Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:58:20 GMT

آغاز هویت گذاری ۹۰ هزار دام‌ها در ارسنجان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۸۱۶۲

آغاز هویت گذاری ۹۰ هزار دام‌ها در ارسنجان

ایسنا/فارس مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از پلاک کوبی و هویت گذاری ۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای طرح سراسری هویت گذاری دام در این شهرستان خبر داد.

سیدناصر حسینی خرمی با بیان اینکه طرح هویت گذاری دام از تیرماه سال گذشته شروع شده است و همچنان ادامه دارد، گفت: این پلاک‌ها بصورت ۱۵ رقمی کد گذاری شده و پس از ثبت در سامانه مرکز اصلاح نژاد دام، در شناسایی نژاد و جنس دام و همچنین منطقه نگهداری آن‌ها کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از جهادکشاورزی فارس، او خاطرنشان کرد: ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی با همکاری بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام داده‌اند. 

حسینی‌خرمی، هدف از اجرای این طرح را دستیابی به آمار واقعی دام، حذف هزینه‌های موازی شناسایی دام، تسهیل در توزیع نهاده‌ها، جلوگیری از قاچاق دام، تامین نیاز صنایع دامپروری به واکسن و دارو، استقرار نظام صحیح بهداشتی و همچنین سرعت و دقت در امور بیمه دام عنوان کرد.

او ضمن تاکید بر لزوم هویت گذاری تمام دامهای ارسنجان، اعلام کرد: کارگزاران هویت گذاری دام در این شهرستان، اتحادیه شرکتهای تعاونی عشایری به نمایندگی آقای ابراهیمی، اتحادیه شرکت تعاونی تولید صالح آباد به نمایندگی آقای پیشاهنگ و اتحادیه صنعت دامپروری استان به نمایندگی دکتر حمزوی هستند که همه دامداران می‌توانند با مراجعه به آنان برای پلاک کوبی و هویت گذاری دام خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دامپزشكي طرح هویت گذاری دام ارسنجان هویت گذاری دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد از آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در شهرستان خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی و مضرات مصرف بی‌رویه در جامعه و همچنین شعار هفته زمین پاک امسال «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»؛ اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اقدام به آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های نایلونی با کیسه‌های پارچه‌ای در سطح شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت نان و مصرف بالای روزانه توسط آحاد مردم، این اداره ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها را در اولویت قرار داده و طی هماهنگی با فرماندار و تشکیل جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و دیگر ادارات مرتبط در هفته زمین پاک اقدام به آغاز توزیع ۳۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در سطح نانوایی‌ها در مرحله اول کرده است.

رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد اضافه کرد: همچنین طرح ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر با جدیت پیگیری خواهد شد.

بلکی‌وند بیان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته است و به‌تدریج نایلون و پلاستیک حذف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه