Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:52:09 GMT

کرونا و کمبود تجهیزات چالش امروز شمشیربازی

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۸۳۳۷

کرونا و کمبود تجهیزات چالش امروز شمشیربازی

ایسنا/اردبیل مربی اردبیلی و سرمربی تیم ملی شمشیربازی اپه جوانان ایران گفت: تعطیلی مسابقات به‌خاطر کرونا و کمبود تجهیزات به‌خاطر وارداتی بودن چالش‌های اصلی پیشروی رشته شمشیربازی است.

صادق آرامش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رشته شمشیربازی مثل تمام رشته‌های ورزشی دیگر تقریباً از زمان فراگیری ویروس کرونا به حالت تعطیلی درآمده و تمام فعالیت‌های هیئت‌ها کلاً تعطیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قبل از کرونا در اسلحه اپه با برنامه‌هایی که داشتیم یک تیم ملی خوبی درست کرده بودیم، تصریح کرد: از شانس بد ما، کلاً اردوها و مسابقات به‌خاطر  کرونا تعطیل شد و چالش اصلی ما ریزش شدید ورزشکار در این رشته است و چالشی دیگرم که داریم کمبود تجهیزات به‌خاطر وارداتی بودن آن است که با گرانی دلار  تقریباً کار را برای خانواده‌ها و هیئت‌ها سخت کرده است.

مربی اردبیلی و سرمربی تیم ملی شمشیربازی اپه جوانان ایران ادامه داد: برای رفع این مشکلات باید تمامی هیئت‌های استان و ارکان فدراسیون پای‌کار بیایند تا با  برنامه‌ریزی مدون بتوان از این برهه عبور کرد.

به گفته آرامش، استعدادیابی‌های مستمر، برگزاری اردوهای مفید برای شمشیربازان و همچنین خرید کلان تجهیزات شمشیربازی توسط فدراسیون و هیئت‌ها و توزیع بین  ورزشکاران مستعد می‌تواند منجر به کشف استعدادهای برتر در شمشیربازی شود.

کار سخت با تعطیلی هیئت‌ها

این مربی اردبیلی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ عضو کادر فنی تیم ملی اپه در هر سه رده بوده‌ام، ادامه داد: خدا را شاکرم که فدراسیون در این مقطع حساس به من اعتماد  کرده و این مسئولیت را برعهده بنده گذاشتند.

آرامش با اشاره به اینکه باتوجه‌به شناختی که از بازیکنان تیم ملی دارم و استعدادی که در آنها می‌بینم می‌توان با یک برنامه‌ریزی خوب طی دو سال بتوان نتایج درخور این  اسلحه به دستاورد، ادامه داد: مسابقات آسیایی جوانان در ازبکستان را پیشرو داریم که اسفندماه برگزار می‌شود.

مربی اردبیلی و سرمربی تیم ملی شمشیربازی اپه جوانان ایران افزود: باتوجه‌به تعطیلی تمام تمرینات هیئت‌های استان‌ها کارمان خیلی سخت است ولی ما با تمام قدرت کارمان را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: رئیس فدراسیون هم یک اردوی مشترک خارجی قول داده‌اند که می‌توانیم خودمان را تا حدودی به مسابقات برسانیم ولی بازیکنان شمشیربازی جوانان استعداد خوبی دارند که می‌توانیم نتایج درخوری کسب کنیم.

به گفته آرامش، هیئت شمشیربازی استان اردبیل و اداره کل ورزش و جوانان استان قول مساعد داده‌اند که تمام اردوهایمان را تا مسابقات ازبکستان در اردبیل با امکانات خوبی برگزار کنیم تا بتوانیم به موفقیت در مسابقات ازبکستان برسیم.

وی با بیان اینکه استعدادیابی در شمشیربازی یک مقوله کاملاً تخصصی است، تشریح کرد: فدراسیون همه‌ساله با حضور کارشناسان و خبرگان این  رشته به تربیت استعدادیاب برای تمامی هیئت‌های استانی می‌پردازد.

 مربی اردبیلی و سرمربی تیم ملی شمشیربازی اپه جوانان ایران اضافه کرد: ما از مدارس شروع به جذب نفرات می‌کنیم و تمامی آیتم‌های موردنیاز را  بر روی منتخبین انجام می‌دهیم و در واقع نفراتی که توانستند آیتم‌ها روا با موفقیت سپری کنند، به تمرینات هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه کشورمان استعداد زیادی در رشته شمشیربازی دارد، تشریح کرد: در اسلحه سابر در مسابقات جهانی و المپیک خوب درخشیدند و  فقط برنامه‌ریزی خوب و مدون توسط فدراسیون و کادر تیم می‌تواند ما را به نتایج خوب سوق دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شمشيربازي منطقه اردبیل تیم ملی شمشیربازی شمشیربازی اپه هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی امید جوانان در یاسوج

 سرپرست تیم ملی هاکی گفت: در این اردوی ۵ روزه ۷۵ هاکی کار منتخب حضور دارند.

شعبانی گفت: در پایان این اردو ترکیب تیم ملی هاکی امید جوانان برای شرکت در مسابقات جهانی مشخص خواهد شد.

وی گفت: اولین بازی تیم ملی در این مسابقات اواخر همین ماه در کشور مغرب برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • کرمان زیرساخت‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال را دارد
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • چالش کمبود معلم در چهارمحال و بختیاری رفع شد
  • اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی امید جوانان در یاسوج
  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!