Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: با توجه به اینکه با فوت صاحب «پروانه چرا» لازم است وارثان آن برای ادامه چرا دارای مجوز باشند باید هرچه سریعتر نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای انجام این کار لازم است طبق قانون، کار انحصار ورثه و پیگیری‌های لازم برای تمدید پروانه چرا انجام گیرد گفت: البته معمولا وراث از انجام این مرحله استقبال نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: برای ادامه چرای دام در مراتع حتما نیاز به پرونده چراست بنابراین وارثان تا پایان سال جاری فرصت دارند در این زمینه اقدام کنند در غیر این صورت جواز چرای آنها باطل و طبق مقررات حق ورود به مراتع را ندارند.

وی کنترل تعداد ورود دام و جلوگیری از چرای بی‌رویه دام که منجر به نابودی مراتع می‌شود از اهداف صدور پرونده چرا عنوان کرد و افزود: بر اساس این طرح که دامداران طبق مجوز داده شده باید دام وارد مراتع کنند و  کسانی که اقدام به چرای مازاد در مراتع کرده باشند شناسایی و در مراحل نخست به آنان اخطار و در مراحل بعدی پروانه چرای آنان باطل می‌شود.

عباسی با بیان اینکه متاسفانه هم‌اکنون تعداد دام‌های موجود که وارد  مراتع شهرستان می‌شود ۲.۵ برابر یا بیشتر از ظرفیت مراتع است افزود:  این طرح می‌تواند به صیانت از عرصه‌های طبیعی شهرستان کمک کند.

وی با یادآوری اهمیت حفاظت از مراتع برای پیشگیری از فرسایش خاک اضافه کرد: طی چند سال گذشته به دلیل ورود بی‌رویه دام و یا چرای زودرس فشار زیادی به مراتع وارد شده که این مساله باعث فقیر شدن آنها شده است

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند گفت: برای پیشگیری از تخریب هر چه بیشتر مراتع با همکاری و مشارکت جوامع محلی عملیات مرتع‌کاری و همچنین کشت گیاهان دارویی در بخش‌هایی از حوزه‌های شهرستان انجام شده است.

وی در پایان خطاب به دارندگان پروانه چرا که مهلت آنها پایان یافته است گفت: در راستای اجرای ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تمام صاحبان پروانه چرای دام در مراتع شهرستان تا آذرماه امسال فرصت دارند با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نسبت به پرداخت عوارض تمدید پروانه چرای خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: چرای دام منابع طبیعی دامداران عوارض داریوش عباسی پروانه چرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد

‌به گزارش خبرنگار مهر، آیین نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی که چندی پیش به امضای دو وزیر ارتباطات و وزیر بهداشت رسید، سرانجام امروز و پس از چند ماه تاخیر ابلاغ شد. طبق این آیین نامه، پلتفرم‌ها فقط می‌توانند در حوزه نسخه الکترونیکی فعالیت کنند و حمل و تحویل دارو از طریق سکوها برای نسخه کاغذی ممنوع است.

این آیین نامه که در ۱۲ ماده به تصویب رسیده از زمان ابلاغ به مدت ۶ ماه به صورت آزمایشی اجرا می شود.

وظایف سکوها در حمل و نقل دارو

براساس ماده ۲ آیین نامه سکوهایی مجاز هستند خدمات مربوط به سفارش گیری و تحویل دارو را از طریق داروخانه های دارای مجوز بهره برداری ارائه کنند که دارای مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور بوده و یا دارنده پروانه خدمات حمل و نقل، فناوری اطلاعات، هوشمندسازی از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی باشند.

همچنین درج هر گونه تبلیغات و تشویق مستقیم و غیر مستقیم کاربران به مصرف فراورده های دارویی ممنوع است.

سکو موظف است اطلاعات مکانی برخط حمل کننده دارو را در اختیار کاربر و داروخانه قرار دهد.

این آیین نامه هرگونه دسترسی به واسطه ذخیره یا نگهداری کد رهگیری به محتوای نسخه الکترونیک توسط سکو را ممنوع کرده است.

ماده ۴ این آیین نامه نیز نحوه نسخه پیچی و بسته بندی دارو به منظور ارسال را مشخص کرده است. براین اساس نسخه پیچی دارو پس از دریافت کد رهگیری توسط داروخانه، در سامانه های تخصصی نسخه پیچی در داروخانه انجام می شود و دامنه خدمات حمل و نقل دارو از طریق سکوها صرفا در حوزه نسخه الکترونیکی بوده و پذیرش سفارش حمل و عرضه دارو از طریق سکوها برای نسخ کاغذی ممنوع است.

همچنین سکوها موظف هستند امکان ثبت شکایت و پیگیری برخط کاربران را تحت نظارت سازمان غذا و دارو در خصوص تخلفات داروخانه ها فراهم کنند.

شرایط تعطیلی دائم یا موقت سکوها

در صورتی که سکوی دارای مجوز، تصمیم به تعطیلی موقت یا دائم دارد، باید این موضوع را از یک ماه قبل از تعطیلی به اطلاع همه کاربران و مرجع صادرکننده مجوز خود برساند.

همچنین در این آیین نامه سازمان غذا و دارو موظف است سرویس به روز رسانی شده داروخانه ها، یا تایید به روز مجوز داروخانه های دارای درخواست را در اختیار سکوها قرار دهد.

کد خبر 6091130 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است