Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:47:38 GMT

«تنگ ارم» منطقه شکار ممنوع شد/ پیشگیری از صید غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۷۷۹۸

«تنگ ارم» منطقه شکار ممنوع شد/ پیشگیری از صید غیرمجاز

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه محیط زیست دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی است که زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری، پرندگان و آبزیان به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه منطقه ارم یا تنگ ارم از مناطق کوهستانی استان بوشهر بوده و زیستگاه گونه‌های مهمی همچون پازن، قوچ و میش است خاطرنشان کرد: این منطقه زیستگاه پرندگانی همچون کبک و تیهو است و چشم انداز زیبایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با پیشنهادی که ارائه کردیم، منطقه ارم منطقه شکار ممنوع شد و در فهرست مناطق شکار ممنوع کشور وارد شد.

قلی نژاد تصریح کرد: منطقه ارم در استان بوشهر یکی از مناطق ارزشمند زیستی و زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری ارزشمند است که نیازمند حفاظت با همکاری و مشارکت جامعه محلی و همیاران محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: تصویب این منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع با پیشگیری از هر گونه شکار و صید غیر مجاز در منطقه، باعث افزایش ضریب حفاظتی از منطقه و انجام اقدامات حفاظتی بیشتر خواهد شد.

کد خبر 5288685

منبع: مهر

کلیدواژه: تنگ ارم بوشهر اداره کل محیط زیست استان بوشهر دشتستان شهرستان دشتستان ویروس کرونا محرم 1400 هفته دولت آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان خطبه های نماز جمعه واکسیناسیون محدودیت های کرونایی اردبیل استان بوشهر شکار ممنوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار اشاره کرد:کاهش پرونده‌های قضایی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشوراز طریق نظارت ماهواره ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزات، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوز‌ها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود