Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه و دیگر رهبران کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی نسبت به تهدیدات احتمالی از سوی داعش در افغانستان برای امنیت جمهوری‌های آسیای مرکزی ابراز نگرانی و توافق کردند اقدامات خود برای تأمین امنیت منطقه را هماهنگ کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و رهبران جمهوری‌های منطقه آسیای مرکزی شرکت کننده در نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که روز دوشنبه بصورت کنفرانس ویدئویی برگزار شد، نسبت به اتفاقات رخ داده در افغانستان و تهدیدات بالقوه‌ای که ممکن است از این کشور ناشی شود، ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین با اعلام این مسئله، یادآور شد که ابتکارعمل برگزاری این نشست فوری از سوی رئیس جمهور پوتین مطرح شده بود که با استقبال رهبران دیگر اعضای این سازمان مواجه شد و سازمان دهنده این رویداد نیز "امامعلی رحمان" رئیس جمهوری تاجیکستان بود.

پسکوف افزود، رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی از این مسئله ابراز نگرانی جدی کردند که گروه تروریستی داعش همچنان مواضع قدرتمند خود در افغانستان را حفظ کرده است و با توجه به اوضاع کنونی در این کشور، می‌تواند تهدیداتی را برای کشورهای منطقه آسیای مرکزی بوجود آورد.

طبق اطلاعات کرملین، رئیس جمهوری روسیه در سخنان خویش در این نشست سران بر ضرورت هماهنگی اقدامات در خصوص مسائل مربوط به افغانستان بین کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی، همچنین در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل و گروه 20 تأکید کرد.

علاوه بر این، ولادیمیر پوتین همتایان منطقه‌ای خود را در جریان مذاکرات اخیر خود با روسای جمهوری ترکیه، جمهوری اسلامی ایران، فرانسه و همچنین نخست وزیر ایتالیا و صدراعظم آلمان درباره روند اوضاع کنونی در افغانستان قرار داد.

رهبران شرکت کننده در این نشست توافق کردند که تا تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور ماه) اقدامات لازم برای نشان دادن واکنش مشترک به تهدیدات ناشی از افغانستان را تهیه کنند.

رایزنی پوتین با رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر ایتالیا درباره افغانستانگفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان درباره اوضاع افغانستانرئیسی: برای نهایی‌کردن سند همکاری‌های ایران و روسیه اراده جدی داریم/ پوتین: از پیشنهاد ایران استقبال کردم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آسیای میانه اخبار روسیه ولادیمیر پوتین آسیای میانه اخبار روسیه ولادیمیر پوتین پیمان امنیت جمعی ابراز نگرانی کشورهای عضو رئیس جمهوری آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام پورخاقان در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد افزود: قوام امنیت و اقتدار هر کشوری بستگی به سلامت نیرو‌های مسلح دارد که استان یزد نیز باتوجه به اینکه استان کم حادثه‌ای است، خوشبختانه نیرو‌های مسلح آن نیز نیرو‌های کم پرونده‌ای هستند.
وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و صیانت و حفظ نیرو‌های مسلح از وظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و اگرچه خدایی ناکرده نیرویی مرتکب جرم شود، در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی با آن برخورد خواهد شد.
همچنین در این مراسم غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی و از خدمات مهدی تشکری در این سمت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت