Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:51:30 GMT

بهره برداری از واحد فراوری طلای هیرد دو ماه آینده

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۶۳۴۰

بهره برداری از واحد فراوری طلای هیرد دو ماه آینده

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جلالیان در نشست خبری با بیان اینکه معدن طلای هیرد ذخیره قطعی حدود ۵ میلیون تن کانسنگ طلا را دارد، اظهار کرد: طرح فرآوری و استحصال طلا نیز در جوار این معدن در دست احداث است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۲ درصد اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود این پروژه تا دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در محدوده طلای هیرد تاکنون انجام عملیات استخراج و باطله‌برداری توسط سرمایه‌گذار مربوطه انجام شده است، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای راه اندازی واحد فرآوری توسط سرمایه گذار انجام شده است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از فاز اول این پروژه بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال در استان ایجاد می‌شود، بیان کرد: ظرفیت کارخانه فرآوری و تولید ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا است.

جلالیان با اشاره مشکل نبود زیرساخت ها از جمله آب، برق، گاز، مخابرات، جاده، حمل و نقل ریلی در مناطق معدنی استان اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال تنها برای اجرای خط انتقال آب پروژه هیرد بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته وی اجرای خط انتقال آب از روستای سیب چاه به مجموعه معادن هیرد با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال و خرید حقابه از شرکت سهامی زراعی با اعتبار برآوردی ۱۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با بیان اینکه شبکه برق کارگاهی به سایت اداری کارخانه نیز توسط سرمایه‌گذار انجام شده است، تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به جبران خسارات و حقوق مرتع‌داران در اجرای خط انتقال آب نیز پرداخت شده است.

وی از صدور ۶ پروانه اکتشاف، یک گواهی کشف و چهار پروانه بهره‌برداری در استان توسط این مجتمع خبر داد و بیان کرد: فعالیت‌های این مجتمع برای پنج معدن آهن حنار، طلای هیرد، روی ملوند، آهن بیشه و طلای خونیک در حال انجام است.

وی مجموع ذخایر اکتشاف شده فلزی در این معادن هفت میلیون و ۵۸۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان استخراج مواد معدنی معادن مجتمع از ابتدا تاکنون ۶۴ هزار و ۷۶۰ تن بوده است.

جلالیان از اشتغال برای ۲۷۵ نفر در ۶ معدن زیرمجموعه این مجتمع خبر داد و عنوان کرد: میزان اشتغال در زمان بهره‌برداری از این معادن نیز ۴۲۰ نفر خواهد بود.

مدیر مجتمع مواد معدنی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در معدن روی ملوند عملیات استخراجی از ابتدای آذر ۱۳۹۸ آغاز شده است، ادامه داد: تا کنون ۳۵ هزار و ۹۷۴ تن ماده معدنی استخراج شده است.

به گفته وی در این معدن نیز احداث شبکه برق رسانی توسط پیمانکار مربوطه انجام شده است.

جلالیان با بیان اینکه احداث بستر زیرساخت مخابراتی در معدن آهن حنار انجام شده است، گفت: همچنین در این معدن تاکنون عملیات باطله‌برداری رویی پیت معدن با حجم برداشت ۱۷۳ هزار متر مکعب انجام شده است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌ها و هزینه‌های بالای اجرای آن باعث کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به فعالیت در استان می‌شود، تصریح کرد: مشکل نیروی انسانی مورد نیاز سرمایه‌گذران و پیمانکاران از دیگر مشکلات در استان است.

کد خبر 5288597

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند معادن ویروس کرونا محرم 1400 هفته دولت واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان ماه محرم خطبه های نماز جمعه عکس استانها واکسیناسیون معدنی خراسان جنوبی انجام شده بهره برداری مدیر مجتمع طلای هیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ، دکتر صادقی ثانی در تشریح اظهار داشت: واحد آموزشی درمانی پژوهشی "توانبخشی کف لگن" به همت اعضای گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی استان در هفته سلامت به بهره برداری رسید.

وی تامین زیرساخت های آموزشی و توانمندی دانشجویان رشته فیزیوتراپی و تامین زیرساخت های توسعه ی رشته ای را از اهداف راه اندازی این واحد در بخش آموزشی عنوان کرد.

دکتر صادفی همچنین ایجاد بستری مناسب و جدید برای تحقیقات مشکلات و معضلات حاضر و رو به رشد مربوط به ناحیه لگن و کمربند لگنی مانند دردهای این ناحیه، نازایی، بی اختیاری های دفع، احتباس و عدم دفع، اختلالات جنسی و کمردردها و ... را از اهداف حوزه پژوهشی این واحد برشمرد.

دکتر صادقی اضافه کرد: با افتتاح این واحد خدمات درمانی در جهت کمک به بیماران مبتلا به کمردرد، دردهای لگنی، بی اختیاری های ادراری و مدفوعی، افتادگی های مثانه، مشکلات رحمی، یبوست، احتباس ادراری، شب ادراری ها، جراحی های ناحیه لگن، نازایی ها و ... افزایش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین با راه اندازی این واحد زمینه ارتباطات بین رشته ای مانند مامایی، زنان، گوارش، داخلی، فیزیوتراپی، اورولوژی را در زمینه های آموزشی درمانی-پژوهشی فراهم و از ارجاع بیماران مربوطه به استان های دیگر جلوگیری می شود.

دکتر صادقی با اشاره به گروه هدف دریافت کننده خدمت این واحد تخصصی گفت: بیماران مبتلا به بی اختیاری ادرار، بی اختیاری مدفوع، یبوست، دردهای ناحیه کمربندلگنی، مبتلایان به اختلالات جنسی و مشکلات ناباروری می توانند از خدمات این واحد بهره مند شوند.

به گفته وی؛ همه خمات این واحد زیر نظر اعضای هیئت علمی گروه فیزیوتراپی ارائه می شود.

مدیرگروه فیریوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، مشاوره عمومی و رایگان مراجعین اسکلتی عضلانی و غربالگری، توصیه های ارگونومیکی پیشگیراننده و درمانی و مشاوره های خدمات توانبخشی قلبی ریوی، مشکلات کف لگن، بیماری های مغز و اعصاب ، بیماری های روماتیسمی، دیابت و ... بصورت رایگان به مراجعه کنندگان مرکز فیزیوتراپی کلینیک امام علی (ع) شهرکرد ارائه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900033

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده