Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از آغاز طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون نزدیک به ۶ هزار و ۳۵۰ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در این شهرستان دوز دوم واکسن کرونا دریافت کردند و تزریق دوز نخست و دوم این واکسن همچنان در این شهرستان با جدیت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمامی تخت‌های فعال بیمارستان سیدالشهدا (ع) آران و بیدگل به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر پر شده است و ظرفیت پذیرش بیمار جدید وجود ندارد، ادامه داد: وضعیت کرونایی آران و بیدگل فوق بحرانی و شکننده است و همکاری بیشتر مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک به عنوان بهترین واکسن زمانه و راه در امان ماندن از ویروس کروناست، اظهار داشت: تنها خواسته کادر درمان از مردم این است که از دورهمی‌های غیرضروری، رفتن به مکان‌های شلوغ و ترددهای غیرضروری خودداری کنند و همچنان استفاده از ماسک را بسیار جدی بگیرند.

خدمت‌رسانی ۳۸ قرارگاه بسیج مبارزه با کرونا

فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه اکنون ۳۸ قرارگاه بسیج در ۴۸ محله این شهرستان در قالب قرارگاه شهید سردار سلیمانی در طرح مردمی کردن سلامت محله محور به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: اجرای این طرح در اصل مردمی کردن مدیریت و مقابله با شیوع کرونا محسوب می‌شود.

وی افزود: این مهم می‌تواند به عنوان عاملی در قطع مجدد زنجیره شیوع کرونا عمل کند و سبب دسترسی آسان‌تر و بهتر بیماران کرونایی به خدمات مورد نیاز و افزایش رضایتمندی شهروندان در حوزه سلامت جسمی و روانی آنان شود.

بایبوردی ادامه داد: اجرای طرح سلامت محله‌محور در آران و بیدگل، بهبود طرح غربالگری و شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را در پی دارد و یک نوع آموزش همگانی ارتقای سلامت و حضور نیروهای مردمی در مقابله با ویروس کروناست.

وی با بیان اینکه طرح سلامت محله‌محور از سوی بسیج و با محوریت فرمانداری و مدیریت شبکه بهداشت و درمان و نیز بسیجیان در حال اجراست، اضافه کرد: مجریان این طرح بازوان پرتوان کادر پزشکی و پرستاری در مقابله با ویروس کرونا هستند.

فرماندار آران و بیدگل، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از نیروهای بسیجی و مردمی را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: تشدید نظارت بر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، آزمایش گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، آموزش و اطلاع‌رسانی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری مبتلایان به کووید ۱۹ از جمله هدف‌های راهبردی این طرح در شهرستان است.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری محله‌محور با هدف تبدیل «هر خانه یک پایگاه سلامت»، ستاد مقابله با کرونای آران و بیدگل را در این طرح یاری می‌کند، افزود: «سواد تاب‌آوری در مقابل خطرات کرونایی» و «سواد ارتقای بهداشت و سلامت عمومی» در شرایط کنونی ضرورت دارد.

تولید روزانه افزون بر ۱۶۴ هزار ماسک در آران و بیدگل

فرماندار آران و بیدگل گفت: روزانه ۱۶۴ هزار عدد ماسک و ۸۳ کیلوگرم اکسیژن تنفسی در شهرک‌های صنعتی این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی کرونا در موج پنجم شیوع کرونا افزود: «صیانت از جان مردم» و «صیانت از سلامت مردم»اولویت‌های مهم کارگزاران دولت در شرایط کرونایی است.

بایبوردی با تبریک روز پزشک و داروساز، بهترین هدیه مردم به پزشکان، پرستاران و داروسازان را رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا، شستشوی مکرر دستان، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضرور اعلام کرد و گفت: راهبرد اساسی و اصلی دولت سیزدهم، انجام واکسیناسیون عمومی و سراسری تا اوایل زمستان امسال است.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرمانداران واکسن کووید 19 کاشان آران وبیدگل پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرمانداران واکسن کووید 19 ویروس کرونا فرمانداران واکسن کووید 19 کاشان آران وبیدگل شیوه نامه آران و بیدگل ویروس کرونا محله محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار چناران گفت: مردان متجاهر به کمپ شهرستان و زنان به مرکز نگهداری و بازپروری مشهد منتقل شدند.
محسن مه آبادی افزود: جمع آوری این افراد در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان اجرا شده است.
فرماندار چناران گفت: این طرح با همکاری کلانتری‌های شهرستان و دستور قضایی با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل