Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-01@05:32:09 GMT

آنتی‌گوگل در کره جنوبی تصویب می‌شود!

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۹۲۴۷

آنتی‌گوگل در کره جنوبی تصویب می‌شود!

ایتنا - کمیته‌ای در پارلمان کره جنوبی رای به تصویب لایحه ای به نام «قانون آنتی گوگل» داد تا با ساختار دریافت کارمزد اپ استورهای اپل و گوگل از توسعه دهندگان نرم افزار مقابله کند.

کمیته قضائی پارلمان کره جنوبی صبح امروز درباره تصویب قانونی جدید برای اصلاح قانون «کسب وکار ارتباطات» این کشور رأی گیری کرد که اجازه نمی‌دهد شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل توسعه دهندگان نرم افزار را وادار به استفاده از سیستم‌های پرداخت آنلاین خود و در نتیجه پرداخت کارمزد به آنها کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، این لایحه «قانون آنتی گوگل» نام گرفته که هدف آن کنترل اپراتورهای اپ استور با قدرت برتر در بازار است. پس از تأیید کمیته قضائی پارلمان کره جنوبی، اکنون نمایندگان کره جنوبی باید در پارلمان به آن رأی دهند. طبق گزارش‌ها این رأی گیری امروز انجام می‌شود.

اپل و گوگل به دلیل ساختار درآمدزایی اپ استورهای خود با انتقادات گسترده‌ای در سراسر جهان روبرو هستند. بر اساس این ساختارها، توسعه دهندگان نرم افزار در پلتفرم‌های فروش اپ این شرکت مجبور هستند از سیستم‌های پرداخت در اپلیکیشن اپل و گوگل استفاده کنند و به ازای هر خرید داخل اپ ۳۰ درصد کارمزد پرداخت کنند.

اپل در بیانیه در این باره اعلام کرد: تصویب لایحه مذکور کاربرانی که کالاهای دیجیتال را از فروشگاه‌های دیگری می خرند را در معرض خطر کلاهبرداری قرار می‌دهد و علاوه بر آن حفاظت‌های مربوط به حریم خصوصی را نادیده می‌گیرد. در کنار این موارد چنین قانونی اعتماد کاربران به خریدهای اپ استوری را خدشه دار می‌کند.

ویلسون وایت مدیر ارشد سیاست عمومی در گوگل نیز در این باره می‌گوید: این فرایند سریع و با عجله فرصتی برای تحلیل تأثیر منفی قانون بر مصرف کنندگان کره جنوبی و توسعه دهندگان اپلیکیشن باقی نگذاشته است.

به گفته کارشناسان حقوقی، اپراتورهای اپ استور می‌توانند با همکاری با توسعه دهندگان نرم افزار و شرکت‌های دیگر روش‌های پرداخت ایمن دیگری غیر از سرویس‌های فعلی ارائه کنند.

با توجه به گزارش‌های پارلمان کره جنوبی، لایحه جدید اجازه نمی‌دهد اپراتورهای اپی که سلطه گسترده‌ای بر بازار دارند با تکیه بر موقعیت خود، تولید کنندگان محتوا را وادار به استفاده از سیستم‌های پرداخت خاصی کنند و از حذف اپلیکیشن‌های مذکور از بازار جلوگیری می‌کند. همچنین این لایحه به دولت کره جنوبی اجازه می‌دهد اپراتورهای اپ را از خسارت زدن به کاربران باز دارد، از حقوق کاربران دفاع کند، تحقیقات درباره اپراتورهای بازار اپ انجام دهد و همچنین برای حل اختلافات میانجیگری کند.

سال گذشته قانون بازارهای دیجیتال در اتحادیه اروپا ارائه شد که هدف آن کنترل دریافت کارمزد از سوی اپ استورهای بود.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز، سه سناتور آمریکایی لایحه‌ای برای کنترل قدرت اپراتورهای اپ استور در بازار ارائه کردند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: کره جنوبی آنتی گوگل توسعه دهندگان نرم افزار پارلمان کره جنوبی اپراتورهای اپ اپل و گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره آخرین جزئیات از لایحه عفاف و حجاب اظهار کرد:  درخصوص کلیّت لایحه عفاف و حجاب قبلاً گفتیم که قوانین موجود در حوزه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، انتظامی و قضایی روشن است.

وی افزود: شاید ضرورتی به تصویب قانون نداشته باشیم و هیچ الزامی نبود که این مسئله معطل مانده باشد تا یک قانون تصویب شود که اقدامی در این‌زمینه انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت با همراهی و همدلی و هم‌چنین با اصلاحات حداقلی در سریع‌ترین زمان ممکن، طبق تعیین تکلیفِ قانون اساسی مبنی بر اینکه لوایح قضایی باید از مسیر دولت به مجلس تقدیم بشود، لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: به‌نظر می‌رسد الان و یا هر مقطع دیگری هیچ مرجعِ اجتماعی، فرهنگی، انتظامی، قضایی و اجرایی معطل تصویب قانونی در این زمینه نیست و قوانین موجود تکالیف همین مراجع را در این موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی مشخص کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه «امنیت شغلی» قانونی مضاعف و غیرکارشناسی
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی‌حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • سخنگوی دولت: برای مقابله با بی حجابی نیازی به قانون جدید نیست
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست