Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@02:08:07 GMT

پیشکسوت رسانه و مطبوعات فارس تکریم شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۸۸۷۹

پیشکسوت رسانه و مطبوعات فارس تکریم شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در آیینی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور تعداد محدودی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از یک عمر فعالیت «سیروس رومی» استاد فرهیخته مطبوعات فارس، توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و قرائت متن سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکریم شد

صابر سهرابی در آیین تکریم استاد «سیروس رومی» که در هتل «اسکرو» واقع در بافت قدیم و تاریخی شیراز برگزار شد، گفت: جای بسی خرسندی است این فرصت پیش آمد و برنامه‌ای شکل گرفت تا از استاد و پیشکسوت حوزه مطبوعات فارس قدردانی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری این مطلب که استاد رومی بر گردن همه اهالی مطبوعات فارس حق دارد، اضافه کرد: در هفته خبرنگار برنامه‌ای تدارک دیده بودیم که به خاطر پیک پنجم بیماری کرونا، نتوانستیم آنچنان که در خور شان اهالی رسانه باشد، در خدمت آنان باشیم و امروز این برنامه در راستای تجلیل از استاد رومی به عنوان استاد مطبوعات و روزنامه نگاری فارس برگزار شد.

سهرابی با یادآوری این مطلب که سیروس رومی نامی آشنا برای روزنامه نگاران فارس است و سردبیری بیش از پنج رسانه مکتوب فارس را بر عهده داشته و برخی او را پدر مطبوعات فارس می‌دانند، افزود: وی در ایام شیوع بیماری کرونا چند جلد کتاب را به رشته تحریر در آورد و از این فرصت نهایت استفاده را برای نوشتن، کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه استاد رومی، تاکنون ۲۰ کتاب در حوزه مطبوعات و رسانه به چاپ رسانده و سه چهار کتاب هم در حال آماده سازی برای چاپ مهیا شده است، تاکید کرد: در پنج دهه گذشته قلم بر زمین نگذاشت و هر بار به شیوه‌ای آگاهی بخش بوده است.

سهرابی اظهار کرد: استاد رومی، آموزگاری است که زیبایی را می‌آموزد و هنر را در جان افراد می‌ریزد و وی فرهیخته‌ای آگاه بخش است.

داریوش نویدگویی ناشر برتر کشوری، کوروش کمالی سروستانی مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس و همچنین سید غیاث الدین ملک حسینی قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه‌های استان فارس، نیز مطالبی را در کنار سخنان سیروس رومی ارائه داشتند و در پایان این مراسم از یک عمر زحمات این استاد فرهیخته رسانه و مطبوعات فارس، تکریم به عمل آمد.

متن تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرائت شد که چنین است: به نام خداوند جان آفرین/ فرهیخته ارجمند جناب استاد سیروس رومی

منّت خدای را که بزرگا مردی، چون شما را مفخر هنرمندان و صفوت رادمردان آفرید و با غایت عنایت، بدان جایگاهتان ره نمود تا در راستای اعتلای نام ایزدی سرزمین فارس، به قدر همت و وسع خویش، پویه‌های ترقی را ره سپارید؛ چنانکه نام بلندتان در کنار روشنان نام این سرزمین خوش می‌درخشد.

بر این اساس و باور بدین امر که مُلک از خردمندان جمال گیرد، مفتخریم تا به پاس چند دهه تلاش‌های بی‌شائبه و ارزنده‌تان در عرصه مطبوعات و خلق آثاری ماندگار در این گستره، سبزینه لوح سپاس و یادبود چهره ماندگار مطبوعات فارس را به پیشگاه گرانقدرتان، تقدیم نماییم. امید است که در سایه سار یزدان پاک، پیوسته پویا و مانا بمانید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد فارس فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور