Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@04:20:29 GMT

حامیان فیک برای جبران خلا وزیر پیشنهادی نیرو

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۵۴۷۳

حامیان فیک برای جبران خلا وزیر پیشنهادی نیرو

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، این تلاش‌ها برای ساختن رزومه و محبوبیت در خیلی از حوزه‌ها که وزرای غیر تخصصی انتخاب شده‌اند بیش از جاهای دیگر است. از وزارت کار تا آموزش و پرورش تا بهداشت و علوم و فرهنگ این چالش ها به پا شده و انتقادها و حمایت‌ها در اوج هستند و یکی از این حوزه‌های پر خبر که در آن شاهد خلق تشکل‌هایی عجیب هستیم، حوزه وزارت نیرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایی که محرابیان با تجربه کوتاه در وزارت صمت بعد از یک دهه برای تخصصی‌ترین و پرچالش ترین بحران حیاتی کشور معرفی شده است. چند روزی است که در برخی رسانه ها مطالبی منتشر می شود با عناوینی چون “صنعت آب و برق پشت محرابیان" است. اما برای حمایت از مردی که در دوران فعالیتش تنها یک دوره کوتاه مشاوره در طرح های مربوط به انتقال آب دیده می شود ، فهرستی از نام‌ها و تشکل هایی صنفی سخن به میان آمده که حتی برای اهالی وزارت نیرو نیز ناشناخته است.

عناوینی برای نشان دادن حمایت تشکل هایی انقلابی که ظاهری حرفه ای دارند اما جست و جو برای یافتن فعالیت مستمر این تشکل ها بی نتیجه است و شاید سابقه خبر بسیاری از آنها نهایتا به بازه ای یک هفته‌ای می رسد و گاه کل دفعات تکرار نامشان به زحمت به تعداد کلمات نام مطول شان می رسد. عناوینی چون: شورای هماهنگی متخصصین انقلابی صنعت آب و برق (۸ نتیجه برای جستجو، ۷ روز سابقه حضور در اینترنت، آن هم تنها همان خبر) ، جامعه بسیج متخصصین آب و برق کشور ( با نتیجه مشابه مورد نخست)، انجمن ایثارگران صنعت آب و برق (با نتیجه مشابه دو مورد قبلی) و یا خلق عناوین صنفی دیگری چون : جمعی از بانوان شاغل در صنعت آب و برق کشور ، جمعی از نیروهای پیمانکاری و قراردادی وزارت نیرو عباراتی کلی گویی شده ، که اعتبار سنجی شان به نتیجه ای مشخص نمی رسد.

 

این وزارتخانه فقط متخصص می خواهد چالش های مربوط به خشک سالی ، حساسیت های ایجاد شده در تامین آب و برق و پروژه های چالش برانگیز سدسازی و انتقال آب که درسال های اخیربه یکی از بزرگترین تهدیدهای اجتماعی کشور بدل شده اند و جنس تخصصی این حرفه از ابتدای تشکیل این وزارت خانه در تمام سال های گذشته سبب شده تا همواره انتخاب وزرای نیرو با دقت تمام و از دل مدیران درونی وزارتخانه حال با توجه به سمت و سوی دولت و شیوه نگرش فنی آنها باشد. اما این بار چه اتفاقی افتاده که حساسیت ها بیشتر شده و اینگونه برای دفاع از وزیر پیشنهادی ، عناوینی جدید را شاهد هستیم؟

بی تردید محرابیان از معدود انتخاب های ۴ دهه گذشته وزارت نیروست که تجربه کار در این صنعت را ندارد و این عدم شناخت باعث نگرانی متخصصین این حوزه و جمعی از نمایندگان مربوطه در مجلس شورای اسلامی شده است. چون از آغاز تاسیس وزارت نیرو و حتی در دوران انقلاب و جنگ، وزارت نیرو به دلیل ماهیت تخصصی و حضور فعال نخبگان عرضه علم و انقلاب و دفاع مقدس درآن، همواره شاهد حضور مدیرانی از درون وزارتخانه در راس آن بوده است. به همین دلیل است که معرفی آقای محرابیان، باعث شگفتی متخصصین ، فعالان و شاغلین این حوزه تخصصی نیرو شده است . اینکه چطور با حضور ده‌ها مدیر متخصص انقلابی ، دانشمند و جهادی در میان مدیران ارشد فعلی و سابق وزارتخانه و شرکتهای تابعه، که فداکارانه و دز سخت ترین شرایط تحریم حداکثری از استمرار جریان آب و برق کشور صیانت کرده اند، فردی محترم و دارای سابقه ای مرتبط با حوزه وزارت صمت که دانش تخصصی، تجربه، ارتباطات لازم و توانایی حرفه ای در ارتباط با این صنعت را ندارد وارد عرصه مدیریتی اینچنین دشوار شده است.

آن هم در برهه حساس کنونی بی برقی و بی آبی و تنش های اجتماعی آن. حالا مجلس در آستانه انتخابی سخت باید در میان همه دغدغه هایش برای انتخابی درست ، به همه نقاط مثبت و منفی و تبعاتی که سپردن یک حوزه کاملا تخصصی به فردی بدون تجربه مرتبط هم بیاندیشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان محمدرضا حکیمی محرابیان وزیر نیرو صنعت آب و برق محرم افغانستان رای اعتماد کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان محمدرضا حکیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس

در حالی‌که کمیته حقوقی پارلمان گرجستان لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد تا بعد به تصویب نمایندگان برسد، گروهی از مردم تفلیس در حمایت از این قانون در مقابل پارلمان تجمع کردند و اعتراضات مخالفان این لایحه نیز همچنان ادامه دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، کمیته امور حقوقی پارلمان گرجستان شب گذشته در پایان نشست ویژه خود لایحه جنجال برانگیز مربوط به «شفافیت نفوذ خارجی» را در قرائت دوم تصویب کرد.

کمیته حقوقی این ابتکار عمل را به مدت 10 ساعت مورد بررسی قرار داد. در طول این نشست مناظرات داغی بین نمایندگان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" و مخالفان صورت گرفت. به دلیل نقض قوانین پارلمان، 14 نماینده مخالف از حضور در سالن محروم شدند.

هنوز تاریخ ارائه این لایحه برای رای گیری در نشست عمومی پارلمان گرجستان اعلام نشده است.

همزمان با این نشست، در خیابان مرکزی تفلیس، تجمع حامیان حزب حاکم "رویای گرجستان - گرجستان دموکراتیک" در حمایت از تصویب لایحه "شفافیت نفوذ خارجی" برگزار شد. ایراکلی کاباخیدزه، نخست وزیر گرجستان در این گردهمایی سخنرانی کرد.

این در حالی است که یک روز قبل تظاهرات اعتراض آمیز دیگری علیه تصویب قانون عوامل خارجی در تفلیس برگزار شد و در جریان آن هزاران نفر در میدان جمهوری پایتخت تجمع کردند.

در اوایل ماه آوریل، حزب حاکم گرجستان اعلام کرد که قصد دارد لایحه مربوط به عوامل خارجی را بار دیگر به پارلمان ارائه دهد که در مارس سال 2023 به دلیل اعتراضات گسترده از دستور کار پارلمان خارج شده بود. این لایحه در نخستین قرائت در 17 آوریل به تصویب رسید. 83 نماینده به تصویب رای دادند و هیچ رای مخالفی وجود نداشت. سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان گفت که این لایحه را وتو خواهد کرد.

پس از آن، نخست وزیر گرجستان، زورابیشویلی را عامل نفوذ خارجی خواند. سپس تظاهرات کنندگان در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان در تفلیس یک ساعت به مقامات فرصت دادند تا لایحه را پس بگیرند. چند هزار نفر در این تظاهرات تجمع کرده بودند که تجمع به خشونت کشیده شد و پلیس 14 نفر از معترضان را بازداشت کرد.

نخست وزیر گرجستان خواستار پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا با در نظر گرفتن حاکمیت آن شد

ایراکلی کاباخیدزه، نخست وزیر  گرجستان شب گذشته در تجمع بزرگ حامیان لایحه «شفافیت نفوذ خارجی» تاکید کرد که تفلیس  قصد دارد و حق دارد به اتحادیه اروپا بپیوندد، ولی خواهان آن است که حاکمیت و ارزش‌های این کشور مورد توجه و احترام قرار گیرد.

او گفت:  امروز گرجستان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت است. جامعه گرجستان دارای ارزش‌های قوی است و ما می خواهیم با استقلال، حاکمیت و ارزش‌های خود عضو اتحادیه اروپا شویم.

نخست وزیر یادآور شد: ادعاهای متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا تنها در صورتی گرجستان را می پذیرد که از حاکمیت دولتی و ارزش‌های ملی خود چشم پوشی کند، ولی هرگز چنین نخواهد شد. وی همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا مذاکرات برای پیوستن گرجستان به این سازمان را در سال جاری آغاز کند.

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کردنخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیمقانون «عوامل خارجی»دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟-بخش پایانی

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد