Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هادی عسکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره ابلاغ شیوه نامه کارنامه فرهنگی اجتماعی دانشجویان به دانشگاه های کشور، اظهار داشت: شیوه نامه کارنامه فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه های کشور از سوی غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: تاکنون ساز و کار دقیق و جامعی برای ارزیابی فعالیت های دانشجویان در سطوح فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در دانشگاه ها تعریف نشده بود؛ امری که انگیزه ای بیشتر برای مشارکت موثرتر دانشجویان در حوزه های مرتبط ایجاد می کند.

عسکری با اشاره به اهداف کارنامه یادشده، افزود: این کارنامه با هدف ارزیابی فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و فراهم سازی امکان صدور گواهینامه نقش آفرینی در فعالیت های داوطلبانه فرهنگی و اجتماعی دانشجویان تدوین شده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره مزیت این کارنامه خاطرنشان کرد: وقتی حضور دانشجویان مورد رصد و ثبت قرار می گیرد، نمایانگر میزان فعالیت ها و عملکرد حوزه های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.

به گفته عسکری، این امر وقتی ارزش بیشتری می یابد که متوجه باشیم دانشگاه علاوه بر مسوولیتی که در زمینه آموزش انتقال دانش و آماده ساختن دانشجویان برای ورود به جامعه همچنین نقش آفرینی در عرصه کارشناسی و مدیریت کشور دارد، رسالت مهم دیگری هم پیرامون تربیت انسان های اخلاق گرا، متعهد و مسوولیت پذیر عهده دار است.

وی ادامه داد: تمهید ساختارهایی برای جلب مشارکت داوطلبانه و فعالانه دانشجویان در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از جمله راهکارهایی است که به دانشگاه کمک می کند خود را در آموزش عالی به شیوه مدیریتی با استانداردهای جهانی نزدیک کند و با اتخاذ رویکردهای مدیریتی، نسل جدیدی از دانشگاه اسلامی آن گونه که شایسته جایگاه علم و دانش در نظام اسلامی است، به نمایش بگذارد.

عسکری خاطرنشان کرد: از اهداف این اقدام می توان به ترغیب و تشویق دانشجویان بر انجام فعالیت های گروهی علمی، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، افزایش اهمیت مسوولیت پذیری اجتماعی، لزوم نقش آفرینی جمعی دانشجویان، کمک به دانشگاه برای انجام رسالت خود در قبال تربیت اخلاقی، معنوی و اجتماعی دانشجویان، دسترسی به کارنامه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دسته بندی اولویت های فرهنگی و اجتماعی نظام دانشگاهی بر مبنای شاخص های ارزیابی، استانداردسازی و دستیابی به نظام ارزیابی واقعی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در کنار ارزیابی آموزش و پژوهشی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره نحوه ارزیابی فعالیت های دانشجویان، اظهار داشت: نحوه ارزیابی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و حداکثر امتیازی که دانشجویان در انجام آن فعالیت ها در نهادهای زیر مجموعه و مجموعه های مرتبط می توانند کسب کنند در جداولی به تفکیک آمده است که بر اساس ملاحظات و امتیازاتی که کسب می کنند در سوابق اجرایی دانشجویان ثبت می شود.

وی درباره شاخص های ارزیابی کمی و کیفی، گفت: این شاخص های ارزیابی در ۲ بخش کمی و کیفی دیده شده است؛ عضویت در گروه های دانشجویی، عضویت در کارگروه ها، کمیته های مشورتی و اجرایی در سطح دانشگاه ها و وزارت علوم، کسب رتبه در جشنواره ها، همایش ها و مسابقات فرهنگی، عضو فعال در هیأت های مذهبی و دانشجویی، ‌فعالیت های داوطلبانه در سایر نهادها و دستگاه ها با تایید معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جزو شاخص های ارزیابی کمی است.

عسکری بیان کرد: اخلاق کار جمعی، مسوولیت پذیری، توانایی رهبری و مدیریت گروهی، همدلی، ارتباط موثر و میزان خلاقیت در انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در زیر گروه شاخص های ارزیابی کیفی بررسی می شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،‌زمان ارایه این کارنامه به دانشجویان را اعلام کرد و اظهار داشت: این کارنامه بعد از فراغت از تحصیل به دانشجویان داده می شود و مبنای کار از سال تحصیلی گذشته است. دانشجویانی که در تشکل ها و گروه های قانونی در دانشگاه عضویت داشته و  فعالیت می کنند، سوابق خود را برای درج در این کارنامه ذخیره کنند.

برچسب‌ها معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجو اختصاصی ایرنا دانشگاه آموزش برخط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجو اختصاصی ایرنا معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجو اختصاصی ایرنا دانشگاه آموزش برخط فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم فرهنگی و اجتماعی اجتماعی دانشجویان ارزیابی فعالیت فعالیت های فرهنگی شاخص های ارزیابی کارنامه فرهنگی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: ایجاد مراکز مشاوره فعال و استفاده از ظرفیت خیرین یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مشکلات دانشجویان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جهانگیر جوانمرد در نشست با مسئولان فرهنگی دانشگاه ها اظهار داشت: در صورتی که از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها، نخبگان و صاحبنظران به خوبی استفاده شود در پیشگیری از وقوع بسیاری از معضلات اجتماعی به نتایج خوبی دست می یابیم.

وی با انتقاد از فاصله فکری ایجاد شده در بین اساتید و دانشجویان خاطرنشان کرد: تقویت مهارت های ارتباطی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و گفتمان بین اساتید و دانشجویان به منظور فراهم کردن فرصت های آشنایی با مشکلات دانشجویان و تلاش برای حل آن ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه مقوله پیشگیری یک امر فرازمانی و فراقوه ای است، گفت: یکی از مهمترین راهکارهای کاهش آسیب‌ها، استرس‌ها و نیز سایر مشکلات دانشجویان، ایجاد واحد‌های مشاوره فعال و مراکز نیکوکاری در دانشگاه‌هاست که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌ها و به ویژه خیرین نسبت به حل و فصل بسیاری از این مشکلات دست پیدا کرد.

در این نشست مسئولان فرهنگی دانشگاه‌ها نیز با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان از برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌ها به تبیین و تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول!
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است