Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار می‌دهد که مصرف داروی مختص اسب و گاو برای پیشگیری یا درمان کووید ۱۹ خطرناک است و می‌تواند کُشنده باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از هلث دی نیوز، سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار داده که مصرف داروی مختص اسب و گاو با نام "ایورمکتین" برای جلوگیری یا بهبود ویروس کرونا خطرناک بوده و باعث مرگ فرد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین، سازمان غذا و داروی ایالات متحده با دریافت گزارش‌های گوناگون به این نتیجه دست یافته که برخی افراد با مصرف داروی مختص اسب و گاو در بیمارستان بستری شده اند. "ایورمکتین" داروی ضد ویروس نیست، اما برای درمان و پیشگیری از انگل در حیوانات استفاده می‌شود و طبق تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده این دارو به هیچ عنوان تاثیری در بهبودی یا جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ نخواهد داشت.

سازمان غذا و دارو آمریکا هشدار داد: «ممکن است شنیده باشید که مصرف ایورمکتین با دوز‌های بالا خوب است. اما کاملاً در اشتباهید.»

قرص‌های ایورمکتین تأیید شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده که افراد مبتلا به شرایط خاص ناشی از کرم‌های انگلی را درمان می‌کند و همچنین فرمول‌های موضعی مورد استفاده برای شپش سر و بیماری‌های پوستی با داروی مورد استفاده در حیوانات متفاوت است.

مطبق توضیح سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرص‌های ایورمکتین و فرمول‌های موضعی "دوز‌های بسیار خاصی" برای انسان دارند که به طور قابل توجهی کمتر از دوز‌هایی است که برای حیوانات در نظر گرفته شده است.

سازمان غذا و دارو افزود: «این دارو‌های حیوانی برای حیوانات بزرگی مانند اسب و گاو استفاده می‌شوند که وزن آن‌ها بسیار بیشتر از یک انسان است. مصرف چنین دوز‌های بالایی می‌تواند برای انسان بسیار سمی باشد.»

گفتنی است که مصرف بیش از حد ایورمکتین عوارضی مانند: حالت تهوع، استفراغ، اسهال، فشار خون پایین، واکنش‌های آلرژیک، سرگیجه، مشکل در حفظ تعادل، تشنج، کما و حتی مرگ را به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دارو سازمان غذا و دارو آمریکا حیوان سازمان غذا و داروی ایالات متحده سازمان غذا و دارو مصرف داروی اسب و گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • کاوشگر ماه چین به سمت پنهان قمر می‌رود
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • عضویت فلسطین در سازمان ملل، در راستای رسیدگی به بی عدالتی علیه فلسطینان است
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا