Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:21:23 GMT

تزریق واکسن پاستور در هرمزگان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۶۱۳۹

تزریق واکسن پاستور در هرمزگان آغاز شد

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر فاطمه نوروزیان افزود: اولویت تزریق با افرادی است که در مرحلهٔ کارآزمایی بالینی، واکسن‌نما دریافت کرده‌اند.
 مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور (تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران) خرداد امسال با حضور ۲۴هزار داوطلب در بندرعباس و ۶شهر دیگر اجراشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در  این فرایند ۲۰درصد از داوطلبان در آن مرحله واکسن‌نما دریافت کردند که اکنون واکسن اصلی را دریافت می‌کنند.
این واکسن با نام تجاری «سوبرانا۲/ Soberana ۲» عرضه می‌شود و طبق گفتهٔ دکتر علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران تزریق ۳دوز از این واکسن (۲دوز اصلی و ۱دوز یادآور) کارایی آن را به ۹۱/۲درصد می‌رساند.
همچنین به گفتهٔ مدیر انستیتو پاستور و نیز مدیر انستیو فینلای کوبا، ۳دوز از واکسن سوبرانا۲ در ۷۵درصد موارد جلوی انتقال ویروس را گرفته و در نزدیک به ۱۰۰درصد موارد از مرگ بیماران جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها واکسن هرمزگان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن هرمزگان بهداشت و سلامت واکسن هرمزگان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال سه هزار و ۶۰۴ TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که ۶۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی افزود: این کانتینر‌ها عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالا‌های با شرایط نگه‌داری ویژه به کشور‌های حوزه خلیج فارس ارسال شد.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان صادرات کالای غیرنفتی را نیز با ۳۲ درصد افزایش ۶ هزار و ۲۹ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان