Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@11:17:45 GMT

ساعت ۲ و ۳۰ اوج سرعت خودروها در معابر پایتخت است

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۶۹۳۲

ساعت ۲ و ۳۰ اوج سرعت خودروها در معابر پایتخت است

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ساعت یک تا ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد زمان اوج سرعت‌ خودروها در شهر تهران است...

به گزارش مشرق، سرهنگ "محمد رازقی" اظهار داشت: طی بررسی‌هایی که در خصوص تخلفات رانندگان در ماه‌های مختلف سال داشته‌ایم دریافتیم آموزش‌ها و توجیهات انجام شده، منجر به کاهش سرعت‌های غیرمجاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: شب‌های تعطیلات و روزهای تعطیل نسبت به شرایط عادی شاهد افزایش محسوس سرعت هستیم. کمترین سرعت‌ها نیز بعد از ظهرها در ساعت ۱۵ الی ۱۹ به ثبت رسیده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در برخی از بزرگراه‌ها مانند بزرگراه شهید خرازی، شهید بابایی و شهید همدانی که خلوت‌تر هستند و تردد در آن‌ها کمتر است میانگین سرعت بالا و تقریباً به ۱۷۰ نیز می‌رسد.

این مقام راهور فاتب تاکید کرد: سرعت غیرمجاز یکی از علل اصلی تصادفات است لذا به رانندگان توصیه می‌کنم در حین رانندگی سرعت مجاز را یک اصل قرار دهند و ضمن رعایت سرعت مجاز و سرعت مطمئنه رانندگی خطر آفرین را هم نداشته باشند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه سرعت بالا زمان عکس العمل راننده را به شدت کاهش می‌دهد، خطاب به رانندگان گفت: با سرعت ۸۰ کیلومتر به بالا احتمال فوت عابر را به ۱۰۰ درصد افزایش می‌دهید.

رازقی ادامه داد: سرعت بالا باعث می‌شود تا راننده در مواجه با خطر و یا رعایت نشدن حق تقدم نتواند خودرو را کنترل کند و تثادفاتی که با جراحات شدید و فوت همراه است رقم بخورد.

وی خاطرنشان کرد: یک تحقیق علمی نشان می‌دهد، اگر سرعت وسیله نقلیه‌ای که با عابری برخورد می‌کند ۳۰ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر پنج درصد است، و اگر سرعت خودرو ۴۵ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر ۵۰ درصد می‌شود، و اگر سرعت وسیله نقلیه ۸۰ کیلومتر باشد احتمال فوت عابر ۱۰۰ درصد خواهد بود.

این مقام راهور ابراز داشت: اگر بخواهیم نحوه برخورد با سرعت‌های غیرمجاز را دسته‌بندی کنیم، سه سطح می‌شود. سرعت بیش از ۳۰ کیلومتر از حد مجاز، سرعت بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر از حد مجاز، و سرعت بالای ۵۰ کیلومتر در ساعت که به نوعی این سرعت برای فرد و دیگر رانندگان خطرآفرین است و در قرارگاه سرعت برای این نوع رانندگان پیامک ارسال و آن‌ها با حضور در پلیس راهور تهران بزرگ ضمن دادن تعهد مبنی بر تکرار نکردن تخلف آموزش‌های لازم را نیز می‌بینند.

رازقی یادآور شد: برخی از این تخلفات مربوط به سازمان‌هاست که ما آن‌ها را به سازمان مربوطه به صورت مکتوب اعلام می‌کنیم. همچنین خودروهایی با پلاک سیاسی که مربوط به نمایندگان سایر کشورها هستند از طریق مبادی خود از طریق وزارت خارجه به کشورها اعلام می‌شود.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان پلیس راهور شهر تهران پلیس راهور تهران سرعت خودروها پلیس راهور تهران بزرگ سرعت بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

او افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

کد خبر 847204 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران تصادف حوادث ایران

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک