Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا با بیان این که تاکنون بیش از ۷۰ هزار نفر از افغانستان خارج شده‌اند، گفت که واشنگتن می‌تواند روند تخلیه ها را قبل از پایان ماه اوت به شرط همکاری طالبان تکمیل کند.

 به نقل از الجزیره، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز چهارشنبه گفت که ایالات متحده در مسیر تکمیل تخلیه کلیه نیروها و پرسنل آمریکایی از افغانستان تا قبل از موعد مقرر (۳۱ اوت) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شمار افراد خارج شده از افغانستان اشاره کرد و گفت که ظرف ۱۰ روز گذشته بیش از ۷۰ هزار تن افغانستان را ترک کردند.

رئیس جمهور آمریکا به مساله تمدید زمان تخلیه نیروها از افغانستان اشاره کرد و گفت که خروج نیروهای آمریکایی تا ۳۱ اوت به پایان می‌رسد ولی این مساله را به همکاری طالبان منوط دانست.

وی عنوان داشت: این موضوع مشروط به این است که طالبان مانع تلاش‌های آمریکا برای تخلیه نیروها و افراد نشوند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من از وزیر خارجه خواستم گزارشی درباره تعداد آمریکایی‌های باقی مانده در افغانستان تهیه کند و از پنتاگون و وزارت امور خارجه درخواست کردم که برنامه‌های جایگزین را ارائه دهند تا در صورت نیاز اجرا شود.

بایدن همچنین درباره دولت آینده افغانستان در سایه حضور طالبان گفت: مشروعیت دولت آینده افغانستان به رفتار آن بستگی دارد و ما طالبان را با اقدامات آنها قضاوت خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین به تهدیدات تروریستی علیه نیروهای کشورش اشاره کرد و گفت:  "داعش خراسان"، (شاخه داعش در افغانستان) به دنبال هدف قرار دادن فرودگاه کابل، نیروهای ما، نیروهای متحد و غیرنظامیان بی گناه است.

وی تصریح کرد: هرچه آمریکایی‌ها بیشتر در افغانستان بمانند، خطر فزاینده حمله گروه تروریستی داعش خراسان افزایش خواهد یافت. هرچه زودتر بتوانیم کار (عملیات تخلیه) را تمام کنیم ، بهتر است. هر روز از عملیات، خطرات بیشتری را برای نیروهای ما به همراه دارد. هر روز که در آنجا هستیم، روز دیگری است و می‌دانیم که داعش (خراسان) به دنبال حمله به فرودگاه (کابل) و نیروهای آمریکایی و متحدانش است.

بایدن در ادامه به حضورش در کنفرانس مجازی روز سه شنبه سران گروه هفت اشاره کرد و گفت که سران گروه ۷ اتفاق نظر داشتند که موضع یکسانی در قبال گروه طالبان در پیش بگیرند و براساس عملکرد این گروه و نه اظهارات آنها تصمیم خواهند گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد که هیچ یک از اعضای گروه ۷ روی حرف طالبان حساب نخواهند کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در پایان اظهاراتش، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ نداد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات ضد متجاوزان انجام داده است.

سخنگوی نیروهای ارتش یمن اعلام کرد که ارتش یمن امروز (جمعه) یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک دریایی ضد کشتی، نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حملات این کشور در دریای سرخ هدف قرار داده و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از مردم یمن به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت‌های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی و ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تقدیر و سپاس گزاری کرد.

کد خبر 6089416

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی