Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون، و «ولیام تیلور» ژنرال ارشد آمریکایی، امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی خبری درباره روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهاراتی را مطرح کردند.

این مقام‌های ارشد پنتاگون در بخشی از سخنان خود گفتند: «ظرف مدت ۲۴ ساعت ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر را از افغانستان خارج کردیم؛ همچنانکه نیرو‌های ائتلاف و متحدانمان نیز  ۸ هزار و ۹۰۰ نفررا در این مدت خارج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تمرکز ما بر روی تسهیل و تسریع روند خروج از افغانستان است و متعهد می‌شویم که اقدامات بیشتری برای ایجاد سرپناه انجام دهیم.»

آن‌ها همچنین اعلام کردند: «تغییری در روند برنامه خروج نیروهایمان ایجاد نشده است و امیدواریم تا پایان ماه جاری خروج نیروهایمان را  تکمیل کنیم.»

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پنتاگون آمریکا نیروهای آمریکایی جان کربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر، پنتاگون در حال آماده شدن برای امضای قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار برای تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک روز جمعه گزارش داد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از ثبت سفارش جدید خرید تسلیحات از پنتاگون به ارزش ۶ میلیارد دلار به اوکراین را تأیید کرد.

بر پایه این گزارش، آستین پس از پایان نشست با گروه تماس اوکراین با موضوع تقویت نظامی ارتش اوکراین از آمادگی پنتاگون برای تخصیص کمک نظامی واشنگتن به ارزش ۶ میلیارد دلار خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا این بسته حمایت نظامی آمریکا به رژیم کی‌یف را بزرگ‌ترین بسته کمک مالی واشنگتن به کی‌یف توصیف کرد.

این بسته شامل سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت، گلوله‌های توپخانه، پهپاد، تجهیزات ضد پهپاد و موشک‌های هوا به هوا است.

گفتنی است که پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون دیروز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا ارسال تسلیحات جدید در قالب بسته کمکی نظامی به اوکراین را آغاز کرده است.

کد خبر 6089391

دیگر خبرها

  • تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌ متمرکز ۱۴۰۳
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا