Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@19:54:45 GMT

مردم نسبت به توصیه کادر پزشکی پایبند باشند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۶۱۴۴

مردم نسبت به توصیه کادر پزشکی پایبند باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،آیت الله ناصر مکارم شیرازی همزمان با زاد روز بوعلی سینا پزشک برجسته ایرانی و روز پزشک در پیامی نکاتی را در این خصوص بیان کرد.

این مرجع تقلید در پیام خود گفت: یکم شهریور مصادف با زادروز ابوعلی سینا پزشک برجسته ایرانی است و به پاسداشت او و برای تقدیر و تجلیل از خدمات بی دریغ پزشکان به عنوان روز پزشک در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت قرن‌ها آثار بوعلی، فیلسوف و پزشک پرآوازه جهان اسلام همچنان محل مراجعه متخصصان طب قرار دارد و کتاب قانون وی که از معروف‌ترین منابع طب کهن بشمار می‌رود، سالیان متمادی در مراکز پزشکی اروپا تدریس شده است.

در ادامه پیام این مرجع تقلید آمده است: امسال روز پزشک معنای دیگری پیدا نموده و یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنان در مقابله با بلای فراگیر کرونا است. پیشگامان سلامتی که از جان خویش گذشته و در این راه قربانی‌های پرشماری را تقدیم کرده اند، اینجانب این روز را به جامعه فداکار و پرتلاش پزشکی ایران تبریک گفته، صحت و سلامتی ایشان را از درگاه باری تعالی خواستارم.

در این پیام تصریح شده است: فرصت را مغتنم شمرده مجدد به عموم مردم سفارش می‌کنم که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به توصیه‌های کادر پزشکی و درمانی پایبند باشند، زیرا خطر جدی است.
در پایان بار دیگر همت والای پزشکان و پرستاران و کادر درمانی، اداری و خدماتی را در مقابله با این بلای پرخطر ارج نهاده، توفیق روزافزون همگان را از بارگاه پروردگار عالمیان خواهانم.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکی مرجع تقلید پزشک مکارم شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش گفت: پزشک متخلفی که در یکی از روستاهای تالش مدعی بود با دستگاهی همه بیماری ها را درمان می کند، دستگیر شد.

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گزارشی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟ پروانه مطب ۹۶ پزشک متخلف باطل شد توبیخ پزشک متخلف بخاطر دریافت وجه مازاد از بیمار

دیگر خبرها

  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • واکنش شهرداری نسبت به قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • شک و تردید درباره رسیدن یک استقلالی به تراکتور
  • پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم