Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  دویچه وله، در پی مهلت طالبان برای خروج نیرو‌های خارجی تا ۳۱ اوت از افغانستان، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی اعلام کرد که آمریکا و متحدانش قادر نخواهند بود تا این تاریخ یا حتی کمی پس از آن همه افغان های واجد شرایط برای مهاجرت را تخلیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماس در مصاحبه با کانال  تلویزیونی بیلد گفت: «باید بگویم که حتی اگر مهلت تخلیه نیرو‌ها  تا ۳۱ اوت یا حتی چند روز پس از آن تمدید شود، باز هم برای ما و آمریکایی‌ها کافی نخواهد بود و ما قادر به تخلیه همه افراد نیستیم.»

مارگاریتا روبلس، وزیر دفاع اسپانیا نیز روز سه شنبه با صدور اطلاعیه‌ای مشابه گفت که وضعیت در این کشور دسترسی مردم به فرودگاه کابل را با مشکل مواجه کرده است. این بدان معناست که برخی از مردم افغانستان واجد شرایط که قرار بود به اسپانیا مهاجرت کنند، در افغانستان گیر باقی خواهند ماند.

گفتنی است که به تازگی سهیل شاهین، سخنگوی طالبان گفته است که ۳۱ اوت خط قرمز نیرو‌های آمریکایی برای خروج از افغانستان به شمار می‌رود و هرگونه تمدید این موعد زمانی، ادامه اشغالگری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هایکو ماس تحولات افغانستان گروه طالبان ۳۱ اوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است که سفر اخیر دیپلمات‌ها و هیأت‌های خارجی به کابل نشان‌دهنده‌ آن است که این گروه به سطح گسترده پذیرفته‌ شده و منزوی نیست.

مجاهد در پیامی در ایکس نوشته است که در این اواخر کابل شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیأت‌های خارجی است.

او افزوده است که از این میان، دیدار معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیأت همراه‌اش و همچنین دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقام‌های طالبان قابل توجه است.

سخنگوی طالبان گفته است: «برداشت بعضی‌ها که افغانستان دیگر منزوی و اقتصادش در حال خراب‌شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، این همه نادرست ثابت شد.»

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • فیلمی عجیب از جمعیت عظیم افغان‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران؛ این فیلم واقعی ست؟!
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان