پیونگ یانگ ندارد و آماده دیدار در هر زمان و مکانی با این کشوراست.

«سونگ کیم» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کره شمالی که برای سفری چهار روزه وارد «سئول» پایتخت کره جنوبی شد، روز دوشنبه پس از دیدار با همتای کره جنوبی خود به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده قصد خصمانه ای نسبت به کره شمالی ندارد.»

کیم گفت که ایالات متحده از تلاش‌ها برای بهبود روابط بین دو کره حمایت می‌کند و همچنان آماده مذاکره مستقیم با پیونگ یانگ است. وی گفت: «من همچنان آماده ملاقات با همتایان کره شمالی در هر نقطه و در هر زمان هستم.»

مذاکرات خلع سلاح اتمی در دوران دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۹ متوقف شد و دلیل آن رد  پیشنهاد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مبنی بر لغو تحریم‌های این کشور درازای خلع سلاح اتمی کره شمالی بود. از آن زمان به بعد، روابط بین دو کره همچنان در حالت تعلیق به سر می برد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه کره جنوبی کره شمالی شبه جزیره کره مذاکرات خلع سلاح اتمی کره پیونگ یانگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی اِن، آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای سفر آتی «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد به ایران را تأیید کرد.

آژانس یین‌ المللی انرژی اتمی در بیانیه خود تأیید کرد که رافائل گروسی ۶ و ۷ ماه می (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه) برای دیدار با مقام‌ های ایران به این کشور سفر می‌کند.

در بیانیه صادره از سوی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در این خصوص آمده است: می‌ت وانیم تأیید کنیم که مدیرکل «گروسی» در روزهای ۶ تا ۷ ماه می برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی در ایران خواهد بود.

این در حالیست که منابع آگاه پیشتر اعلام کرده بودند که قرار است «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6093490

دیگر خبرها

  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه