Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید شیرانی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه افزایش موارد فوتی ناشی از کرونا در استان در موج پنجم با تاخیر شروع شد اما طی ۲ هفته اخیر تعداد این موارد در استان رشد قابل توجهی کرد و میزان فوتی‌ها ۲ رقمی شده است که طی شبانه‌روز اخیر این میزان به بالاترین حد خود رسید.

وی ادامه داد: موج پنجم کرونا در این استان طولانی شده است و این موج به هر میزان طولانی شود به همان اندازه نیز تعداد فوتی‌ها افزایش پیدا می‌کند به طوری که در حال حاضر ۶۷ بیمار کرونایی بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرانی در ادامه از مراجعه یک هزار و ۷۹۲ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی استان در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷۳ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند که آزمایش ۸۱ مورد تاکنون مثبت قطعی اعلام شده است و ۵۲۷ بیمار نیز سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان در حال انجام است و جمعیت دریافت‌کننده واکسن در استان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، خاطرنشان کرد: اگرچه طرح واکسیناسیون تا حدی از مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان کاسته است اما مهمترین اصل در شکستن موج پنجم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

شیرانی افزود: همچنان در اوج موج پنجم کرونا قرار داریم و با وجود ثباتی که در تعداد بیماران سرپایی وجود دارد اما تعداد بستری‌ها همچنان در حال افزایش است و مدت ماندگاری در این وضعیت نامشخص است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲ شهریور) ۱۸۵ هزار و ۷۵۷ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در چهارمحال و بختیاری انجام شده است که بر اساس آن ۶۷ هزار و ۱۹۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

طرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت چهارمحال و بختیاری موج پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان