Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@04:18:30 GMT

خطر کرونا از سوی برخی مردم خوزستان جدی گرفته نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۵۹۳۹

خطر کرونا از سوی برخی مردم خوزستان جدی گرفته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،ولی الله حیاتی روز سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: شرایط استان به لحاظ کرونا همچنان شکننده و نگران کننده است، از یک طرف میزان رعایت پروتکل‌ها در استان کاهش یافته و از سوی دیگر شاهد افزایش موارد ابتلا، بستری و فوت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اطلاع رسانی عمومی در امر کرونا را بسیار مهم دانست و افزود: در زمینه اطلاع رسانی در خصوص کرونا از طریق فضای مجازی باید تلاش موثرتری صورت گیرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان با بیان اینکه اکنون فضای مجازی در اختیار کسانی است که علیه واکسن کرونا مطلب منتشر می‌کنند افزود: لازم است در پاسخ به موارد نادرست و شبهات منتشر شده علیه واکسن در فضای مجازی تولید محتوا صورت گرفته و به صورت گسترده نشر داده شود.

وی خطاب به فرمانداران افزود: پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی در شهرستان‌ها لازم است. این طرح باعث کاهش میزان مبتلایان و فوتی‌ها شده و بیماران شناسایی می‌شوند. در سطح اهواز اقدامات خوبی در راستای طرح شهید سلیمانی صورت گرفته که باید تقویت شود.

حیاتی گفت: در ستاد استانی اختیاراتی داریم که بر اساس آن فعالیت می‌کنیم اما اعلام تعطیلی در اختیار ستاد ملی است. افزایش هماهنگی بین دستگاه ها در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی افزود: در آبادان اقدامات خوبی در راستای پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی و گسترش ظرفیت های درمانی انجام شد که میتواند برای دیگر شهرستان‌ها الگو باشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان با بیان اینکه شرایط سنی فوتی‌های استان خیلی پایین آمده و بعضا شاهد مرگ افراد ۲۵، ۳۰ و۴۰سال هستیم گفت: برخی از بیماران کمتر از یک روز در بیمارستان بوده و فوت می‌کنند.این افراد ابتدا تصور می‌کردند که یک بیماری جزیی دارند در حالی که اگر زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند شاید از مرگشان جلوگیری می‌شد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل برای خروج از وضعیت کنونی واکسیناسیون عمومی است افزود: سهمیه جدید واکسن وارد استان خوزستان شده اما کفاف جمعیت نیست و باید به طور جدی پیگیری کنیم اگرچه عزم دولت بر این است که واردات واکسن را افزایش دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: واردات واکسن ولی الله حیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای بیان کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در خوزستان تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده که از این میزان بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان یادآور شد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم از گندم کاران خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شده است.

کد خبر 6093248

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود