Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:51:10 GMT

تنگ ارم در استان بوشهر منطقه شکار ممنوع شد 

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۷۵۸۰

تنگ ارم در استان بوشهر منطقه شکار ممنوع شد 

ایسنا/بوشهر منطقه ارم در شهرستان دشتستان استان بوشهر با پیشنهاد اداره کل حفاظت محیط زیست این استان در فهرست مناطق شکار ممنوع کشور وارد شد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: منطقه ارم در استان بوشهر یکی از مناطق ارزشمند زیستی و زیستگاه انواع گونه های گیاهی و جانوری ارزشمند است که نیازمند حفاظت با همکاری و مشارکت جامعه محلی و همیاران محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد قلی نژاد ادامه داد: تصویب این منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع با پیشگیری از هر گونه شکار و صید  غیر مجاز در منطقه ،شاهد افزایش ضریب حفاظتی از منطقه  و انجام اقدامات حفاظتی بیشتر خواهیم بود .

به گزارش ایسنا، بخش ارم یکی از بخش‌های شهرستان دشتستان در استان بوشهر در جنوب کشور به مرکزیت شهر تنگ ارم است که زیستگاه گونه‌های مهمی همچون پازن، قوچ، میش و پرندگانی همچون کبک و تیهو است.

منطقه یا مناطق شکارممنوع در واقع به زیستگاه‌هایی با ویژگی‌های بارز گفته می شود که جمعیت جانوری آن ‌ها به دلیل شکار بی‌رویه رو به کاهش است و از این رو نیاز به حمایت دارند. به همین خاطر و برای حفظ گونه های در معرض خطر جانوری و گیاهی برای مدتی محدود، به طور مثال حدود ۳ تا ۵ سال، مناطقی را به عنوان مناطق شکار ممنوع ایران شناسایی می‌کنند.

استان بوشهر تا پیش از این دو منطقه شکار ممنوع  “کوه مند” و “شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم”  کهاز زیستگاه‌های مهم کل و بز و قوچ و میش محسوب می‌شدند را داشت. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محیط زیست شكار ممنوع منطقه شکارممنوع استانی شهرستانها استان بوشهر شکار ممنوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد

حسین رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهل و دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز شهرستان‌ها و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر به میزبانی شهرستان دیلم و در محل دبستان دخترانه عصمت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: در این مسابقات دانش آموزان شرکت کننده در ۱۲ رشته، در ۲ بخش پسران و دختران طی ۲ روز به رقابت پرداختند.

.وی گفت: پیش از این نیز، مسابقات دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق نیمه جنوبی استان بوشهر در شهر کاکی برگزار شده است.

کد خبر 6088812

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید